Sukupuolitautitestit uudelta kumppanilta ennen seksiä, onko ok?
Onko teistä ok vaatia uudelta kumppanilta sukupuolitautien testien tulokset ennen kun suostutte seksiin?
Kommentit (29)
Itse olen ollut vain yhden kanssa pitkässä suhteessa. Emme käyneet testeissä kun olimme molemmat seksiasioissa kokemattomia. Miehellä oli eka kerta kanssani ja itse olin ollut yhden kanssa pari kertaa kondomia käyttäen. Nykyisin olen sinkku tämän yli 10 vuoden suhteen jälkeen. Varmaan se tässä iässä olisi suotavaa käydä suhteen alussa testeissä molempien. Niihin ilmeisesti pääsee julkisen terveydenhuollon kautta jollain aikataululla.
Tottakai! Niin vastuulliset aikuiset toimivat.
Seksitaudit heteroiden keskuudessa ovat hyvin harvinaisia.
Omassa nuoruudessani 90 luvulla tuo ei ollut mikään harvinaisuus. Olen käynyt silloisen uuden kumppanin kanssa testeissä ennen kuin jätettiin kumit pois.
Toisessa suhteessa ei käyty, ja olisi kyllä kannattanut niin olisi välttynyt tartunnalta.
Naiset voisi pitää aktiivisesti kirjaa montako hpv-kantaa ovat keränneet.
Vierailija kirjoitti:
En loukkaantuisi jos multa tällaista vaadittaisiin. Täytyy aika apina olla jos joko kuvittelee ettei itsellä ole edes mahdollista mitään olla, tai että on sitä mieltä että toisen on vain otettava riski.
En tietenkään olettais että suurin osa kansasta on samalla linjalla, mutta kannattaako niiden kaikista pölöimpien kanssa minkäänlaista suhdetta edes aloittaa?
Paha sukupuolitautia on olla mikäli ei ole kokemusta seksistä aiemmin..
Vierailija kirjoitti:
Aika turhaa. HPV ei testeissä näy, HIV on heterona suht harvinainen ilo eikä edes tartu helposti ja loput on hoidettavissa antibiotein.
Eikö HIV ole nykyään yleisintä heteromiehillä, jotka ovat saaneet sen ulkomailla (esim Thaimaa ja Venäjä) suojaamattomasta seksistä?
Homomiehet ovat valistuneita HIV:stä ja käyvät paljon testeissä.
Vierailija kirjoitti:
Seksitaudit heteroiden keskuudessa ovat hyvin harvinaisia.
Juuri tuollaisen luulon takia ne taudit leviävät...
Jos on pakko vertailla, niin kaikista pienin tautiriski on lesboseksissä.
Aika turhaa. HPV ei testeissä näy, HIV on heterona suht harvinainen ilo eikä edes tartu helposti ja loput on hoidettavissa antibiotein.