Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Tunnetteko nuoria tai nuorehkoja ihmisiä, jotka ovat äärimmäisen kaavoihinsa kangistuneita?

Vierailija
11.03.2006 |

Eli heidän mielipidettään ei muuteta jostain asiasta, vaikka sitä perustelisi miten. Tai että päivän rytmi on suunniteltu pilkun tarkasti (oli lapsia tai ei) ja siitä ei MISSÄÄN NIMESSÄ voida joustaa milliäkään. Mitään, mikä ei kuulunut alkuperäiseen suunnitelmaan, ei voida toteuttaa, vaikka se olisi kivaa/järkevää/mukavaa vaihtelua. Vain siksi, että ko. henkilö nyt on PÄÄTTÄNYT toimia jollain tietyllä tavalla.

Tunnetko tällaisia henkisesti kahdeksankymppisiä nuoria ihmisiä? Kuka hän on ja kerro esimerkkejä hänen joustamattomuudestaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin nuorella, joka on saanut juuri lapsen, voi olla tosi kovat paineet siitä, että todistaa ettei ole hepsankeikka. Sitten mennään siihen toiseen ääripäähän!

Vierailija
2/10 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli heidän mielipidettään ei muuteta jostain asiasta, vaikka sitä perustelisi miten. Tai että päivän rytmi on suunniteltu pilkun tarkasti (oli lapsia tai ei) ja siitä ei MISSÄÄN NIMESSÄ voida joustaa milliäkään. Mitään, mikä ei kuulunut alkuperäiseen suunnitelmaan, ei voida toteuttaa, vaikka se olisi kivaa/järkevää/mukavaa vaihtelua. Vain siksi, että ko. henkilö nyt on PÄÄTTÄNYT toimia jollain tietyllä tavalla.

Tunnetko tällaisia henkisesti kahdeksankymppisiä nuoria ihmisiä? Kuka hän on ja kerro esimerkkejä hänen joustamattomuudestaan.

Pitää esim aina tankata samalla bensa-asemalla, eikä muutenkaan lähteä 50km kauemmas kotoa. Aina samalla pankkiautomaatilla, samassa kaupassa, samat ostokset, samanlaisia vaatteita entisten tilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole spontaani, haluan lapsille rutiinit, en osaa enkä halua tosta noin vaan tehdä sitä ja tätä ex-tempore. Inhoan yllätysvieraita, jos olen yksin kotona en ehkä avaa ovea. Haluan tietää, suunnitella ja varmistella asiat etukäteen. Olen myös hieman neuroottinen, tarkistelen mm. sähkölaitteita ja ovia useaan kertaan. Olen " muuten tavallinen" kahden lapsen äiti, sairaanhoitaja =)

Vierailija
4/10 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän käytti aina tummansinisiä vaatteita, joka perjantai meni töiden jälkeen Alkoon ja osti samaa viiniä, haki kotipizzasta samanlaisen pizzan ja nautti. Joka kesä hän omien sanojensa mukaan maistoi jotain uutuusjäätelöä, ja jos tykkäsi, osti sitä sitten joka kerta koko kesän ajan. Muutenkin teki asiat aina samalla tavalla.

Vierailija
5/10 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi rasittavaa tehdä heidän kanssaan mitään kun ovat niin jääräpäisiä.

Vierailija
6/10 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minusta ihminen muuttuu yleensä joustavammaksi nimenomaan vanhetessaan.

nuoret on yleensä niitä nipottajia, idealismista osittain varmaan johtuu. ikä tuo lisää näkemystä ja mieleipiteet loivenee pikkuhiljaa.

Vierailija
7/10 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivoja ovat kun pelataan heidän säännöillään ja ei olla liikaa tekemisissä, mutta meinaspa mennä hermot kun lähettiin heidän kanssa matkalle.....(heille jo tuttuun paikkaan tietysti)

Joka ilta ois pitäny syödä samassa ravintolassa jne jne tehdä kaikki niinkuin he on aina tehneet...ovat vielä aika määräileviä....

Vierailija
8/10 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nimittäin sitä omakohtaista elämänkokemusta ei ole vielä karttunut, niin on vaikea ymmärtää että muutkin vaihtoehdot jossain tilanteessa voisivat toimia, kun itse on toiminut vain jollain tietyllä tavalla. Mutta iän mukana (useimmiten ja toivottavasti...) tilanne kyllä muuttuu, kun saa kokemusta enemmän. t. Neljän äiti

Vierailija
9/10 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20-vuotias ja joissakin asioissa aika tarkka... Yllätysvieraille en avaa ovea vaikka huusholli olisi kiiltävän puhdas - periaatteesta näet, jos olen sanonut että soittakaa edes 10 min. ennen kuin änkeätte meille ja jos ei totella niin saavat jäädä ulos....

Muitakin tällaisia juttuja minulla on, paljonkin... Luulen, että se johtuu siitä että lapsena minulla ei ollut perusturvallisuuden tunnetta ja nyt luon sitä itse itselleni näillä " kaavoillani" .

Kotona tunnen olevani turvassa.

Mutta mitä se teitä muita haittaa, ei minun kanssani ole pakko seurustella?

Vierailija
10/10 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajin alue jossa koskaan matkailtu Kokkola-Kalajoki-Seinäjoki.. :D nuoret ihmiset!