Miten sulla ilmenee "daddy issues"?
Itselläni huomaan aika selkeästikin. Vanhempani erosivat kun olin 16-vuotias ja jo ennestään kylmä isäni muutti kauas. Olen nähnyt häntä nyt 5 kertaa eron jälkeen, ja olen 24-vuotias.
Erosta lähtien kuljin sylistä syliin ja vanhempien (30-40v) miesten kanssa ja tarjosin itseäni jokaiselle joka piti huolta. Tämä oli säälittävää ja tajusin sen parikymppisenä itsekin. Nyt olen kolme vuotta seurustellut omanikäiseni miehen kanssa ja olen onnellinen. Kävin myös terapiassa purkamassa tapahtumia.
Mites teillä?
Kommentit (18)
Ilmenee valtavana ikavana.
Isani kuoli aivan liian varhain, vain 68 vuotiaana vuonna 2010. Olen aina ollut isan tytto ja kaipaan hanta edelleen joka paiva. Ikaa minulla on 51 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Tuotahan se juuri tarkoittaa. Et onneksesi sentään rikkonut perheitä & alkanut leikkimään kotia. Tulevat lapsesi kun ansaitsevat parempaa.
Ei taida olla se vastuu "perheen rikkomisesta" teinillä jos perheenisä päättääkin deittaavansa mieluummin lasta tasa-arvoisen aikuisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotahan se juuri tarkoittaa. Et onneksesi sentään rikkonut perheitä & alkanut leikkimään kotia. Tulevat lapsesi kun ansaitsevat parempaa.
Ei taida olla se vastuu "perheen rikkomisesta" teinillä jos perheenisä päättääkin deittaavansa mieluummin lasta tasa-arvoisen aikuisen sijaan.
Ei mutta sellaisen maineen voi silti saada, kun moni keski-ikäinen nainen uskaltaa haukkua mieluummin sitä tyttöä kuin (vanhempaa, varakkaampaa, suositumpaa...) miestä.
Miten miehellä ilmenee mommy issues?
Vierailija kirjoitti:
Salkkarit: Nikkinen, Aki
Vierailija kirjoitti:
Y l i l a u d a l l a = 95%:lla mommy issues.
Vierailija kirjoitti:
Vätystelynä ja avuttomuutena, on vielä yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vätystelynä ja avuttomuutena, on vielä yleistä.
Päinvastoin, pahimpia naistenmiehiä niistä tulee. Vihaavat naisia mutta silti niitä riittää joka sormelle.
Tykkään vanhoista miehistä tyyliin 60-80 v., tuntuvat helposti lähestyttäviltä ja sympaattisilta. En kylläkään romanttisessa mielessä mutta muuten. Hakeudun mielelläni vanhojen miesten seuraan.
N39
Vierailija kirjoitti:
Tykkään vanhoista miehistä tyyliin 60-80 v., tuntuvat helposti lähestyttäviltä ja sympaattisilta. En kylläkään romanttisessa mielessä mutta muuten. Hakeudun mielelläni vanhojen miesten seuraan.
N39
Eipä 60-v. nyt niin paljon sua vanhempi enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N39
Eipä 60-v. nyt niin paljon sua vanhempi enää ole.
21 vuotta vanhempi ei ole "paljon" vanhempi? Oookei.
-sivusta
Tämä on jännä juttu, minulla pitäisi kaiken järjen mukaan olla "daddy issues", mutta minulla se ilmenee ihan päinvastaisesti, eli kiinnostun vain itseäni nuoremmista miehistä, paljonkin nuoremmista. Harvoin ikäisistäni, en koskaan isän ikäisistä.
Miksihän kommenttini poistettiin,? Kuitenkin itse en myös välitä vanhoista miehistä vaan nuorista. Ehkä oma vanha isäni oli epäkypsä.
Miksiköhän tämä vaikuttaa naisiin niin voimakkaasti? Isän rooli. Ei äidin rooli vaikuta poikalapsiin vastaavalla tavalla?
Mulla on terve, huolehtiva, välittävä isä ja kaikki miehet kenen kanssa olen tapaillut/seurustellut ovat omaa ikäluokkaani, vastuullisia, rehellisiä, huolehtivia ja kypsiä miehiä. Erot on tapahtuneet sovinnossa ja olemme pysyneet hyvissä väleissä, jopa ystävinä.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän tämä vaikuttaa naisiin niin voimakkaasti? Isän rooli. Ei äidin rooli vaikuta poikalapsiin vastaavalla tavalla?
Mulla on terve, huolehtiva, välittävä isä ja kaikki miehet kenen kanssa olen tapaillut/seurustellut ovat omaa ikäluokkaani, vastuullisia, rehellisiä, huolehtivia ja kypsiä miehiä. Erot on tapahtuneet sovinnossa ja olemme pysyneet hyvissä väleissä, jopa ystävinä.
Sama juttu parisuhteissa, mutta mulla oli akoholisti isä joka teki itsemurhan. Kyllä me ihmiset vaan ollaan erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Minä luulen että äidin kaltoinkohtelu tai puute ovat olleet varsinkin aiemmin niin tabuja ettei niiden seurauksista ole edes puhuttu laajemmin. Isän puute on ollut jotenkin helppoa ja hauskaakin kytkeä ”helpon naisen” käytökseen. Sitä on varmaan ollut hauska tutkiakin kaikenlaisten vanhojen käpyjen.