Ärsyttääkö tuttavien kysymykset synnytyskokemuksista?
Ensimmäisen synnytyksessä meni kaikki niin kuin ei olisi pitänyt. Halusin nopeasti unohtaa kaiken ja jatkaa eteenpäin. Mutta mites unohdat kun jatkuvasti joku kyselee yksityiskohtia, jopa työkaverit. Jos johonkin kysymykseen vastaa, niin tulee monta kysymystä lisää, eikä uskota, että en halua puhua enää siitä kokemuksesta.
Kommentit (4)
Tykkään puhua synnytyksestä, koska se oli niin hieno kokemus! Harmi vaan kun kukaan ei ikinä kysy, paitsi silloin synnytyksen jälkeisinä viikkoina...
Itse aina kyselen muiden kokemuksia kiinnostuneena, mutten sitten tiedä onko kiusallista selitellä.. Tietenkin vain hyviltä ystävilstä.
Tännekin olen kirjoittanut pitkät synnytystarinat. (tai siis synnytyspuolelle)
vaikka synnytyksestä on jo kohta 2 vuotta. Taidan kaivata kuuntelijaa aiheesta.
Mutta jskus kyllä ärsyttää ihmiset, joilla on selkeä käsitys siitä kuinka synnytyksen pitäisi oikeaoppisesti ja parhaimmillaan mennä. Ja jos jokin on mennyt eri tavalla, ollaan siitä sitten pahoillaan. Ja itse kun ei osaa pahoillaan olla, oman lapsen syntymä millä tavalla tahansa (ainakin mulle), on kumminkin se oma ainoa kokemus, josta haluaa olla tyytyväinen juuri sellaisenaan kuin se sattui olemaan. Mitä sitten jos jäi ilokaasut hengittämättä ja jumppapallot kokeilematta.