Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkäaikainen avovaimo ei halua naimisiin kanssani, mitä tehdä tässä tilanteessa?

Vierailija
03.12.2016 |

Oemme olleet (ja asuneet) yhdessä yli yhdeksän vuotta. Meillä on kaksi lasta (4-v ja 1,5-v), yhteinen asuntolaina ja talo. Olemme puhuneet, että hankkisimme vielä kaksi lasta lisää. Suhteessamme on mennyt muuten kaikki hyvin ja naimisiinmenostakin olemme puhuneet. Mutta nyt avovaimoni on ilmoittanut, ettei halua mennä kanssani naimisiin ollenkaan. Mitä minä nyt teen, olemme kyllä puhuneet että aiomme mennä naimisiin ja minä olenkin jo valmistellut kosintaa, ja sitten nainen yhtäkkiä ilmoittaa ettei halua mennä kanssani naimisiin. Itse rakastan avovaimoani aivan mielettömästi ja todellakin haluan viedä rakastamani naisen vihille, mutta nyt en tiedä yhtään mitä tehdä. En halua elää pelkässä avoliitossa loppuelämääni, mutten myöskään kestäisi mikäli meidän perheemme hajoaisi sen takia, ettei avovaimoni halua avioliittoa minun kanssani. M32

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos avovaimosi on niin kuin minä... Niin se toivoi sitä kosintaa jo ennen lapsia. Odotti viimeistään esikoisen syntyessä. Mies "suunnitteli" ja "valmisteli". Joulut, vuosipäivät ja synttärit kuluivat, aina välillämies vihjaili mua odottavasta yllätyksestä. Kerroin suorasanaisesti haluavani naimisiin. Mies: "Eiii älä pilaa mun kosintaa, mä haluan kosia!" Kului kuusi vuotta (tässä vaiheessa oli seurusteltu 10 vuotta) ja mies kosi - oikein kivasti ja näyttävästi. Jouduin valitettavasti vastaamaan ei, koska mulla oli kaiken odotuksen ja pettymysten takia mennyt maku koko avioliittotouhusta. Mies pettyimutta ymmärsi, edelleen ollaan yhdessä. Tarkoitus olla loppuun asti.

Kertoiko mies syytä, että miksi laittoi sinut odottamaan kosintaa kuusi vuotta? Ei ollut varma haluaako naimisiin?

Vierailija
42/42 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksän vuoden yhdessäolon jälkeen kihlat ja häät eivät tunnu enää miltään juhlimisen arvoiselta. Kyllä ne olisi pitänyt tapahtua siinä 3-5 ensimmäisen vuoden aikana. Nyt puhun siis omasta puolestani. Kymmeniä kertoja odotin, toivoin, haaveilin... Sitten en enää jaksanut odottaa. Annoin olla.

Jos se nyt kosisi, ja vaikka kosinta olisi sellainen kuin aikoinaan haaveilin ja vaikka olisi kuinka upea sormus ja kaikki mitä vaan voi siihen tilanteeseen toivoa, niin eipä se tuntuisi enää miltään. "Ihan kiva".

Juna meni jo ja 10 vuotta näkyy naamassakin. Olisi kiva jos olisi voinut olla 26 vuotias morsian, kesähäät, painoindeksi 21, jäntevä ja hyvä ryhti. Varmaan vieraatkin ajattelevat että "säälistä se taisi sen vihille viedä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla