Miksi e-laskusi ei ole suoraveloituksena?
Meillä kummaltakin menee automaattisiirtona palkkapäivänä tietty summa erilliselle tilille, josta lainat ja laskut menee suoraveloituksena. Niinä kuukausina kun on vähän laskuja, sinne kertyy sitten niitä isompia laskuja varten, mutta kk menot pysyy itsellä vakiona.
Kommentit (28)
Ai suoraveloitus on edelleen mahdollista? Luulin että kuului viime vuosikymmenelle.
Koska välillä ne yrittää laskuttaa ihan mitä sattuu. Ei tietysti ihmekään, jos monetkin antaa mennä vaan tarkistamatta.
Minulla on niin vähän laskuja, että maksan ne mieluusti ihan manuaalisesti. Samalla voi aina tarkistaa, että summat ovat oikein.
Vierailija kirjoitti:
Koska välillä ne yrittää laskuttaa ihan mitä sattuu. Ei tietysti ihmekään, jos monetkin antaa mennä vaan tarkistamatta.
Mikä yritys viimeksi laskutti väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teleoperaattori. Mobiililaajakaistasta, jota ei ollut olemassakaan.
Mulla ei ole sellaista kuukautta, että ei olis isoja laskuja. Kaikki rahat menee aina. Joten ei hirveesti ole väliä, maksanko suoraan käyttötililtä vai kierrätänkö toisen tilin kautta. Yhtä vähän sitä rahaa silti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teleoperaattori. Mobiililaajakaistasta, jota ei ollut olemassakaan.
Ok, mulla ei ole mitään operaattorilaskuja.
Miksi pitäisi olla? Ainoastaan pankilla on oikeus veloittaa tiliäni automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla? Ainoastaan pankilla on oikeus veloittaa tiliäni automaattisesti.
Siksi että se helpottaa elämää.
Meillä ei ole yhteistä tiliä, eikä tule.
Laskut maksetaan sen tililtä kummalla sattuu enempi löysää rahaa olemaan. Eli vaihtelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helpota, jos rahaa ei ole tuollaiseen järjestelyyn.
1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helpota, jos rahaa ei ole tuollaiseen järjestelyyn.
1
Arvioisin, että laskuihin menee yhtä paljon rahaa suoraveloituksena ja manuaalisesti maksamalla.
Kyllä mä ainakin haluan tarkistaa että laskut on oikein ennen kuin ne maksan.
Kerran oli soneran laskussa tullut kaksi kertaa sama "tuoterivi" ja hinta pomppasi.
Kerran oli tullut pilkkuvirhe ja summa muuttui oleellisesti.
Ei kauhena usein mutta olisivat jääneet ehkä huomaamatta jos olisivat vaan hävinneet tililtä
En halua ollatilanteessa, jossa tililtäni lähtee rahaa ilman, että itse olen siitä ja ajankohdasta tietoinen. Silloin voisin olla kaupassa ostoksilla ja sitten kassalla kävisi niin, ettei saldo riitä. Mieluummin laitan laskut menemään ns. käsipelillä.
E-laskusta näkee missä mennään eikä rahat hupene ihan huomaamatta.
A) Tietääkseni suoraveloitus ei ole enää mahdollista
B) Myös e-laskut on mahdollista laittaa menemään tililtä automaattisesti eräpäivänä.
Ei kellään voi olla. http://www.talouselama.fi/uutiset/pankit-pitavat-aikataulunsa-suoravelo…
Mulla kaikki e-laskut menee automaattisesti tililtä. Silmäilen niitä sillointällöin, joten huomasn kyllä jo jotain merkittäviä poikkeamia summissa. Pikkusummia en kyllä huomaisi, mutta en tiedä huomaisiko käsin maksaessakaan. Helpottaa kun ei tarvi vahtia eräpäiviä.
Mulla ei ole varaa maksaa laskuja aina heti kun ne tulee, vaan maksan niitä sitä mukaa kun on rahaa. Silti saan maksumuistutuksia aika harvoin (=maksu viivästyy liikaa). Ylimääräistä ei jää koskaan.