Papan käsittämätön erottelu tyttöjen ja poikien ruokailuihin (ovat papan hoidossa kun lähden miehen kanssa viikon lomalle)
Jos nyt ylipäätään uskallan jättää lapset sinne. Meillä pojat 5 ja 8v ja tytöt 9 ja 11v. Olisivat menossa papalle (miehen isä) hoitoon.
Papan käsitys ruokailuista on seuraava. Pojille tarjotaan aamiaisella paistettua kananmunaa ja pekonia, tytöt syövät hedelmän ja/tai jugurttia.
Päivällinen: Pojille lihaa ja perunaa, tytöille tonnikalasalaatti.
Illallinen: Pojille tuplajuustoateriat Heseltä, tytöille pikkuporkkanat ja yhteinen pussi ranskalaisia ja maito.
Iltapala: Pojille suklaamuroja, tytöille puuroa ja marjoja
Emme saa ketään muutakaan hoitajaa ja pappa ei suostu muuttamaan käytäntöä, koska "Näin meillä on aina tehty"
Muuta hoitajaa emme saa, omat vanhempani ovat kuolleet ja toinen mummu hoitokodissa.
Uskallanko lähteä?
Kommentit (26)
No perse, yritin ainakin :( Olen uusi täällä ja yritin onnistua provossa. Ei minulla oikeasti edes lapsia ole. Mitä tein väärin/mikä paljasti?
ap
Vierailija kirjoitti:
Kova faari, kun jaksaa kokata eri ruoat sukupuolen mukaan. En usko.
Tätä provoa nyt ei usko Erkkikään :D !
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan aika vääntää papalle rautalangasta, miksi tuo ei ole oikein?
Tulosta jostain vaikka ravitsemussuositukset keskustelun avaukseksi. Kerro, että mikäli SINUN lapsia ei hoideta, kuten SINÄ toivot ja lapset ovat tottuneet, ette voi jättää lapsia hoitoon. Ehkäpä pappakin uusia temppuja oppii..
Eikä ole edes kohtuullista, että tuollainen lapsilauma jätetään papan hoteisiin vanhempien loman takia. Mutta provo, mikä provo :)
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoista. Meillä syödään samaa ruokaa. Tytöt (myöhemmin emännät, joten tämä on hyvää opetusta) laittaa ruuan ja odottaa kauempana kun pojat (tulevat miehet eli perheenpäät) syövät. Sitten voi tytöt syödä jos mitä jäljelle jäi. Ei kuitenkaan pöydässä, vaan keittiössä sen jälkeen kun ovat ruuat sinne raivanneet.
t. pappa maalta
Haaveilu on sallittua! Tuollaista oli 200 vuotta sitten.
Meilläpäin vanha tapa jatkuu yhä.. Mieheni vanhemmilla tuo on ihan perushomma, heillä toki ikää jo lähemmäs 70. Parasta kuitenkin, että mieheni (ehkä tottumuksesta) jatkaisi samalla mallilla. Jos hän laittaa ruokaa, kattaa vain itselleen ja pojalle ja pyytää pojan syömään, ei minua. Samoin jos minä olen tehnyt ruokaa. Katsoo ihan ihmeissään jos menen samaan aikaan pöytään syömään, ei sentään pois käske, mutta on selvästi vaivaantunut asiasta.
Tämä taitaa olla muunnelma tuosta "mies hermostui ruokakulujen jakamisesta" -ketjusta. Huono koska täysin epäuskottava.