Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsisin mieleni päähän siitä, ettei rosollia tarvitse tehdä ite, vaan ostorosolli menee ihan hyvin.

Vierailija
01.12.2016 |

Meidän kuuden hengen perheestä vain minä syön rosollia, mies vähän maistelee, lapset eivät tykkää.
Kuitenkin joka joulu olen rosollin vääntänyt, koska sen olen aina vääntänyt.

En ole siis joulusta stressaavaa tyyppiä, kaiken ei tarvitse olla täydellistä, mutta tuo perhanan rosolli. Voiko sen vaan jättää tekemättä ja ostaa valmisrosollin? Eikä joulu ole siltikään pilalla?
Muut ruoat salaatteineen tykkään tehä itse, mutta jotenkin tuon rosollin tekeminen melkein pelkästään itelle ahistaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa sellainen pikkurasia jo ennen aattoa ja kokeilla maistuuko.

Vierailija
2/11 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valmisrosollit ole hyviä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö? Samat aineksethan niissä on: pilkottuja kasviksia. Miten se maku voisi olla huonompi valmiissa kuin itsetehdyssä varsinkin kuin itsetehtyynkin yleensä ostetaan ne punajuuret ja maustekurkut suoraan k-kaupan altaasta.  Sipuli silputaan. Vain porkkana on itsekeitettyä, mutta tuosta en usko makuerojen syntyvän.

Vierailija
4/11 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä Armas Alvarin novelli?

Vierailija
5/11 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin tänään cittarista purkit punajuuria ja suolakurkkuja, molemmat kuutioituna= 2€, sitten vaan muut emmeet joukkoon. Tarpeeksi helppo rosolli mulle;-)

Vierailija
6/11 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan rosollit ovat kuivempia kuin omatekemä.

Vierailija
7/11 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielensä päähän pääsee vasta sitten, kun antaa itsensä ymmärtää. Jatka itsesi kanssa keskusteluja, kyllä se siitä aukenee...

Vierailija
8/11 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa "päästä mielen päähän"?

Vierailija
9/11 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö? Samat aineksethan niissä on: pilkottuja kasviksia. Miten se maku voisi olla huonompi valmiissa kuin itsetehdyssä varsinkin kuin itsetehtyynkin yleensä ostetaan ne punajuuret ja maustekurkut suoraan k-kaupan altaasta.  Sipuli silputaan. Vain porkkana on itsekeitettyä, mutta tuosta en usko makuerojen syntyvän.

Minulle valmisrosolleissa on liikaa sipulia, ja sitä paitsi se on liian isoina paloina. Siksi teen itse. Ei se nyt niin iso duuni ole kun sitä ei paljon kumminkaan mene.

Mutta sait jo hyvän neuvon: Osta jo hyvissä ajoin ennen joulua pieni rasia valmisrosollia ja kokeile, onko se tarpeeksi hyvää.

Vierailija
10/11 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa kysyin tänään kaverilta tätä samaa ja kaveri oli sitä mieltä, että joulu tulee pilkkomalla ja tekemällä. "Sitä saa joulumielen kun haistaa sen punajuuren ja maustekurkun kombon".

Näinhän se on, joulu tulee niistä tekemisistä, mutta tuleeko se joulu jos teen muut salaatit ja jätän sen rosollin tekemättä? Kun ei etikkasäilykkeiden kombo enää haisekaan? 

-ap

Vierailija
11/11 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "päästä mielen päähän"?

No meillä savossa se on "päättää jotain lopullisesti" tai "miettiä jokin loppuun asti".

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan