Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi uskoa kaverini käytöstä...

Vierailija
03.12.2016 |

Kaverini ilmoitti tulevansa käymään (ei siis kysynyt saako tulla, ilmoitti vain että tulee). No mikäs siinä, leivoin nopsasti kakun kahvin seuraksi ennen kuin saapui. Kaveri toi ruokaa mukanaan, mikä oli mukava yllätys sillä minulla oli tarjottavana vain tuota makeaa.

Sitten kaveri alkoi syömään sitä ruokaa...söi kaiken itse, tarjoamatta mulle :DD Se mun kakku kyllä maistui kaverille. Kyseessä on minua nuorempi ujo nainen, ainoa lapsi, niin jotenkin jätin asian sikseen. Ei olisi pitänyt. Olen tarjonnut hänelle kahvilassa juomat muutaman kerran mutta koskaan ei ole kiittänyt.

Miten tällaisessa tilanteessa olisi parasta toimia? Monet suomalaiset eivät ole oikein tottuneet suoraan kritiikkiin, se jotenkin lamaannuttaa tällaiset ujot ihmiset ja niiden itsetunto romahtaa. Toisaalta haluaisin että kaverini kaltaiset joutuisivat joskus vastaamaan huonosta käytöksestään.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 29, hän on 22. Ap

Vierailija
2/40 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi olisin kysyt miksi hän tulee syömään eväät meille, eikö hän olisi voinut syödä niitä kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olis mun kaveri enää ton jälkeen.

Vierailija
4/40 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun piti alkaa paniikkileipomaan? Miksi, jos tulee kaveri kylään, etenkin lyhyellä varoajalla, mitään tarvitsee edes tarjota?

Vierailija
5/40 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuollaisia ne teinit on.

Vierailija
6/40 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho!

Vierailija
7/40 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun piti alkaa paniikkileipomaan? Miksi, jos tulee kaveri kylään, etenkin lyhyellä varoajalla, mitään tarvitsee edes tarjota?

AP halusi ilmeisesti olla vieraanvarainen, mutta sehän ei nyt ollut aloituksen pointti.

Vierailija
8/40 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut paniikkileipomista, tykkään leipoa ja kakut syntyy nopeasti ja vaivattomasti. Minusta vieraalle kuuluu tarjota jotain, varsinkin kun kyseessä oli kaverini ensimmäinen kerta kotonani niin halusin tarjota muutakin kuin kahvia. Ihan peruskohteliasta mielestäni.

Vierailija
9/40 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen leipoo KAKUN kun joku kaveri yhtäkkiä ilmoittaa tulevansa kylään? Enkä tarkoita kritiikkinä... olisinpa minäkin jollekkin nuin tärkeä vieras:D

Vierailija
10/40 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan kokemattomuuden tuomaa sosiaalisen pelisilmän puutetta. Ei siis itse ymmärrä toimivansa huonosti. Rakentavaa palautetta sopivassa tilanteessa, jos kaverina edelleen aiotte olla.

Vierailija
11/40 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siis selvää että tällainen käytös ei ole sopivaa, mutta kysymykseni oli että millä tavoin siitä ihmiselle ystävällisesti huomauttaa? Siten että itsetunnon kanssa kamppaileva ihminen ei siitä murtuisi. Saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta todella epävarmoille negatiivisen palautteen saaminen voi olla iso juttu. Ap

Vierailija
12/40 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulisit meille, säkin saisit kakun :)

T. ei AP

Vierailija
13/40 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit voinut hymyillen valitella että itsellekkihän tässä tulee nälkä kun katsoo toisen syövän. Toiko hän siis jotain noutoruokaa vai kokkasiko hän itselleen jotain..?

Vierailija
14/40 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on siis selvää että tällainen käytös ei ole sopivaa, mutta kysymykseni oli että millä tavoin siitä ihmiselle ystävällisesti huomauttaa? Siten että itsetunnon kanssa kamppaileva ihminen ei siitä murtuisi. Saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta todella epävarmoille negatiivisen palautteen saaminen voi olla iso juttu. Ap

Minusta käytös ei ole kohteliasta, mutta en kyllä pidä sitä varsinaisesti epäsopivanakaan. Jos ystävä haluaa syödä omia eväitä en huomauttaisi siitä kuin korkeintaan kysymällä miksi hän niin tekee.

Vierailija
15/40 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla ihan kokemattomuuden tuomaa sosiaalisen pelisilmän puutetta. Ei siis itse ymmärrä toimivansa huonosti. Rakentavaa palautetta sopivassa tilanteessa, jos kaverina edelleen aiotte olla.

Ajattelin ihan tätä samaa. Siksi en sanonut mitään. Olen hänelle ikään kuin isosiskona, koska hänellä ei ole paljon ystäviä. Ap

Vierailija
16/40 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen leipoo KAKUN kun joku kaveri yhtäkkiä ilmoittaa tulevansa kylään? Enkä tarkoita kritiikkinä... olisinpa minäkin jollekkin nuin tärkeä vieras:D

Normaali peruskohtelias ihminen, joka haluaa ilahduttaa toista. Joissain piireissä tällainen on ihan vierasta toimintaa.

Vierailija
17/40 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit voinut hymyillen valitella että itsellekkihän tässä tulee nälkä kun katsoo toisen syövän. Toiko hän siis jotain noutoruokaa vai kokkasiko hän itselleen jotain..?

Hän toi siis noutoruokaa, ojensi sen minulle tullessaan, lämmitin ruoan meille ja hän otti ja söi kaiken :D  Ei voinut kuin selkänsä kääntää niin kaikki oli mennyt hah. Ap

Vierailija
18/40 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, ap, kerroit vain puolet tarinasta? Menikö toinen puoli näin: Kaverisi oli ollut koko päivän asioilla samalla suunnalla jossa asut. Ei ollut ehtinyt syödä lounasta. Soitti, että piipahtaa luonasi ennen kuin menee kotiin. Haki tullessaan täytetyn sämpylän tms., ja söi sen luonasi. Sitten kahvittelitte.

Vierailija
19/40 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko se kakku josta voi ottaa palan kerrallaan tarjottimelta? Mietin mikset siis ottanut? Vai ottiko hän sen kakun kokonaan heti itselleen?

Vierailija
20/40 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette taida olla kovin läheisiä kavereita kun luoksesi ei saa tulla syömään omia eväitä ilman raporttia. Miksi hän tarjoaisi sinulle kun olet kotona ruoan ympäröimänä. Kuten kerroit, hän söi kaiken itse. Kova nälkä. Olisi pitänyt tarjota sinulle vaikka itsellä kova nälkä. Jospa katsoisit asiaa tältä kannalta. Anyway, meidän kaikkien on muistettava että kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia ja siksi myös kohteliaisuus on erilaista tai se jopa puuttuu. Anna se hänelle anteeksi. Tulisi sinullekin parempi olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi