Vai tuli meille noin pihi mies K-Supermarketkauppiaaksi!
Kävin tänään ja tarkoitus oli ostaa 2-Pack kokista, pikkujutusta siis kyse. Hyllyssä sitten oli lappu että 2-packeja ei ole koska tehdas ollut lakossa. Siinä juuri kauppias itse täytteli hyllyä ja kysyin sitten että kai 2 irrallista pulloa sitten saa 2-packin tarjoushintaan ja EI SAANUT!
Kumma juttu että paikallisessa S-Marketissa tämä onnistui ihan hyvin, oli siis 2-packit loppu ja sai 2 erillistä pulloa samaan tarjoushintaan ilman mitään mutinoita, iloisin mielin.
Eipä tee mieli enää raahata enempää rahaa tuolle K-Supermarketin kauppiaalle....
Kommentit (36)
Ärsyttää noi sisäänheittotarjoukset, nykyään on tosi yleistä että tuotetta ei oikeasti ole tarjolla oli sitten lakko tai ei. Tai tuote on loppuunmyyty viidessä minuutissa kaupan aukaisemisesta. Kaupasta jää tosi epärehellinen fiilis.
S-market tuskin menettää isona ketjuna yhtä paljon kuin yksittäinen k-kauppias, joka on siis yrittäjä. Ei oikein voi verrata. S-ketjulla on varaa ja kauppiaalla ei. Ymmärrän ettei kauppias halunnut myydä kahta erillispulloa 2-packin hinnalla, koska hän on maksanut yksittäispulloista enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän on eri tuote ja eri koodit.
Joo mutta jos tarjoustavara on loppu, fiksu kauppa tarjoaa asiakkaalle vastaavaa tuotetta samaan hintaan. Oliskohan tähän joskus maailman aikaan ollut joku lakipykäläkin olemassa... No, tiedänpähän jatkossa minne roposeni mieluummin raahaan.
Pitäisi myydä sulle tappiolla siksi, että urpot on lakossa?
Vierailija kirjoitti:
Itse en uskalla ottaa niistä kahden pakkauksista esim pepsi maxia kun en oikeasti tiedä saako niitä irrotella toisistaan kaupassa. monasti jääny limut ostamatta kun ei ole yksittäisiä näköpiirissä
No ei niitä saa irrotella. Onko epäselvää sinulle saatko irrottaa vessapaperipakkauksesta vaan kolme rullaa, koska et tarvitse enempää? Tai saatko jogurtti 6-packista ottaa vaan yhden? No vastaus on kaikkiin että et tietysti saa.
No mä oon vallitsevan mielipiteen kanssa vähän eri mielt.
tai siis kun en tiedä miten tilanne meni, niin spekuloin.
1. Kauppias itse täyttää hyllyjä ja asiakas tulee paikalle ihmetellen, että "eikö oo noita 2-packeja?"
2. Kauppias selittää, että tehtaalla on lakko eikä me saada noita 2-packeja nyt vähään aikaan.
3. Asiakas harmittelee asiaa ja kysyy voiko saada kaksi erillistä pulloa pakettihinnalla
4. Kauppaias kertoo että se ei oikeen käy, kun ne on sisäänostohinnaltaankin eri tuote että ei se käy.
Nyt sitten spekuloin:
5. Asiakas harmistuu silminnähden ja kertoo vaikka että tuli vartavasten ostamaan niitä, voiko jättää muut ostokset tähän, lähtee muualle hakemaan juomansa.
Tässä kohdassa minä kauppiaana sanoisin, että kuule tehdään tällä kertaa niin, että annan sulle tästä lapun ja saat nyt ne kaksi irrallista pulloa sen paketin hinnalla. Tämähän on meidän virhe, kun edelleen on siellä netissä tämä tarjous. Olen pahoillani tästä tilanteesta, tämä on meillekin harmillinen, toivottavasti lakko pian loppuu ja toimitukset jatkuvat. Otankin saman tien ton lapun tosta pois ja täytyy nettiinkin päivittää, että tuote ei ole saatavilla. Tässä tämä lappu, anna kassalle. Oikein hyvää loppupäivää.
Näin olisi tehty asiakas tyytyväiseksi, eikä nän nillittäisi vauva-palstalla. Kauppiaan tappio mitattaisiin senteissä, tuskin noita kyselijöitä kauheasti on ollut ennen ja kun tarjouslappu on pois, niin ei ole enää perusteita antaa kenellekään erikoisetua.
Myyn työkseni, joskus (aika usein) täytyy olla pelisilmää. Käyttää sitä pelivaraa silloin kun tilanne vaatii ja sitä pelivaraa on. Laskea hyöty ja menetys. Menetetty asiakas on aina isompi juttu kuin joku pieni vastaantulo.
Vierailija kirjoitti:
Itse en uskalla ottaa niistä kahden pakkauksista esim pepsi maxia kun en oikeasti tiedä saako niitä irrotella toisistaan kaupassa. monasti jääny limut ostamatta kun ei ole yksittäisiä näköpiirissä
Maxit ja zerot on täyttä paskaa. Ennen oli kaikki paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän on eri tuote ja eri koodit.
Joo mutta jos tarjoustavara on loppu, fiksu kauppa tarjoaa asiakkaalle vastaavaa tuotetta samaan hintaan. Oliskohan tähän joskus maailman aikaan ollut joku lakipykäläkin olemassa... No, tiedänpähän jatkossa minne roposeni mieluummin raahaan.
Eli oliko nämä 2-packit ilmoitettu olevan tarjouksessa, mutta lakosta johtuen niitä ei ollutkaan? Aloituksessa et maininnut mitään etukäteen ilmoitetusta tarjouksesta.
Hyllynreunassa oli tarjoushintalappu, mainoksia meille ei tule joten en tiedä onko ollut jossain esim. lehdessä. Netissä on edelleenkin tarjoushinta.
No tuossa tapauksessa kauppiaalta pelisilmä petti. Toki monesti nykyään tarjousten voimassaoloaika ilmoitetaan tyyliin "tarjous voimassa X. X. - Y. Y tai niin kauan kuin tavaraa riittää". Tällöinhän kun tavara loppuu tarjouskin päättyy. Mutta kun hyllyn reunassa on tarjouslappu, mielestäni fiksu kauppias olisi myynyt ne kaksi yksittäistä pulloa tarjoushinnalla. Ottaisi lapun sitten pois hyllynreunasta vähän ajan päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ymmärrän kauppiasta.
Joutuu jo toisten lakon vuoksi kärsimään kun asiakkaat pahottaa mielensä puuttuvan tuotteen vuoksi, sitten vielä selittelee ja pahoittelee sitä koko ajan ja vielä pitäisi menettää lisää rahaa antamalla kalliimpia tuotteita asiakkaille.
Ei oo ihan reilua, etkö voi ymmärtää sinäkin tätä toista puolta asiasta?
No suoraan sanottuna en koska sain kuitenkin S-Marketista "korvaavan tuotteen" eli 2 erillistä pulloa. Jotkut ne osaavat ajatella asiakkaitaan ja muutenkin pidemmällä tähtäimellä, joulukin tulossa. Se kauppias oikeasti yritti saada mua ostamaan 2 erillistä pulloa yht. 5 euroa kun tarjoushinta oli 2,99.
Meillä sitymarketissa on vähän väliä 4x1,5 litran pakkaus pantteineen 5 ekua. Ei ihme kyllä edes kovin usein loppu, kuten muut tarjoustuotteet tahtoo viimeisenä tarjouspäivänä olla.
Jos tarjousta mainostetaan, eikä tuotetta ole, niin asiakkaalle pitää tarjota korvaava tuote. Siksi tarjouksissa on usein erän koko tms. silloin tarjous loppuu, kun erä loppuu.
Kuka hullu käy K-kaupoissa? Kalliit hinnat ja palvelu ja valikoima ei yhtään parempi kuin muillakaan. Itse käytän Lidliä ja Heinon Tukkua. Rahaa säästyy joka viikko.
Moon näköjään moden epäsuosiossa kun mun mitkään kirjoitukset ei pysy ny tällä palstalla.. Pitäkää tunkinne. Häivyn. Siitä huolimatta meidän sitymarketista saa 4x1,5 litran kolapatterin 5:llä ekulla. Eikä se yleensä edes ole loppunut ennen tarjousajan päättymistä.
Mihin ajattelit sijoittaa ne 2 euroa, jotka olisit tarjoustuotetta ostamalla säästänyt? Olisitko ostanut lisää sokerilientä?
No, kauppias ei ehkä ollut ihan tilanteen tasalla, mutta kyllä tälläiset aloitukset aina uudestaan havahduttaa siihen, että pienet on joillain murheet.
Ei mene yksittäispullojenkaan myynti tappiolle vaikka myisi sitä tuplapakkauksen hinnalla.
Kauppias hoitaa homman.
K-kaupassa saa aina tarkastaa kuitin, eikä ole harvinaista että hinta on väärin.
Lidlistä saanee halpaa limua, jos on noin pienestä kiinni. Teidän olisi pitänyt lähteä yhdessä kassalle vai miten kuvittelit käytännössä saavasi alennuksen?
Kai menit koulun jälkeen ja hakkasit sen?
Ap vaikuttaa hyvältä tyypiltä, kyllä periaatteita pitää ihmisellä olla.