olen koulukiusaajan äiti, vastailen kysymyyksiinne hetken ajan
Kommentit (35)
Olen ex-koulukiusaajan äiti.
Kun tilanne selvisi minulle, kyysin lapseltani, käykö hän itse pyytämässä kiusatulta anteeksi, vai tulenko minä mukaan. Hän sanoi menevänsä mieluummin yksin. Asia selvisi, ja he ovat sen jälkeen olleet kavereita.
Vierailija kirjoitti:
12: olet juuri väärässä. Ollaan päinvastoin todella hyvästä hyvännäköisten ja hyvätuloisten, fiksujen, sosiaalistejen ja viikinkigeenien perheestä. Mitään wt:tä ei ole meidän perheessämme.
On todella alaluokkaista ajatella, että me olemme muita parempia ja saamme tehdä mitä haluamme. Oikea yläluokka kasvattaa lapsensa suvaitsevaisuuteen ja kohteliaisuuteen. Teillä on ehkä rahaa, mutta olette nousukkaita.
Kyllä koulukiusattukin voi olla komea/kaunis.
Vierailija kirjoitti:
12: olet juuri väärässä. Ollaan päinvastoin todella hyvästä hyvännäköisten ja hyvätuloisten, fiksujen, sosiaalistejen ja viikinkigeenien perheestä. Mitään wt:tä ei ole meidän perheessämme.
Hitlerille sukua?
"Perheessämme ei ole mitään wt:tä". Kyllä muuten on, nimittäin kiusaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todella alaluokkaista ajatella, että me olemme muita parempia ja saamme tehdä mitä haluamme. Oikea yläluokka kasvattaa lapsensa suvaitsevaisuuteen ja kohteliaisuuteen. Teillä on ehkä rahaa, mutta olette nousukkaita.
Ääliövanhemmilla on ääliölapset.
Näin se vain menee. Koulukiusaajien vanhemmat ovat myös itse ääliöitä ja kiusaajia. Mallistahan lapset käytöksensä oppivat.
Ap:llä on varmaan tänään ollut huono päivä niin pitää päästä "pätemään" tänne...
Eihän kukaan vähemmän ääliö kasvata lapsestaan ääliötä.
Meillä on kaikki pojat hirveän komeita ja hyväkäytöksisiä.
Ollaan heidät kasvatettu ihan itse.
Pojat ovat myös hyviä koulussa ja loistavat myös urheilussa eli jääkiekossa.
Heillä kuten ei meilläkään ole mitään tarvetta rääkätä muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääliövanhemmilla on ääliölapset.
Näin se vain menee. Koulukiusaajien vanhemmat ovat myös itse ääliöitä ja kiusaajia. Mallistahan lapset käytöksensä oppivat.
Ap:llä on varmaan tänään ollut huono päivä niin pitää päästä "pätemään" tänne...
Eihän kukaan vähemmän ääliö kasvata lapsestaan ääliötä.
Se kyllä näissä ääliövanhemmissa ärsyttää kun he eivät tajua mitään. Eli eivät edes välitä kasvattaa lapsiaan. Tässä just yks ongelmanuori on viinipullojen kans kotona kun vanhemmat eivät kotona. Onneksi poika ei hengaile tämän pojan kanssa. Pojan äiti on vielä rehtori.
Vierailija kirjoitti:
No, kysyisin mitkä ovat mielestäsi syitä, jotka oikeuttavat kiusaamisen?
Tämä on todella hyvä kysymys ja toivoisin ap:n vastaavan. Monesti lapset kiusaavat toisia sellaisten ominaisuuksien takia, mille uhri ei itse mitään mahda. Onko tämä aloittajan mielestä hyväksyttävää ja jos on, niin millä perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kysyisin mitkä ovat mielestäsi syitä, jotka oikeuttavat kiusaamisen?
Tämä on todella hyvä kysymys ja toivoisin ap:n vastaavan. Monesti lapset kiusaavat toisia sellaisten ominaisuuksien takia, mille uhri ei itse mitään mahda. Onko tämä aloittajan mielestä hyväksyttävää ja jos on, niin millä perusteella?
En ole ap, mutta olettaisin se kiusaaja pitää itseään parempana eikä säännöt koske häntä. Tai sitten itsetunto on niin heikko, että mielummin yrittää esittää vahvaa ja varmaa kun kiusaa muita. Jokin sisäinen tyhjyys yms.
Mua kiusattiin vanhempien taustan vuoksi, näkyviä yrittäjiä. No ei niistä kiusaajista mitään tullut. Kavereita heillä oli paljon, mutta ainoa siitä sakista, josta tuli jotain, oli se, joka oli heikoimmista kotioloista lähtien. Hänelle en ole katkera, kun tiedän taustan. Enkä muillekaan, sääliksi käy linnakundia ja sitä, joka tappoi itsensä, kun tyttöystävä jätti. Ei nää kiusaajat oikein kestä pettymyksiä.
Koska pitää antaa näpäytys jos ob esim ruma tai ujo
Ap
Tämäkin ketju, jonka aloitus mitä ilmeisimmin on provo, todistaa asian, jonka olen opettajan työssäni huomannut: juuri kukaan ei tunnusta, että oma lapsi on se kiusaaja. Kun sanotaan, ettei koulu puutu kiusaamiseen, tämä vanhempien vähättely on todellinen syy, miksi puuttumisyritykset eivät aina johda mihinkään. Jos kiusaajan vanhemmat kieltäytyvät selvittämästä asiaa, on koululla kovin vähän keinoja viedä asiaa eteenpäin.
Ap, miksi pitää näpäyttää jos on ruma tai ujo? Suurin osa minua koulussa kiusanneista oli muuten rumempia kuin meikäläinen (omasta mielestäni ainakin :D )
Paljonko saat asumistukea?