Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla olisi vaikka tunti omaa aikaa joka päivä halutessanne! Miten se oma aika järjestyy? Onko teillä lapsia, puoliso, isovanhemmat, kavereita?

Vierailija
01.12.2016 |

Mun oman ajan estää kolme alle 4-vuotiasta lasta, joita ei luonnollisestikaan voi jättää hetkeksikään keskenään. En pääse edes suihkuun, jos nuo ovat hereillä ja olen yksin kotona.

Jos sinulla olisi aikaa ottaa itsellesi tunti vaikka joka päivä, millaisessa elämäntilanteessa sinä olet? Jos sinulla on lapsia, mihin ne menevät, jotta pääset ottamaan oman tuntisi?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on liikaa vapaa-aikaa. En edes keksi mitään tekemistä!

Elämäntilanteeni muuttui hetkessä. Ennen ei ollut sekuntiakaan aikaa mihinkään ja yhtäkkiä oli kaikki aika maailmassa. Nyt vasta ymmärrän, miten "rikas" olin aiemmin, kun oli niin paljon ihmisiä ympärillä.

Vierailija
22/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet tehnyt noin monta lasta?

Onko kolme monta? Ei ollut tarkoitus valittaa. Siis olen äärettömän onnellinen lapsistani, en ole väsynyt ja jaksan olla lasteni kanssa. Kyse on vain omasta ajasta, joka nyt tässä elämänvaiheessa on vähän kortilla.

Tänään vain kuulin toisen äidin tokaisevan, että oman ajan ottaminen on vain itsestä kiinni. Otin sen ehkä vähän itseeni, koska minun tapauksessani kyse nyt ei vain ole pelkästä ottamisesta. Siis vielä, ehkä tulevaisuudessa on. Nyt on tämä aika.

ap

Oletko leski? Vain siinä tapauksessa ymmärrän ettei ole itsestä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsen n. 4–5 tuntia omaa aikaa päivässä – ei välttämättä yksinoloa mutta sellaista aikaa, jonka voin käyttää johonkin kivaan ja mielekkääseen puuhaan oman haluni mukaisesti: harrastuksiin, liikuntaan, rauhalliseen kokkailuun, viinistä nauttimiseen, musiikin kuunteluun, ystävien tapaamiseen, treffeillä käymiseen,  valokuvien käsittelyyn ja niin edelleen. Jos tämä ei toteudu, elämä alkaa tuntua köyhältä ja epämiellyttävältä, ja vähitellen stressaannun ja masennun.

Työskentelen asiantuntijatehtävissä normaalin virastoajan puitteissa. Asun tällä hetkellä yksin kerrostaloasunnossa, eikä minulla ole lapsia. En usko, että hankinkaan koskaan lapsia, koska en näe, miten ne parantaisivat elämääni, enkä pidä tuollaisista vastuista ja velvoitteista. Vain tunti omaa aikaa päivässä ei ole milloinkaan hyväksyttävä tilanne minulle.

Älä hanki lapsia. Kukaan lapsi ei ansaitse sunlaista omaan napaan tuijottelevaa täti-ihmistä.

Täti-ihmiseksi minulla on väärät värkit, mutta minusta voisi kyllä saada hyvän sedän ainakin omatoimisille ja hyvin käyttäytyville lapsille. Sellaisia veisin mielelläni museoon tai huvipuistoon, kun minulle itselleni sopii. Minulla itselläni on lapseton täti, ja hänen kanssaan oli nimenomaan tosi hauska tehdä tällaisia juttuja, kun olin lapsi.

Vierailija
24/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi nukkuu (yleensä) 2 päikkärit päivässä, yksien päikkärien kesto n 1-2,5h. Menee myös suht ajoissa nukkumaan 19.30(-21)(herää aamusin 7.30-9.30) eli saan myös illasta omaa aikaa kun ei tarvi heti perästä mennä nukkumaan.

Paljon saan viettää "laatuaikaa" itseni kanssa.. :)

Vierailija
25/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsen n. 4–5 tuntia omaa aikaa päivässä – ei välttämättä yksinoloa mutta sellaista aikaa, jonka voin käyttää johonkin kivaan ja mielekkääseen puuhaan oman haluni mukaisesti: harrastuksiin, liikuntaan, rauhalliseen kokkailuun, viinistä nauttimiseen, musiikin kuunteluun, ystävien tapaamiseen, treffeillä käymiseen,  valokuvien käsittelyyn ja niin edelleen. Jos tämä ei toteudu, elämä alkaa tuntua köyhältä ja epämiellyttävältä, ja vähitellen stressaannun ja masennun.

Työskentelen asiantuntijatehtävissä normaalin virastoajan puitteissa. Asun tällä hetkellä yksin kerrostaloasunnossa, eikä minulla ole lapsia. En usko, että hankinkaan koskaan lapsia, koska en näe, miten ne parantaisivat elämääni, enkä pidä tuollaisista vastuista ja velvoitteista. Vain tunti omaa aikaa päivässä ei ole milloinkaan hyväksyttävä tilanne minulle.

Kamalaa. Olet tyypillinen tuleva kiukkuinen mummo, joka vihaa kaikkia lapsia. Ei kestä kauaa, niin vihaat kaikkea. Vaikutat tosi kuivalta ja itsekkäältä ihmiseltä.

Miksi kirjoitit useamman katkeran viestin, ja teit vielä kaikissa saman viheellisen sukupuoliodotuksen? Kaiveleeko sinua todella niin paljon se, että jotkut nauttivat mieluummin vapaasta ja mukavasta elämästä?

Vierailija
26/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuotta on jo ollut omaa aikaa arkipäivisin sen tunnin verran: puoli tuntia töihin ja puoli tuntia takaisin :)

Lisäksi nykyään on lapsen soittotuntien teoriatuntien yms aikana aikaa käydä pari kertaa viikossa puolen tunnin lenkillä.

Tätä ennen kun olin kotona, niin omaa aikaa ei juuri ollut. vieläkin nautin siitä, että saan olla ihan yksin nuo työmatkat.

lapsen isä kyllä tapaa lasta, mutta halvinta on se, että tulee meille tapaamaan eikä niin, että lasta kuljetettaisiin. Tuolloinkin olen paikalla, mutta toki saan olla aika rauhassa ja tehdä vaikka ruokaa yms. Näitä hengähdystaukoja on yksi päivä kahdessa kuukaudessa.

t. totaaliyhäri

Vierailija
27/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä hanki lapsia. Kukaan lapsi ei ansaitse sunlaista omaan napaan tuijottelevaa täti-ihmistä.

Täti-ihmiseksi minulla on väärät värkit, mutta minusta voisi kyllä saada hyvän sedän ainakin omatoimisille ja hyvin käyttäytyville lapsille. Sellaisia veisin mielelläni museoon tai huvipuistoon, kun minulle itselleni sopii. Minulla itselläni on lapseton täti, ja hänen kanssaan oli nimenomaan tosi hauska tehdä tällaisia juttuja, kun olin lapsi.

Ok, sulla vaan oli aika tätimäiset harrastukset. Asia selvä, olet ihan hyvä mies. Pysy tuollaisena. Jos hankit vaimon, ota sellainen, joka tykkää hoitaa lapset 100%. 

Vierailija
28/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäntilanteeni muuttui hetkessä. Ennen ei ollut sekuntiakaan aikaa mihinkään ja yhtäkkiä oli kaikki aika maailmassa. Nyt vasta ymmärrän, miten "rikas" olin aiemmin, kun oli niin paljon ihmisiä ympärillä.

Mitä tapahtui?

Vierailija
29/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, miten säälittävä, itsekäs ja köyhä elämä sulla on! Kuolisin sun kengissäs päivässä!

Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista.

Vierailija
30/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, sulla vaan oli aika tätimäiset harrastukset. Asia selvä, olet ihan hyvä mies. Pysy tuollaisena. Jos hankit vaimon, ota sellainen, joka tykkää hoitaa lapset 100%. 

Minähän en nimenomaan mainnut, mitä ne harrastukset ovat, joten en tiedä, mitä oletuksia olet mielessäsi tehnyt. Sekin ihmetyttää, miksi sinusta miehen on ihan okei olla tällainen, mutta naiselle vastaava elämäntapa on todella itsekäs.

Vierailija
31/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 8- ja 2-vuotiaat lapset ja mulla on reilusti omaa aikaa, vaikea sanoa kuinka paljon täsmälleen koska jos olen kotona illalla ja lapsetkin kotona niin se ei ole varsinaista omaa aikaa, mutta siis: olen nyt pienemmän kanssa hoitovapaalla ja hoidan häntä tietysti päivän ja otan esikoisen vastaan koulusta. Minulla on 2x/vko oma harrastus, jossa menee n 2h matkoineen per kerta, mutta lähden vasta kun lapset ovat jo menossa nukkumaan. Voin vapaasti myös tehdä mitä haluan iltaisin ja vkl, mies kyllä hoitaa lapset (mutta en tietenkään halua olla koko yhteistä vapaa-aikaa poissa, eikä se olisi reiluakaan). Jos minulla on arkipäivällä menoa niin appivanhemmat hoitavat pienempää mielellään, tätä hyväksikäyttäen käyn töissä n 1pvä/2vkoa. Iltamenoihin pääsen aina kun haluan, myös ex tempore, ellei miehellä ole jotain sovittua (silloinkin lastenhoitaja yleensä saatavilla). Periaatteessa siis omaa aikaa niin paljon kuin haluan ottaa. Mutta haluan olla lasten kanssa paljon joten kovin paljoa en harrastuosen lisäksi käymissään.

Vierailija
32/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä ole tuntiakaan päivässä omaa aikaa :) otan sitä omaa aikaa sitten kerralla useamman tunnin kerrallaan, ehkä kerran kuukaudessa kahdessa.

Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Meillä 3- ja 5-vuotiaat kyllä pärjäävät kaksin sen aikaa, että suihkussa käyn. Olenhan kuitenkin tavoitettavissa koko ajan.

Vierailija
33/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtui?

Aiemmassa elämässä oli mies ja 10 lasta. Nyt olen yksin. 

Vierailija
34/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän joillakin on niin vähäinen oman ajan tarve, etteivtät he tarvitse edes siä tuntia, paria päivässä?

Vierailija
35/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla omaa aikaa juuri sopivasti. Ei kiitos enää ikinä pikkulapsiaikaa!

T. 12v tytön äiti (ei onneksi miestäkään :)

Vierailija
36/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2x45min, silloin kun vauva nukkuu. Ensimmäisen käytän suihkussa käymiseen ja puheluiden soittamiseen, toisen surffailuun.

Vierailija
37/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen, joka tarvitsee paljon omaa aikaa päivässä. Seurustelen, mutta emme asu yhdessä. En halua lapsia, lemmikkejä tai muitakaan sitoumuksia, kuten omistusasuntoa. Kavereita näen vaihtelevasti - välillä viikottain, välillä harvemmin.

Olen asianajaja ja teen varsin pitkää päivää töissä. Harrastuksia minulla ei ole. Työn lisäksi tarvitsen yksinoloa useamman tunnin päivässä.

Vierailija
38/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 lapsi ja toinen tulossa. Omaa aikaa niin paljon kun haluan, koska miehelle voin vain ilmoittaa lähteväni johonkin. Samoin mies harrastaa itsekseen. Ei koskaan mitään ongelmaa, kun tästä puhuttiin jo ennen lapsia ja tein selväksi, etten minä ole se joka lapset yksin hoitaa tai muuten jää lapset tekemättä. Se oli mielessä tärkein ehtoni tulevalle isälle jo ennen ku suunnittelinkaan lapsia.

Vierailija
39/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
40/48 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi alle 2-vuotiasta lasta ja mun oma aika on päiväuniaika ja sitten seuraava oma aika alkaa illalla kun lapset nukkuvat, jos lapset eivät nukkuisi päivällä, niin omaa aikaa olisi aamulla ennenkuin lapset heräävät, tai sitten illalla kun he nukkuvat.

Onneksi on mies jakamassa vastuuta, joten sen tiimoilta sitä "omaa aikaa" löytyy päivisin hänen työpäivän jälkeen, jolloin hoidan kotityöt kun hän hoitaa lapset.

Mutta siis, itse olen perhe-elämän valinnut, joten miksi vinkuisin jostain oman ajan puutteesta? Tämähän on minun elämääni, jonka osallisena myös lapseni ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän