Pitkäaikainen avovaimo ei halua naimisiin kanssani, mitä tehdä tässä tilanteessa?
Oemme olleet (ja asuneet) yhdessä yli yhdeksän vuotta. Meillä on kaksi lasta (4-v ja 1,5-v), yhteinen asuntolaina ja talo. Olemme puhuneet, että hankkisimme vielä kaksi lasta lisää. Suhteessamme on mennyt muuten kaikki hyvin ja naimisiinmenostakin olemme puhuneet. Mutta nyt avovaimoni on ilmoittanut, ettei halua mennä kanssani naimisiin ollenkaan. Mitä minä nyt teen, olemme kyllä puhuneet että aiomme mennä naimisiin ja minä olenkin jo valmistellut kosintaa, ja sitten nainen yhtäkkiä ilmoittaa ettei halua mennä kanssani naimisiin. Itse rakastan avovaimoani aivan mielettömästi ja todellakin haluan viedä rakastamani naisen vihille, mutta nyt en tiedä yhtään mitä tehdä. En halua elää pelkässä avoliitossa loppuelämääni, mutten myöskään kestäisi mikäli meidän perheemme hajoaisi sen takia, ettei avovaimoni halua avioliittoa minun kanssani. M32
Kommentit (42)
Onko kurjaa! Ehkä voisit kysyä häneltä, miksi ei halua? Jos hän ei pidä avioliittoa kovinkaan merkittävänä asiana, ehkä hän voisi kuitenkin tehdä sen vuoksesi? Tai liittyykö avioliittoon jotain sellaisia arvoja, joita hän ei kannata? Tehän voitte tehdä liitostanne juuri sellaisen kuin itse haluatte. Voit kertoa avovaimollesi, ettei mikään tule muuttumaan, mutta haluat juhlia suhdettanne yhdessä perheen ja ystävien kanssa.
Eiköhän se sitten ole tuossa. Harmi, että menit lapsia tekemään ennen avioliittoa.
Avioliitto on taloudellinen sopimus. Pyydä avopuolisoasi kertomaan mitkä asiat tuossa sopimuksessa ovat hänen mielestään huonoa.
Miksi sinun tarvitsi valmistella kosintaa, jos kerran olitte jo päättäneet yhdessä että menette naimisiin? :DDD
En mäkään haluaisi mitään papereita sitomaan itseäni mieheen. Se vaatii tietynlaista rakastumista, taidat olla naiselesi vain joku, johon hän tyytyi. Niin minunkin saamani miehet on aina mulle olleet.
Vierailija kirjoitti:
En mäkään haluaisi mitään papereita sitomaan itseäni mieheen. Se vaatii tietynlaista rakastumista, taidat olla naiselesi vain joku, johon hän tyytyi. Niin minunkin saamani miehet on aina mulle olleet.
Miksi edes seurustelet miehen kanssa jota et rakasta?
Mitä naimisiinmeno muuttaisi? Miksi ette voisi jatkaa nykyisellä linjalla kun kerran hyvin on mennyt tähänkin asti?
Onko aloitus edes miehen kirjoittama? Tuli mieleen heti, että aloituksen on kirjoittanut joku nainen, jonka mies ei halua naimisiin ja nyt nainen ei meinaa saadakaan niitä kalliita prinsessajuhliaan. :D Mutta oli miten oli, lopettaisin naimisiin menon vonkaamisen ja pakkomielteisen ajattelun siitä. Häät eivät ole ollenkaan tärkeät, hyvä ja sujuva elämä taas on. Ei kannata pilata sitä hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Viedä vihille? Ja se muuttaa, niin mitä? Ei muutu nainen sun omaisuudeksi vihkimällä. Et ansaitse noin hyvää, itsenäistä naista.
Ihan rakkaudesta minä haluan naimisiin, mutta kyllähän siinä elämämme helpottuisi paljon muutenkin, kun voisimme ihan yhteiskunnankin silmissä olla yhtenäinen perhe. M32
Nykyään ei mennä naimisiin, koska tahdotaan pitää ns. takaportti auki. Avoliitosta on helpompi lähteä lätkimään, kun suhde alkaa kyllästyttää.
Naisella voi olla monia syitä. Jos sinä tunnet vaimosi, sun pitäisi ne ymmärtää. Tai sitten voisit ainakin kysyä asiasta siltä vaimolta itseltään.
Ala jakelemaan lusikoita. Ei tota nyt voisi enää selvemmin viestittää. Miksi pitkittää vääjäämätöntä.
Sanot sille, että avioliitto on penskojen etu. Sitten käväisette maistraatissa. Vai haluatko jotkut ihme prinssiruusunenhäät?
Selittäkää tädille että mitä tarkoittaa se että "valmistellaan kosintaa" mutta ei sitten voikaan kosia kun toinen on jo kieltäytynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viedä vihille? Ja se muuttaa, niin mitä? Ei muutu nainen sun omaisuudeksi vihkimällä. Et ansaitse noin hyvää, itsenäistä naista.
Ihan rakkaudesta minä haluan naimisiin, mutta kyllähän siinä elämämme helpottuisi paljon muutenkin, kun voisimme ihan yhteiskunnankin silmissä olla yhtenäinen perhe. M32
Okei, nyt ymmärrän ettei naisesi halua missään tapauksessa naimisiin kanssasi. Sinulla on taipumus ihmeellisiin pakkomielteisiin, haluat pomottaa ja omistaa, joten seuraava askel siihen olisi tietenkin naimisiin meneminen. Silloin saisit luontevasti naisesi rahat, omaisuuden ja ehkä perinnönkin jos sinua ei siitä ole pois suljettu, tosin vääryydellä senkin itsellesi saisit. Rakkaudesta tässä ei ole kyse, ei todellakaan, vaan ahneudesta ja omistushalusta. Naisesi on tämän huomannut, mutta koska kaikki menee kohtalaisesti vielä ja pysyt suurinpiirtein aisoissa, niin elämä jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Onko kurjaa! Ehkä voisit kysyä häneltä, miksi ei halua? Jos hän ei pidä avioliittoa kovinkaan merkittävänä asiana, ehkä hän voisi kuitenkin tehdä sen vuoksesi? Tai liittyykö avioliittoon jotain sellaisia arvoja, joita hän ei kannata? Tehän voitte tehdä liitostanne juuri sellaisen kuin itse haluatte. Voit kertoa avovaimollesi, ettei mikään tule muuttumaan, mutta haluat juhlia suhdettanne yhdessä perheen ja ystävien kanssa.
Selitin, että miksi avioliitto on minulle tärkeä (se lopullinen sinetti meidän rakkaudelle, joka on tähän asti voinut muutenkin ihan mainiosti), mutta nainen väittää ettei se muuttaisi mitään, ja hän sanoi että hänen mielestä avioliitto on täysin turha instituutio. Vielä pari vuotta sitten hän oli sitä mieltä, että naimisiin me menemme, enkä tosiaan tiedä mikä hänen päänsä on kääntänyt nyt :(
Kerroin kyllä hänelle ettei mikään tule muuttumaan, ettei hänen tarvitsisi ottaa minun sukunimeäni tai edes pitää sormusta jos ei halua, yms. mutta ei, ei hän siltikään tahdo naimisiin kanssani. M32
Vierailija kirjoitti:
Sanot sille, että avioliitto on penskojen etu. Sitten käväisette maistraatissa. Vai haluatko jotkut ihme prinssiruusunenhäät?
Olen sanonut, mutta nainen ei siltikään ole halukas edes maistraattiin. :( M32
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää tädille että mitä tarkoittaa se että "valmistellaan kosintaa" mutta ei sitten voikaan kosia kun toinen on jo kieltäytynyt?
Nainen oma-aloitteisesti sanoi ettei halua kanssani naimisiin. Sitä ennen minä olin todellakin suunnittelemassa kosivani häntä. Nyt en enää tiedä mitä tehdä. M32
Vierailija kirjoitti:
Mitä naimisiinmeno muuttaisi? Miksi ette voisi jatkaa nykyisellä linjalla kun kerran hyvin on mennyt tähänkin asti?
Onko aloitus edes miehen kirjoittama? Tuli mieleen heti, että aloituksen on kirjoittanut joku nainen, jonka mies ei halua naimisiin ja nyt nainen ei meinaa saadakaan niitä kalliita prinsessajuhliaan. :D Mutta oli miten oli, lopettaisin naimisiin menon vonkaamisen ja pakkomielteisen ajattelun siitä. Häät eivät ole ollenkaan tärkeät, hyvä ja sujuva elämä taas on. Ei kannata pilata sitä hyvää.
On täysin järjetöntä jakaa elämää ihmisen kanssa joka ei halua naimisiin.
Kun tarkoituksena on kuitenkin elää loppuelämä toisen kanssa ja jakaa kaikki toisen kanssa.