Olen 24v ja tapailen 46 vuotiasta miestä. Hän haluaisi muuttaa yhteen, mutta olen alkanut epäröimään.
- En tiedä kehtaanko ikinä esitellä miestä kenellekkään kun iän puolesta voisi olla isäni.
- En tiedä voiko tällainen suhde toimia pidemmän päälle.
+ Rakastan tätä miestä ja hänen kanssaan on ihana olla.
Mitä mä teen?
Kommentit (56)
Olen saman ikäinen kuin sinä ap, ja 46-vuotias mies tuntuu aika kaukaiselta. En osaa kuvitella itseäni harrastamassa seksiä tuon ikäisen miehen kanssa. Joku 35-40v olisi ehkä maksimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti kun oot 50 v. Niin sulla mies huitelee 72 v. Mieti mitä sun kaverit tekee samanikäisten kanssa silloin ja mitä sä.
Niin mitä?
Minun 50 kaverit on kaikki illat kotona ukkojensa kanssa, osalla vielä teinit asuu kotona..
Illat.. tajuutko et 72 v myös päivät.
Vierailija kirjoitti:
Ota asia ennemin hauskanpidon kannalta. Vanhemmat miehet on yleensä hyviä sängyssä.
Mutta, tuo ikäero on oikeasti iso. Mies täyttää 50 ennen kuin itse olet edes 30.
Vaikka mies olisi nyt miten nuorekas ja hyvin säilynyt niin ei mene kauan kun se ikä vaan alkaa näkymään, valitettavasti.
50kymppisillä on kutistunut elin eli ei hyvää seksiä.
Mitä ihmettä nämä kommentit? Lähes jokaisessa laskeskellaan parinkymmenen vuoden päähän. Miksi ihmeessä? Ajattelevatko ihmiset nykyisin, että jos nyt tällä hetkellä tätä ihmistä tapailen, niin varmasti ollaan vielä vuonna 2036 yhdessä?
Ap, teet niin kuin sinusta tällä hetkellä tuntuu. Ikäeronne on iso, mutta tuskin voit varmaksi sanoa edes parikymppisestä miehestä, että olisitte vaikka edes vuoden kuluttua enää yhdessä.
Toki jos tuntisit olosi täysin varmaksi tämän ihmisen kanssa, niin tuskin kyselisit AV:lla neuvoja.
Kiitos kommenteista! Täytyy harkita tarkkaan. Tosi kurja tilanne. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit minun kaverini, en haluaisi A) nähdä sun miestä koskaan ja B) en tulisi teille koskaan kylään, jos yhteen muuttaisitte.
Samoin toimisin hypoteettisen tyttäreni kohdalla.
Näin toimin myös, kun 19-vuotias kaverini aikoinaan alkoi seurustelemaan (ja muutti yhteen) 38-vuotiaan miehen kanssa.
He muuten saivat lapsenkin, mutta erosivat lapsen vauva-aikana, koska vanha mies jäi kiinni salasuhteesta ikäiseensä naiseen.
Kaverini jäi 21-vuotiaana vanhan miehen vauvan yh:ksi ja mies aloitti uuden elämän ikäisensä naisen kanssa.N24
IKIS! :D
Varmaan riippuu siitä millaista arkea haluat tällä hetkellä ja tulevina vuosina viettää. Onko se sellaista, mitä uskot 46-vuotiaan miehesi myös haluavan viettää kanssasi? Haluatko esimerkiksi vielä käydä ikäistesi kanssa viihteellä, keikoilla jne., ehkä matkustella, opiskella ja asua ulkomailla... Jos olet miehesi kanssa, niin joudutko luopumaan sellaisista asioista, jotka muuten ehdottomasti haluaisit toteuttaa? Olisiko sinulla sellaisia haaveita, joita oikeastaan haluaisit toteuttaa itseksesi? Onko teillä yleensäkin sama käsitys siitä, mitä teidän yhteinen arki tulisi olemaan? Reilu parikymppinen ja n. 50-vuotias kun yleensä haluavat elämältään hieman eri asioita. Siksi on ihan luonnollista, että sinulla on epäilyksiä. Kannattaa kuunnella itseään tarkkaan, ja tehdä omalta kannalta parhain päätös.
Jäi mieleen tuo viihtyminen ym, miksi on hyvä olla? Ihailu? Materia?
Mulla on myös ollut suuren ikäeron tapailusuhde joka sitten kosahti juurikin tuohon ikäeroon, oli toki pari muutakin syytä. Pakko sanoa että se mies oli sen verran kokeneempi kaikessa että se laitto pään sekaisin. Ja se palvonta ja ihailu.
Mitä yritän sanoa? Varmaan sen että mieti motiivejasi tarkoin.
Itseäni nykyään puistattaa noin suuret ikäerot
Jos olet vAihtanut pari sanaa vuoden aikana ja loput huudellut matkan päästä, meno on nopeaa, todella nopeaa.
Mieti ap, johtuvatko epäilyksesi sinusta itsestäsi vai tulevatko ne ympäristöstä (eli kehtaanko esitellä tätä miestä, mitä ne ajattelee, luullaanko miestä mun isäksi, tuomitsevatko ihmiset jne). Siitä sitten eteenpäin. Jos epäilyksesi johtuvat muusta kuin ympäristön asettamista paineista, niissä on todennäköisesti perää eivätkä ne välttämättä johdu miehen iästä vaan ylipäätään suhteestanne.
Onkohan niin, että suhteen alkuhuuma alkaa väistyä? Jos mies on yhteen muutosta puhunut, kuulostaa siltä, että hän on ns. lyömässä asioita lukkoon, sinä taas alat tajuta tilanteen uudessa valossa. Yleensä tuon ikäiset miehet haluavat edetä nopeasti ja vakiintua.
Tuskin tällaisen suhteeseen pätee sen kummemmin erilaiset lainalaisuudet kuin muihinkaan ihmisten välisiin suhteisiin. Tässä siis toinen epäröi ja toinen on varma valinnastaan.
Loputtomiin ei kannata jankata ja miettiä, mutta tehdä ratkaisu heti, kun siihen on valmis.
Minkä ikäisiä miehen lapset ovat? Sinun on punnittava minkä arvoista tuo on, sillä 100 % varmasti muita ihmissuhteita tulee katkemaan ja tulet olemaan halveksuttu miehen lasten ja suvun silmissä.
helposti on nuoret naiset rahan vietävissä... epävarmoille tytöille on helppo puhua mitä he haluaa kuulla
hankalampi niitä on saada jäämään, mutta onneksi uusia löytää internetin avulla
T. mies 44
Vierailija kirjoitti:
- En tiedä kehtaanko ikinä esitellä miestä kenellekkään kun iän puolesta voisi olla isäni.
- En tiedä voiko tällainen suhde toimia pidemmän päälle.
+ Rakastan tätä miestä ja hänen kanssaan on ihana olla.
Mitä mä teen?
Voisi olla ikänsä puolesta isäsi mutta ei ole, siinä on iso ero. Asia ei ole ongelma jos siitä ei tee ongelmaa. Ensirakkauteni kanssa meillä oli 23vuotta ikäeroa, neljävuota vuotta oltiin yhdessä, joista 3.5vuotta asuttiin yhdessä :) Sitä ehkä alkuun moni kauhisteli, koska olin alaikäinen kun tavattiin. Lapseni isän kanssa meillä on ikäeroa 20vuotta, enkä ole koskaan kokenut sitä ongelmana (en itselle, enkä kenellekään muulle). lapsen isän kanssa ollaan myös erottu, mutta välit on hyvät :) Nykyinen miesystäväni on 16vuotta vanhempi, en koe ongelmaa, mutta en myöskään näe juuri eroa onko sitä ikäeroa 16 vai 23 vuotta….
Onko hän rikas?
N24