Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

omaisuuden jako

Vierailija
03.12.2016 |

Tilanne on se, että mies haluaa erota ja eropaperit on laitettu eteenpäin. Miehen mielestä olemme eronneet jo nyt vaikka paperilla olemmekin naimisissa. No meillähän ei ole nyt sitä kuuluisaa avioehtoa. Mies haluaa viedä vain omat henk.koht. tavaransa ja jättää minulle kaiken muun. Kuinkas siinä tilanteessa, jos nyt virallinen ero astuu voimaan, niin menee tuo omaisuuden jako? Saadaanko edelleen itse päättää tosiaan, että mitä jää kellekkin?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on se, että mies haluaa erota ja eropaperit on laitettu eteenpäin. Miehen mielestä olemme eronneet jo nyt vaikka paperilla olemmekin naimisissa. No meillähän ei ole nyt sitä kuuluisaa avioehtoa. Mies haluaa viedä vain omat henk.koht. tavaransa ja jättää minulle kaiken muun. Kuinkas siinä tilanteessa, jos nyt virallinen ero astuu voimaan, niin menee tuo omaisuuden jako? Saadaanko edelleen itse päättää tosiaan, että mitä jää kellekkin?

Ei sitä kukaan tule tarkastamaan. Jos pystytte jakamaan sovussa omaisuutenne niin voitte sen tehdä ihan miten te haluatte. Been there done that.

Vierailija
2/2 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntö on se, että omaisuus menee puoliksi. Jos kuitenkin yhdessä pääsette sopimukseen toisenlaisesta jaosta, saatte sen täysin vapaasti tehdä. Tällaisessa tapauksessa on kuitenkin erityisen tärkeää, että teette eron tullessa voimaan virallisen osituksen ja siitä paperit. Muussa tapauksessa miehesi tai esim. hänen mahd. toisen avioliiton lapset voivat vielä vuosikymmenten jälkeen tulla sanomaan, että ositusta ei ole tehty ja vaatia omaa puolikastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla