"Vain reilu 3 kk synnytyksestä Halle Berr poseeraa jo bikineissä" otsikoi IL...
No hui! Ensinnäkin, minusta tuo vaate ei ole bikini, vaan jokin kangasviritelmäranta-asu; bikinit ovat ehkä sen kankaan alla. Ja toiseksiksin, niin minä itse kuin monet tuntemani muutkin naiset ovat kävelleet synnäriltä raskautta edeltävissä vaatteissan ulos. Itse painoin jälkitarkastuksessa (8 vkoa synnytyksestä) 3 kiloa vähemmän kuin ennen raskautta, ja bikinikunnossa olin ihan täysin lapseni (synt. huhtikuun lopussa) ensimmäisenä kesänä TEKEMÄTTÄ MITÄÄN. Onko siis oikeasti ihme, että personal-trainereilla ja ties millä ravintoterapeuteilla, ehkä jopa plastikkakirurgialla varustettu Hollywoodtähti poseeraa rannalla peittävässä kangasviritelmässä 3 kk synnytyksen jälkeen?
Ymmärrän, että monille tulee raskausaikana ylimääräisiä kiloja, vatsa ei palaudu helposti ja jää roikkuvia nahkoja jne, eikä tälle oikeasti välttämättä elintavoilla ja liikunnallakaan mitään vaan voi...On kuitenkin ihan vääristynyt ajatusmalli, että raskaus välttämättä lihottaisi tai rupsahduttaisi naisen. Raskaus ja imetyshän KULUTTVAT kaloreita enemmän kuin normaalitila. Monet tuntemani naiset ovat LAIHTUNEET raskauden seurauksena. Miksi aina pitää lähteä siitä, että raskaus tekee "pahaa" kropalle, siis esteettisesti? Se voi tehdä, mutta usein on myös tekemättä. Miksi ihmeessä joku Halle Berryn rantakuvaus 3 kk synnytksen jälkeen olisi joku uutinen? Puolet tuntemistani äideistä olisivat olleet valmiita bikinikuviin 3 kk synnytyksen jälkeen (ja pari muuten valokuvamalleina pian synnytyksen jälkeen toimineetkin).