Mistä voi johtua kuoppaturvotus jaloissa?
Elikkä jalat on olleet kesäkuusta asti turvonneet nii, että kun sääriluun vierestä painaa, niin siihen jää kuoppa. Jalat ei muuten vaikuta turvonneilta. Mistä tuo voisi johtua?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Kuorsaatko, hikoiluttaako yöllä, juoksetko vessassa, onko yöuni katkonaista
En, ei, mutta hikoilen muuten runsaasti, kyllä, mutta se johtuu tuosta juomisesta, sokerit ok, ei
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhasen vajaatoiminta... ?
Ei pitäis olla. Tutkittu monesti, mutta en valitettavasti tiiä arvoja.
Vierailija kirjoitti:
Hormonaalinen ehkäisy?
Ehkäisykapseli kädessä. Siitäkö turvotus voi johtua?
Vierailija kirjoitti:
Munuaisvikaa itse epäilin kesällä kun krea oli liian matala, mutta nyt syksyllä otetussa näytteessä se on juuri ja juuri viitearvojen sisällä
Matala krea ei kerro munuaisviasta. Munuaisten vajaatoiminnassa krea noussa ja gfr eli munuaisfunktio laskee. Matala krea voi kertoa esimerkiksi pienestä lihasmassasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munuaisvikaa itse epäilin kesällä kun krea oli liian matala, mutta nyt syksyllä otetussa näytteessä se on juuri ja juuri viitearvojen sisällä
Matala krea ei kerro munuaisviasta. Munuaisten vajaatoiminnassa krea noussa ja gfr eli munuaisfunktio laskee. Matala krea voi kertoa esimerkiksi pienestä lihasmassasta.
Ilmaisin itseni huonosti. Siis Pt-GFReEPI oli matala
Toivottavasti se lääkäri ei pidä mua ihan luulotautisena jos alan kyselemään siltä munuaisviasta maanantaina
Testasin nyt heti herättyäni asian, niin kyllä vaan turvotusta on
Vierailija kirjoitti:
Diabetes?
Sokerit kunnossa, kuten sanoin, eli ei.
Kävelen kuitenkin päivässä vähintään 30min ja harrastan liikuntaa, niin tuo laskimoläpät vähän arveluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kävelen kuitenkin päivässä vähintään 30min ja harrastan liikuntaa, niin tuo laskimoläpät vähän arveluttaa.
Voi olla perityvä rakennevika
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla perityvä rakennevika
Alkaisiko oireilu silloin yhtäkkiä 30-vuotiaana?
Mulla ei oo selluliittia tai suonikohjuja, pelkästään tota turvotusta ja liikunta ei siihen auta.
Jahas huomenna sit lääkärinaika. Saa nähä tuleeko mitään selitystä tähän turvotukseen, vai jääkö mysteeriksi.
Kuorsaatko, hikoiluttaako yöllä, juoksetko vessassa, onko yöuni katkonaista