Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoinnin lopettaminen : antakaa omat niksinne!

Vierailija
01.12.2016 |

Tänään lähtee varmana röökiaski roskikseen. Maistuu paskalta, haisee paskalta ja tekee vain huonoa, mutta miksi sitä silti rakastaa niin paljon, että irti päästäminen on hankalaa.
Kertokaa omia "niksejänne" mitä käytätte/käytitte kun lopetitte, korvasitteko tupakoinnin jollain vai oliko teillä joku "ajatustapa" , joka piti teidät motivoituneena?
T: lopen kyllästynyt ja niin heikko

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun tekee mieli polttaa, vedä habaneroa naamaan.

Vierailija
2/24 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkään olet poltellut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta

-ap

Vierailija
4/24 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saat ajatuksen, että tekis mieli polttaa, katkaise heti mielihyvään perustuva ajattelu. Älä unelmoi siitä tunteesta, kun sytytät tupakan tai siitä ensimmäisestä henkosesta. Lähde sen sijaan ajattelemaan lopputulemaa, mitä tapahtuu, jos jatkat polttamista: mahdollinen keuhkosyöpä, keuhkoahtauma, astma, huono keuhkojen yleiskunto, huonot hampaat jne.

Ja sitten loppuun tositarina: rakas äitini kuoli kaksi vuotta sitten keuhkosyöpään 59-vuotiaana :( Oli polttanut 15-kesäisestä. Oli kyllä viimeiset 10 vuotta vähentänyt radikaalisti eli poltti ehkä 5 savuketta päivässä. Voit kuvitella, että hän katui tupakoimistaan. Ei saa nähdä, kun hänen rakkaat lapsenlapsensa, jotka olivat hänelle koko elämä, kasvavat aikuisiksi. Isäni jäi liian varhain leskeksi ja on tällä hetkellä kuin varjo entisestään. Niin ikävä hänellä on vaimoaan :(

Vierailija
5/24 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae kirjastosta Allen Carrin kirja- Vihdoinkin savuton. Toimii!! Itseasiassa minulla ainoa joka toimi!

Vierailija
6/24 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota jotain tilalle,ei syömistä kuitenkaan,vaikka muutama jumppaliike,mielihalu kestää vain hetken ja menee ohi

Vierailija
7/24 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkus lopetat, kerrasta poikki. Sitten kun olet tuhonnut tupakkasi, et osta enää uusia. Et ota vastaan jos joku tarjoaa.

Onnea hienosta päätöksestä, tsemppiä ja mielenlujuutta sinne! Kuten itse sanoit, tupakka on paskaa, tekee sulle pahaa ja haisee ja maistuu paskalta. Ajattele niitä asioita silloin kun tekisi mieli.

Vierailija
8/24 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna itsellesi lupa polttaa yksi tupakka päivässä kun oikein tekee mieli. Mutta vain se yksi. Jossain vaiheessa yhtenä päuvänä et polta sitä yhtäkään vaan vasta seuraavana. Siitä sit pikkuhiljaa.

Vierailija
9/24 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ekan kerran ajatuksella yhdessä päivässä allen carrenin - stumppaa tähän kirjan ja olin sen avuin 3 päivää polttamatta, kunnes aloin taas polttamaan kiukustuessani kunnolla.

Luin uudelleen , eikä enää mitään apua siitäkään :( -ap

Vierailija
10/24 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista ja tsemppaavista viesteistä!! Todella motivoi!:)

-Ap

Vierailija
11/24 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ladata joku sovellus puhelimeen jonka avulla voi seurata edistymistä. Itseä ainakin helpottaa se tieto että olen jättänyt n. 2000 röökiä polttamatta lopettamisen jälkeen.

Itse korvasin tupakan karkilla aluksi mutta ehkä se ei oo paras vaihtoehto. Sekin voi auttaa edetessä kun hyviä puolia alkaa tulemaan, itsellä esim. ääreisverenkierron parantuminen. Ennen heräsin aamuisin siihen että kädet saatto olla tunnottomat, mut eipä enää...

Vierailija
12/24 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsin irti tupakasta tämän ajattelutavan ansiosta:

Pystyn säätelemään omaa toimintaani. Jos minun tekee mieli sytyttää tupakka, se ei tarkoita, että minun olisi PAKKO sytyttää se. Voin päättää, että kestän sen hetken epämiellyttävää tunnetta eli tupakan himoa, ja se himon tunne menee ohi. Mitä useammin päätän sietää tupakan himoa, sen harvemmin se iskee, kunnes se ei enää tule ollenkaan. Himon iskiessä voin päättää, että juuri NYT, tällä hetkellä, en sytytä tupakkaa. Ja sitten pysyn siinä päätöksessä.

Eli tunne ja toiminta pitää erottaa toisistaan. Tupakan himon tunteeseen ei voi kuolla, toki se on ikävä tunne muttei sietämätön. Ja se menee ohi. Mutta tupakkaan voi kuolla.

Näin pääsin eroon tupakasta kertarysäyksellä viisitoista vuotta sitten. Ei tarvita mitään korvaushoitoja tai nikotiinipurkkaa. Vaan se ajatus, että olet itse oman toimintasi herra ja pystyt toimimaan päättämälläsi tavalla, vaikka se jonkin aikaa ikävältä tuntuukin.

Vierailija
13/24 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä niminen sovellus sulla on?

Ilmainen pitäisi ainakin olla :D

-Ap

Vierailija
14/24 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli tosi hyvä!! Varmasti menee jokainen ehdotus käyttöön, olette kaikki mahtavia! Lisää niksejä? :)

-ap

Vierailija
15/24 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään lähtee varmana röökiaski roskikseen. Maistuu paskalta, haisee paskalta ja tekee vain huonoa, mutta miksi sitä silti rakastaa niin paljon, että irti päästäminen on hankalaa.

Kertokaa omia "niksejänne" mitä käytätte/käytitte kun lopetitte, korvasitteko tupakoinnin jollain vai oliko teillä joku "ajatustapa" , joka piti teidät motivoituneena?

T: lopen kyllästynyt ja niin heikko

Syöpään sairastuminen auttoi itseäni lopettamaan.

Vierailija
16/24 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin ekan kerran ajatuksella yhdessä päivässä allen carrenin - stumppaa tähän kirjan ja olin sen avuin 3 päivää polttamatta, kunnes aloin taas polttamaan kiukustuessani kunnolla.

Luin uudelleen , eikä enää mitään apua siitäkään :( -ap

Nr.12 jatkaa: annoit juuri hyvän esimerkin. Poltit, koska kiukustuit. Voit myös erottaa tunteen ja toiminnan toisistaan ja todeta itsellesi: Olen kiukkuinen. Lisäksi minua vaivaa tupakan himo. Ja sitten päätät toimia toisin kuon himo yrittää määrätä eli et sytytä sitä tupakkaa. Kiukku menee ohi, poltat tai et. Samoin se tupakan himo menee ohi.

Vierailija
17/24 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Androidille Smoke Free -niminen sovellus, ilmaisversio on aika hyvä. Pro -versio tais olla 3,99€, ite ostin sen ku aattelin et ei tää lopettaminen oo rahasta kiinni. Tää myös näyttää terveyden edistymisen, sydänkohtauksen riskini on esim pienentynyt n. 18%:lla.. :P

T. 11

Vierailija
18/24 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda hamppuun, siihen ei ainakaan ole lisätty mitään ylimääräisiä koukuttavia ja tappavia kemikaaleja. Savuhan tietenkin aina on pahasta, mutta hampulla on myös parantavia vaikutuksia. Eikä sitä tarvitse polttaa tunnin välein.

Vierailija
19/24 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuskalla.

Vierailija
20/24 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettanut kirjoitti:

Androidille Smoke Free -niminen sovellus, ilmaisversio on aika hyvä. Pro -versio tais olla 3,99€, ite ostin sen ku aattelin et ei tää lopettaminen oo rahasta kiinni. Tää myös näyttää terveyden edistymisen, sydänkohtauksen riskini on esim pienentynyt n. 18%:lla.. :P

T. 11

Mulla on iphone,

Täytyy tsekkaa joku tommonen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän