Ihastunut mieheen, ahdistelenko miestä jo?
Eli olen tässä pidempään ollut ihastunut. Välissä oli yli pari vuotta taukoa, kun emme nähneet mutta nyt kun näemme taas niin ihastus on taas nostanut päätään.
Nyt on taas samoja juttuja kun parisen vuotta sitten, eli välillä tuntuu että kävelemme jotenkin lähekkäin ja katsomme toisiamme pitkään. Toisaalta voi olla että minä menen alitajuisesti lähemmäs ja tuijotan. Hän sanoi parisen vuotta sitten että minä olen jäänyt mieleen kyllä, mutta ei siis seksuaalisessa mielessä, niin oletin.
Nyt näemme vielä ennen joulua. Ajattelin erotessamme toivottaa hyvää joulua ja halata ehkä. Mutta onko halaaminen (nopea, kevyt halaus) ahdistelua naiselta? Jos se tilanne ei muutoin ole sellainen että olisi halaukseen aihetta?
Mietin sellaista että jos kysyn toivottelujen jälkeen saanko halata. Silloin hän ehtii vielä karkuunkin tai voi jotenkin kieltäytyä.
Olisiko hyvä kysyä halaamisesta etukäteen vai tehdä se spontaanisti? Entä jos hän on kaukana, en kai voi silloin hyökätä lähemmäs halaamaan? Onko se ylipäätään ahdistelua kun virallisissa asioissa tavataan? :D
Kommentit (11)
Suosittelen, että toivotat hyvää Joulua, halaat ja kysyt: Joko Uudenvuoden heila on tiedossa. Jos sanoo, että on, voit keventää tunnelmaa ja sanoa lopuksi: Sitten haluan olla ykkösehdokkaana Helluntaina. Jos ei ole heilaa vuodenvaihteeksi, voit kysyä voitko tarjota kuohuvaa luonasi Uutena vuotena. Asiat kannatta selvittää heti etkä saa antaa hyvän miehen ajautua toisen naisen syliin oman passiivisuutesi vuoksi.
Niin ja vielä sellainen että viimeksi tämän miehen kanssa nolasin itseni kunnolla... Mulla on lievä kuulonalenema, josta olen kyllä kertonut joskus mutta hän ei varmasti muista sitä. Joskus on tullut tilanteita että hän puhuu tosi hiljaa, sillä tavalla vaivihkaa sanoo jotakin ja en kuule. Viimeksi jouduin sanomaan monta kertaa mitä ja lopulta luovuttamaan, että anteeksi kun en nyt kuule... No hän jatkoi muita juttuja, jotka sitten onneksi taas kuulin, mutta kyllä hävetti.
Lisäksi tällä tapaamisella en heti kuullut kun hän tervehti minua kauempaa ja se sai hänet jotenkin pettyneeksi, kun huomasin hänet vasta lähempänä ja en vastannut heti.
Senkin takia tää on vaikeaa kun kuulen yleensä ihmisten puheet ihan ok, mutta tällä miehellä on "toinen puhetapa" oman tyylinsä lisäksi, jolloin hän lähes henkäisee tai kuiskaa. Se on vähän hassua, monesti olen joutunut sanomaan että kun en nyt kuule. Kun hän puhuu normaalisti, kaikki menee hyvin ja on mukavaa. Kuulolaite minulla on, mutta se ei auta tähän... ap
Enkä tiedä mistä tämä toinen puhetapa hänellä aktivoituu, tekeekö hän sitä kun on epävarma. Vikahan ei ole siinä vaan tässä minun kuulossa, mutta niin.. Tuon nolon tilanteen jälkeen olisi ehkä vähän vaivautunutta halata . Ap
Pyydä se ihan suoraan treffeille. Esim elokuviin. Et moi. Mitäteet joulun aikaan? Lähtisitkö mun kanssa elikuviin kattomaan tätä? Mieti valmiiks pari päivää joita ehdotat millon filmi pyörii. Sit vaan annat puhelinnumeron ja menoks. Hittoon tommonen piirileikki. Ja muistuta häntä tosta kuulojutusta.
Ei ole, halaa vaan. Ei se ole noloa ja vaikka olisikin, niin so what, entä sitten? Nolous haihtuu ja jäljelle jää positiivinen muisto.
M
PS.
Paitsi jos kyseessä on Mr Bean http://i.imgur.com/q48bJ.gif
-
Halaaminen on ihmisten välillä aika pieni ja itsestään tapahtuva juttu silloin kuin se tapahtuu luontevasti. Jos joudut noin kovasti ja kauan etukäteen miettimään, miten saisit sen sujutettua kuvioon mukaan, varoitusmerkit ovat jo ilmassa. Ilmeisesti olet ymmärtänyt niin, että toinen ei tällä hetkellä halua olla lähelläsi.
Se ei toimi. Jos toinen ei halua olla lähelläsi, sitä ei muuta mikään puhuttu alustus. Kiusalliselta se tuntuu, vaikka harva pystyy suoraan kysyttäessä sanomaan että ei, halaaminen ei sovi. Itselleni on käynyt juuri näin, että pariin kertaan muilla tavoin torjumani henkilö kysyi useita päiviä ennen tapaamista, että saako hän sitten halata minua - ei mitään muuta. Ärsytti ja ahdisti jo etukäteen kun tiesin että hän jossain vaiheessa aikoo koskea minuun ja oikein "luvan kanssa". Tuli mieleen, että aikooko käyttää tilaisuutta hyväksi ja myös esim. suudella. Paljon puhutun halauksen aikana seisoin aika tönkkönä, kun en halunnut antaa vääriä merkkejä.
Sanoit itsekin, että et voi hyökätä kimppuun, jos toinen seisoo kaukana. Siinä onkin hyvä ohjenuora. Jos huomaat sitten ennen eri teille lähtöä, että hänkin alkaa katsella paikkaa lähempää sinua ja on vielä jotain vailla, niin silloin on hyvä hetki halata.
Mym kirjoitti:
Pyydä se ihan suoraan treffeille. Esim elokuviin. Et moi. Mitäteet joulun aikaan? Lähtisitkö mun kanssa elikuviin kattomaan tätä? Mieti valmiiks pari päivää joita ehdotat millon filmi pyörii. Sit vaan annat puhelinnumeron ja menoks. Hittoon tommonen piirileikki. Ja muistuta häntä tosta kuulojutusta.
Näin. Suora, avoin lähestyminen on parempi kuin "takaovesta" yrittäminen.
Heh toivotat hyvää joulua ja teet eleen niinkuin aloittaisit halaamisen. Jos toinen ei tule vastaan niin otatkin vain kiinni hartioista ja taputat toisella kädellä hänen olkapäätään ja toivottelet sitä Joulua. Jätät niinkuin halauksen puolitiehen =D Yleensä ihminen kuitenkin vaistomaisesti halaa takaisin eli ojentaa omat molemmat kädet ja tuolloin voit viedä halauksen loppuun asti =D Mutta halaushan ei jouluntoivotusten kera kuitenkaan tarkoita mitään sen kummempaa.
Mä iskin nykyisen mieheni tekemällä suiraan treffialoitteen. Suosittelen. Miehet eivät usein ymmärrä vihjeitä.
Kyllä halaaminen muutenkin kuuluu tyyliini, varsinkin silloin kun on pirtsakka ja iloinen. Sellaiseksi luulen että hän minut tulkitsee, iloiseksi ja hieman höperöksi. Sellainen ihminen toki voi halata vaan.
Ollaan välillä lähellä toisiamme ja loppua kohden jos ollaan lähekkäin niin ehkäpä halaan vain. Jos hän on tosi kaukana niin ehken sitten yritäkään.
Treffeille en voi suoraan kysyä, mutta voisihan sitä kierrellen yrittää läheisestä kahviosta puhua. Ap
Jos joudut jo etukäteen miettimään asiaa, niin tilanne tulee toennäköisesti olemaan keinotekoinen ja nolo.
Älä halaa, jos se ei tavallisesti kuulu tyyliisi.