Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Plääh, en jaksa enää!

Vierailija
03.12.2016 |

Nimittäin herkkuriippuvuuttani. Voiko sokerihiiri ikinä oppia eroon tavoistaan? Onko täällä ketään siinä onnistunutta? Miten teitte sen?

En pysty syömään herkkuja vain kohtuudella, sillä yksi herkku aiheuttaa hirveän himon saada lisää. Joskus onnistun pitämään lakkoa, mutta sitten sorrun taas. Pystyn laihduttamaan jos lihoan liikaa, mutta laihduttamisen jälkeen alan sitten taas herkuttelemaan. Ja sama kierre jatkuu.

Miten tästä pääsee eroon? Kaikki rasvainen ja suolainen, sekä sokerinen on minulle ongelma.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti etukäteen mitä ostat kaupasta. Jos tekee makeaa mieli niin ota tilalle joku makea hedelmä, taateleita, tms.

Vierailija
2/16 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tiedä. Mä olen myös hirveä jojoilija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä enää yritä. Kaapit täyteen herkkuja. Kyllä sie kyllästyt ja opit lopettamaan ennen kuin kaapit ovat tyhjät.

Vierailija
4/16 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päässyt eroon.

t. jääkaapissa puoliks syöty daimkakku ja sohvapöydällä melkein tyhjä sipsipussi. Eilen meni litra jäätelö :(

Vierailija
5/16 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti etukäteen mitä ostat kaupasta. Jos tekee makeaa mieli niin ota tilalle joku makea hedelmä, taateleita, tms.

Kiitos vinkistä, näin olenkin tehnyt. Mutta asun yhdessä mieheni kanssa, joka on myös kova herkuttelija. Hänellä herkuttelu ei koskaan näy vyötäröllä, eikä herkuttelu siis ole ongelma hänelle, joten hän ostaa herkkuja.

Olen aiemmin pyytänyt miestäni piilottamaan tai säilyttämään herkkujaan lukkojen takana, jotta en makeanhimon iskiessä söisi niitä. Mutta kun herkkuhimo iskee, käännän vaikka koko asunnon ylösalaisin löytääkseni mieheni ostamat herkut, ja kerran mursin lukon hänen herkkukaapistaan päästäkseni siihen käsiksi. :D Minulla on oikeasti ongelma herkkujen suhteen..

Ap

Vierailija
6/16 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän huolta, että saan kaikki tarpeelliset vitamiinit yms. tavallisesta ruoasta. Joskus joutuu ottamaan jotain lisää purkista, esim. D-vitamiini näin talvella. Aikaisemmin mässäilin sokeripitoisia herkkuja varsinkin talvella, kun oli pimeää ja tunsin itseni väsyneeksi. Nykyään syön tosiaan D-vitamiinia, joka pitää huolen siitä, että olen pirteä, joten en himoitse sokeria.

Käytän ruoanlaitossa oikeaa rasvaa. Ei siis mitään kasvirasvahöpöhöpökevytmössöjä. Oikeaa voita tai kookosöljyä tai oliiviöljyä. Kun saan riittävästi rasvaa ruoasta, en himoitse sipsejä tms. rasvaista herkkua.

Ennen napostelin usein esim. telkkaa katsoessani. Nykyisin teen käsitöitä, kun katson telkkaa, joten käsille ei jää aikaa mättää jotain suuhun.

Tässä keinoja, joilla itse ole päässyt herkkukoukusta eroon. Mielestäni tärkeintä on varmistaa, että saat kaikki tarpeelliset aineet syömästäsi ruoasta. Kerran kaupassa kassajonossa edessäni oli tyyppi, joka mätti hihnalle kaiken maailman kevyttuotteita ja sitten sipsipussin. Teki mieli sanoa, että rakas ihminen, jos joisit rasvaista maitoa ja söisit rasvaista juustoa, olisit pystynyt jättämään tuon sipsipussin hyllyyn.

Vierailija
7/16 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totaalikieltäytyminen. Ajattele se esim. alkoholismin kaltaisena sairautena. Sinulla vaikuttaa olevan sen verran paha ongelma, että vähempi tuskin auttaa.

Miten muuten ilmeisesti kuitenkin pystyt itsekuriin, kun sanoit pystyväsi laihduttamaan jos haluat?

Vierailija
8/16 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän huolta, että saan kaikki tarpeelliset vitamiinit yms. tavallisesta ruoasta. Joskus joutuu ottamaan jotain lisää purkista, esim. D-vitamiini näin talvella. Aikaisemmin mässäilin sokeripitoisia herkkuja varsinkin talvella, kun oli pimeää ja tunsin itseni väsyneeksi. Nykyään syön tosiaan D-vitamiinia, joka pitää huolen siitä, että olen pirteä, joten en himoitse sokeria.

Käytän ruoanlaitossa oikeaa rasvaa. Ei siis mitään kasvirasvahöpöhöpökevytmössöjä. Oikeaa voita tai kookosöljyä tai oliiviöljyä. Kun saan riittävästi rasvaa ruoasta, en himoitse sipsejä tms. rasvaista herkkua.

Ennen napostelin usein esim. telkkaa katsoessani. Nykyisin teen käsitöitä, kun katson telkkaa, joten käsille ei jää aikaa mättää jotain suuhun.

Tässä keinoja, joilla itse ole päässyt herkkukoukusta eroon. Mielestäni tärkeintä on varmistaa, että saat kaikki tarpeelliset aineet syömästäsi ruoasta. Kerran kaupassa kassajonossa edessäni oli tyyppi, joka mätti hihnalle kaiken maailman kevyttuotteita ja sitten sipsipussin. Teki mieli sanoa, että rakas ihminen, jos joisit rasvaista maitoa ja söisit rasvaista juustoa, olisit pystynyt jättämään tuon sipsipussin hyllyyn.

Kiitos sinullekin vinkeistä. Täytyy yrittää ainakin tuota D-lisää ja jotain muuta tekemistä käsille, kuin herkkujen koppaaminen.

Syön kyllä muuten terveellisesti ja riittävästi. Ruokavaliooni kuuluu mm. pähkinät, avokadot, oliiviöljy ja jugurtit rasvan sannin takaamiseksi, reilusti ja vaihtelevasti vihanneksia ja hedelmiä, kala ja kananmunat, kasviproteiinia sisältävät tuotteet ja paljon kuitua sisältävät tuotteet. Siitä huolimatta sokerihammasta kolottaa lähes jatkuvasti.

Ap

Vierailija
9/16 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totaalikieltäytyminen. Ajattele se esim. alkoholismin kaltaisena sairautena. Sinulla vaikuttaa olevan sen verran paha ongelma, että vähempi tuskin auttaa.

Miten muuten ilmeisesti kuitenkin pystyt itsekuriin, kun sanoit pystyväsi laihduttamaan jos haluat?

Kunpa se vain onnistuisikin käytännössä.. Täytyy varmaan vain yrittää tarpeeksi monta kertaa. :)

Pystyn kyllä osittain hillitsemään mielitekojani esim. sen laihdutuskuurin ajan, mutta minusta tuntuu, että itsekurini palaa loppuun ennemmin tai myöhemmin, ja laihdutettuani sitä ei sitten enää riitäkkään herkkujen vastustamiseksi, ainakaan paria kuukautta pidempään..

Ap

Vierailija
10/16 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva ja eroon en ole päässyt neljässäkymmenessä vuodessa. :)

Vierailija
11/16 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin tunnesyömisestä eroon terapian avulla. Omakustanteisesti, mutta oli sen arvoista!

Vierailija
12/16 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa herkuttelemaan kohtuudella! Ei nautiskelusta tarvitse tehdä ongelmaa!

- 165/50, ja herkuttelen hieman joka päivä

Vierailija
13/16 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä totaalikieltätyminen!

Teepä niin, että syöt ns kunnon ruokaa (terveellistä ja monipuolista, sis myös rasvaa ja lihaa/kalaa) hyvänkokoiset annokset joka päivä ja anna itsesi vapaasti syödä illalla herkkuja.

Voisin veikata, ettet halua jonkin ajan kuluttua enää herkutella niin usein. Pidä kiinni kunnon ruoista!

Vierailija
14/16 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään nimessä totaalikieltätyminen!

Teepä niin, että syöt ns kunnon ruokaa (terveellistä ja monipuolista, sis myös rasvaa ja lihaa/kalaa) hyvänkokoiset annokset joka päivä ja anna itsesi vapaasti syödä illalla herkkuja.

Voisin veikata, ettet halua jonkin ajan kuluttua enää herkutella niin usein. Pidä kiinni kunnon ruoista!

Vierailija
15/16 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa pitämään itsestänne. Sen jälkeen ette ehkä enää halua myrkyttää itseänne.

Vierailija
16/16 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä