Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kriisi suhteessa ja miehellä taitaa olla suhde

Vierailija
03.12.2016 |

Meillä on kaksi lasta, toinen koulussa ja toinen päiväkodissa. Ruuhkavuodet huipussaan ja parisuhde jäänyt vähemmälle hoidolle. Välillä mennyt hyvin ja välillä hyvin huonosti.

Pyörittelin eroa mielessäni lähemmäs koko loppukesän sekä syksyn kunnes varasin ajan perheneuvolaan pariterapeutille, jonka vastaanotolla kävimme kahdesti. Ajan varasin koska olin tullut siihen tulokseen etten halua särkeä perhettämme, onhan meillä pitkä ja ihana historia sekä kaksi upeaa lasta. Terapiassa mies sanoi tajunneensa kuinka huonosti meillä menee ja olemme eläneet jonkinmoisessa välitilassa suhteessamme, emme ole eronneet mutta puhuttu siitä on paljon.

Toisen terapiakäynnin jälkeen olemme jälleen lähentyneet, harrastanut seksiä useamman kerran viikossa ja jutelleet. Itse haluaisin jatkaa näin, kovalla työllä saisimme kaiken kuntoon. Mies on ollut välillä sitä mieltä, että ehdottomasti jatkamme mutta välillä sitä mieltä, että muuttaa pois.

Erinäisistä merkeistä olen päätellyt, että hänellä olisi joku toinen. Seksi on muuttunut kiihkeämmäksi, hän ostelee uusia vaatteita. On paljon puhelimen ääressä mutta sitä tekee kyllä ennenkin. Eilen lähti vanhempiensa luokse katsomaan urheilua ja laittoi viestin jäävänsä yöksi, uskoin. Olen häneltä useamman kerran kysynyt suoraan onko toinen ja aina jyrkkä vastaus ettei ole.

Aamulla lapset yrittivät soittaa isälleen, eivät saaneet kiinni. Soittivat isovanhemmilleen, että herättäisivät isän - he eivät ymmärtäneet mistä puhutaan.

Eihän tässä ole kahta sanaa mitä on käynyt. Aloin itkeä täyttä huutoa, lapset ihmettelee mikä äidillä on - en pysty lopettamaan. Tuntuu kuin sydän olisi revitty rinnasta irti ja joku kuristaisi kurkkua. En kerta kaikkiaan ymmärrä, että tämä käy meille. En pysty hengittää, tuntuu niin pahalta. Rakastan sitä idioottia koko sydämestäni ja uskoin, että saamme asiat selviksi ja joku päivä kävelisimme alttarille sinetöidäksemme pitkän taipaleelle, kuin merkiksi voitetuista vaikeuksista. Elämä valui juuri viemäristä alas. Sattuu niin kovin. Miten tästä selviää?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

puol vuotta sitten olit eroamassa ja nyt kaikki vedetty viemäristä alas kun ero tulossa? Helvetin tuuliviirit.

Vierailija
2/44 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia näin alkuun.

Kyllä tuostakin suosta on mahdollista nousta jos molemmat sitä haluavat ja ovat valmiita tekemään töitä sen eteen. Toisaalta kuulostaa minun korvaani siltä, että miehellä tosiaan on suhde toiseen naiseen eikä suostu myöntämään sitä.

Suosittelen, että käykää terapiassa vielä ainakin kerta. Kerrotte toiveenne suhteen jatkosta ja terapeutin avulla työstätte sitä päätittepä mitä tahansa. Kerrot toki miehelle, että lapset yrittivät tavoittaa häntä isonvanhempien luota, mutta he eivät ymmärtäneet mistä oli kyse.

Tsemppiä hurjasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensin lopetat tuon vollottamisen ja sitten otat itseäsi niskasta kiinni. Anna miehelle tilaa, tulee takaisin, jos et ole vässykkä.

Vierailija
4/44 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin eroa mutta tajusin rakastavani häntä sekä tahtovani pitää tämän perheen kasassa. Lapsemme nauttivat selkeästi kaikkien yhteisestä ajasta. Tästä syystä varasin ajan terapiaan, jotta vaikeudet voitettaisiin.

Tässä palkinto. Miten voi fyysisesti sattua näin paljon? En vain käsitä, miksi. Miksi.

Vierailija
5/44 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktat ovat siis, että mies ei ole varma haluaako jatkaa kanssasi ja nyt on ilmeisesti vielä alkanut pettämään (ainakin valehtelemaan olinpaikastaan). Tiedät itsekin, ettet voi enää jatkaa tuollaisessa suhteessa. Ero sattuu aina, mutta nyt ei ole muuta vaihtoehtoa.

Soita niille miehen vanhemmille ja kerro, mitä on tapahtunut. Puhu omille läheisillesi. Ala järjestelemään eroa henkisesti ja käytännön asioiden kannalta. Kaikki järjestyy.

Vierailija
6/44 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faktat ovat siis, että mies ei ole varma haluaako jatkaa kanssasi ja nyt on ilmeisesti vielä alkanut pettämään (ainakin valehtelemaan olinpaikastaan). Tiedät itsekin, ettet voi enää jatkaa tuollaisessa suhteessa. Ero sattuu aina, mutta nyt ei ole muuta vaihtoehtoa.

Soita niille miehen vanhemmille ja kerro, mitä on tapahtunut. Puhu omille läheisillesi. Ala järjestelemään eroa henkisesti ja käytännön asioiden kannalta. Kaikki järjestyy.

Siis miksi pitäisi soittaa miehen vanhemmille? Oikeasti? Toihan on jo naurettavaa kanteluun verrattavissa oleva asia. "Pirjo moi, Esa sanoi jäävänsä teille yöksi mutta ei hän teillä ollutkaan. Minä jätän poikanne nyt, ei muuta moro". Hohhoh. Ei tarvitse liioitella ja puhua kaikille ikävästä tilanteesta.

Vierailija
7/44 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo fyysinen kipu, pahoinvointi ja muut äärimmäisen tunteet kestää onneksi vain päiviä tai max pari viikkoa noin voimakkaina. sit hiukan helpottaa ja voi alkaa oikeasti miettimään järjelläkin asioiden jatkojärjestelyjä.

Millainen suhde voisi edes miehen kanssa enää olla?.millä mielellä sinä olisit? Olisiko jatkuva henkinen helvetti kun luottamus on pois? Todennäköisesti.

EI KANNATA enää yrittää, usko vain. Älä siis tuhlaa nyt energiaa mihinkään muuhun, kuin itsestäsi ja lapsistasi huolehtimiseen. Te olette arvokkaita ja ihania, huolimatta siitä mille tuntuu nyt!

Sinä tulet onnelliseksi vielä, mutta et tuon miehen kanssa. Luopuminen sattuu ja lujaa, mutta aika auttaa ja pian helpottaa.

Anna itsesi tuntea kaikki mahdolliset tunteet, viha, pettymys, suru, mutta älä anna minkään näistä tunteista jäädä pitkäksi aikaa! Muuten teet kaikkein arvokkaimmille hallaa, eli itsellesi ja lapsillesi.

Häntä pystyyn vaikka seinään naulaamalla! Sä selviät ja tulet vielä nauramaan ja lujaa!!

Voimia ja halauksia täältä, toiselta petetyltä.

Vierailija
8/44 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samankaltaisessa tilanteessa itse olleena antaisin miehen valita ja jatkaa sen mukaan, paitsi tietysti jos itse haluat ehdottomasti erota.

Itse tein sen virheen, että jäin roikkumaan ja sen ansiosta suhteemme jatkui. Nyt tilanne on se, etten arvosta miestäni, enkä luota häneen.

Kivuttomin tie olisi ollut erota heti, siitä olisi toipunut nopeammin.

Terapiaa suosittelen, yksin tai yhdessä.

Mun miehen pettämisestä on nyt 1,5 vuotta ja nyt syksyn aikana olen huomannut, että voin jo paljon paremmin. Sinäkin selviät!

Vierailija
9/44 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi pitäisi soittaa miehen vanhemmille? Oikeasti? Toihan on jo naurettavaa kanteluun verrattavissa oleva asia. "Pirjo moi, Esa sanoi jäävänsä teille yöksi mutta ei hän teillä ollutkaan. Minä jätän poikanne nyt, ei muuta moro". Hohhoh. Ei tarvitse liioitella ja puhua kaikille ikävästä tilanteesta.

Koska tosta huomaa, että ketkä siitä parisuhteesta oikeesti kantaa vastuun. Aikuisilla ihmisillä se olisi kahden kauppa, mutta toisilla elää vaikka ketkä ihmiset siinä parisuhteessa mukana.

Vierailija
10/44 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa on liioittelua??

Vierailija
11/44 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin suhde?

Vierailija
12/44 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samankaltaisessa tilanteessa itse olleena antaisin miehen valita ja jatkaa sen mukaan, paitsi tietysti jos itse haluat ehdottomasti erota.

Itse tein sen virheen, että jäin roikkumaan ja sen ansiosta suhteemme jatkui. Nyt tilanne on se, etten arvosta miestäni, enkä luota häneen.

Mun miehen pettämisestä on nyt 1,5 vuotta ja nyt syksyn aikana olen huomannut, että voin jo paljon paremmin. Sinäkin selviät!

"antaisin miehen päättää" ???? mit vit? Eikös hän jo päättänyt että suhde toiseen kiinnostaa.enemmän kuin oman perheen eteen tekeminen.

Minä tekisin päätöksen kyllä ja jatkaisi elämääni ilman. voihan se olla että miestä myöhemmin kaduttaa valintansa. Sen asian voisi miettiä myöhemmin, olisiko mahdollisuutta vaikka palata yhteen viisaampina tekemään töitä suhteen eteen.. arki tulee myös uuteen suhteeseen.

mutta tässä hetkessä.. lähtisin. itsekunnioitukseni vuoksi.

suoraselkäinen mies ei olisi suhteesta valehdellut. Hän olisi tehnyt työt nykyisen suhteen eteen ja sitten luovuttanut jos ei tule mitään. VASTA sen jälkeen niitä muita!!

Vierailija
13/44 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ensinnäkin toi on helkkarin huonoa käytöstä. Miten luulet vanhempien reagoivan kun miniä soittaa kertoakseen, että heidän poikansa on käyttäytynyt huonosti ja miniä aikoo jättää hänet? Tuollahan aiheuttaa iäkkäille vanhemmille vain surua.

Toisekseen eiköhän ero ole aina kahden ihmisen välinen asia, tarviiko siihen koko kylä sotkea mukaan.

Vierailija
14/44 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, miehelläsi taitaa olla suhde toiseen naiseen. Todennäköisesti on ollut koko syksyn? Nyt miehesi todennäköisesti pähkäilee haluaako jatkaa sinun ja lasten kanssa perheenä vai rikkoa perhe ja lähteä sen toisen naisen matkaan. Miehesi todennäköisesti rakastaa yhä sua koskapa teillä on ollut läheisyyttä, seksiä ja olette jutelleet paljon yms.

Mun neuvo on: Älä pimahda vielä. Mieti nyt tarkkaan haluatko pitää miehesi vai et. Se toinen nainen ei todennäköisesti ole kovinkaan vahvoilla, jos pitäis lyödä vetoa, löisi vetoa sun puolesta. Nyt, anna miehelleni syitä jäädä sun luo, syy miksi sinä ja lapset on parempi valinta. Mutta pakko sun on kuitenkin jossain vaiheessa puhua tuosta että tiedät miehen valheet.

Vierailija
15/44 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"antaisin miehen päättää" ???? mit vit? Eikös hän jo päättänyt että suhde toiseen kiinnostaa.enemmän kuin oman perheen eteen tekeminen.

Minä tekisin päätöksen kyllä ja jatkaisi elämääni ilman. voihan se olla että miestä myöhemmin kaduttaa valintansa. Sen asian voisi miettiä myöhemmin, olisiko mahdollisuutta vaikka palata yhteen viisaampina tekemään töitä suhteen eteen.. arki tulee myös uuteen suhteeseen.

mutta tässä hetkessä.. lähtisin. itsekunnioitukseni vuoksi.

suoraselkäinen mies ei olisi suhteesta valehdellut. Hän olisi tehnyt työt nykyisen suhteen eteen ja sitten luovuttanut jos ei tule mitään. VASTA sen jälkeen niitä muita!!

No ihan samaa tarkoitin kuin sinäkin, valitsin ekat lauseet huonosti.

Tarkoitin, että jos petetty haluaa ehdottomasti jatkaa ja pettäjä haluaa jatkaa yhdessä, niin ok. Jos mies haluaa mieluummin uuden naisen, niin siinä vaiheessa en enää antaisi valita uudelleen.

Pointti tuossa mun tekstissä oli kuitenkin, että helpompi olisi heti erota, luottamus ei välttämättä koskaan palaa.

Vierailija
16/44 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne miehen vanhemmat varmaan niin tyhmiä ole, etteikö ne olis jo tajunneet, mikä on homman nimi. En lähtisi soittelemaan sinne enää, kyllä ne tietää jo.

Vierailija
17/44 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo fyysinen kipu, pahoinvointi ja muut äärimmäisen tunteet kestää onneksi vain päiviä tai max pari viikkoa noin voimakkaina. sit hiukan helpottaa ja voi alkaa oikeasti miettimään järjelläkin asioiden jatkojärjestelyjä.

Millainen suhde voisi edes miehen kanssa enää olla?.millä mielellä sinä olisit? Olisiko jatkuva henkinen helvetti kun luottamus on pois? Todennäköisesti.

EI KANNATA enää yrittää, usko vain. Älä siis tuhlaa nyt energiaa mihinkään muuhun, kuin itsestäsi ja lapsistasi huolehtimiseen. Te olette arvokkaita ja ihania, huolimatta siitä mille tuntuu nyt!

Sinä tulet onnelliseksi vielä, mutta et tuon miehen kanssa. Luopuminen sattuu ja lujaa, mutta aika auttaa ja pian helpottaa.

Anna itsesi tuntea kaikki mahdolliset tunteet, viha, pettymys, suru, mutta älä anna minkään näistä tunteista jäädä pitkäksi aikaa! Muuten teet kaikkein arvokkaimmille hallaa, eli itsellesi ja lapsillesi.

Häntä pystyyn vaikka seinään naulaamalla! Sä selviät ja tulet vielä nauramaan ja lujaa!!

Ystäväni joka rakasti miestään ja oli ollut pitkään ongelmia aviomiehen kanssa just niinku teilläkin. Mies sitten aloitteli suhdetta toiseen naiseen. Nainen lähti ovet paukkuen kodistaan ja haki avioeroa. Ero tuli ja siitä on nyt 3 vuotta ja yhä nainen kipuilee erostaan ja aina kun nähdään hän puhuu exmiehestään, haukkuu häntä ja sori vaan mutta minusta tuntuu että on keksinyt miehelle piirteitä joita hänessä ei todellakaan ole 😊 Mut summa summarum, hän ei selvästikään ole vieläkään päässyt miehestä tai omasta päätöksestään yli...

Suosittelen ap:tai etenemään nyt hitaasti ja sydäntäsi kuunnellen.

Vierailija
18/44 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ensinnäkin toi on helkkarin huonoa käytöstä. Miten luulet vanhempien reagoivan kun miniä soittaa kertoakseen, että heidän poikansa on käyttäytynyt huonosti ja miniä aikoo jättää hänet? Tuollahan aiheuttaa iäkkäille vanhemmille vain surua.

Toisekseen eiköhän ero ole aina kahden ihmisen välinen asia, tarviiko siihen koko kylä sotkea mukaan.

Niinpä, pojan tehtävä informoida vanhempiaan.

Vierailija
19/44 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne miehen vanhemmat varmaan niin tyhmiä ole, etteikö ne olis jo tajunneet, mikä on homman nimi. En lähtisi soittelemaan sinne enää, kyllä ne tietää jo.

Ap, soita vaan. Ehkä miehen vanhemmat puhuu sille järkeä.

Vierailija
20/44 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni joka rakasti miestään ja oli ollut pitkään ongelmia aviomiehen kanssa just niinku teilläkin. Mies sitten aloitteli suhdetta toiseen naiseen. Nainen lähti ovet paukkuen kodistaan ja haki avioeroa. Ero tuli ja siitä on nyt 3 vuotta ja yhä nainen kipuilee erostaan ja aina kun nähdään hän puhuu exmiehestään, haukkuu häntä ja sori vaan mutta minusta tuntuu että on keksinyt miehelle piirteitä joita hänessä ei todellakaan ole 😊 Mut summa summarum, hän ei selvästikään ole vieläkään päässyt miehestä tai omasta päätöksestään yli...

Suosittelen ap:tai etenemään nyt hitaasti ja sydäntäsi kuunnellen.

Minä olen ollut just tollasessa parisuhteessa uutena miehenä ja ihan samat kokemukset mullakin. Sillä erotuksella, et en ollut ensimmäinen mies tossa sopassa, vaan oli jo kokeillut muita miehiä ennen minua. Kaikki puhuivat vaan siitä entisestä miehestä ja minähän en siitä tykännyt. Meidän suhde piti salata hyvin tarkkaan, kun eihän kellekään siitä voinut vielä kertoa. Oli kyllä pahin soppa, johon itseni olen sotkenut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän