Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä kutsuu 6v tytärtäni "pikku pimuksi"

Vierailija
01.12.2016 |

Mielestäni ei ole sopivaa mutta mies ei ole moksiskaan .

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munkaan mielestä tuon ikäistä tarvi tuollasella jotenkin halventavalla ja seksualisoivalla nimellä kutsua.   Ehkä on joku hellittelynimitys, mutta jotenkin sivusta kuultuna vastenmielinen.  Ei pikku poikiakaan jätkäksi yleensä nimitellä.

Vierailija
2/29 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

So what? Kaikesta sitä joku kehittelee jonkinlaista ongelmaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei munkaan mielestä tuon ikäistä tarvi tuollasella jotenkin halventavalla ja seksualisoivalla nimellä kutsua.   Ehkä on joku hellittelynimitys, mutta jotenkin sivusta kuultuna vastenmielinen.  Ei pikku poikiakaan jätkäksi yleensä nimitellä.

Eikö :D Tavattoman usein kuulee poikia sanottavan pikkujätkiksi.

Vierailija
4/29 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä pikkupimu kulkee pissilookissa huulikiillot huulilla ja eikä voi lähteä ulos ilman monen tunnin peilailua, että tukka on hyvin?

Vierailija
5/29 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suukotteleeko myös tyttöä?

Vierailija
6/29 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tä? Ei se ole halventava tai seksualisoiva sana välttämättä. Meillä me vanhemmat olemme kutsuneet lapsiamme pikkujätkiksi, pikkupoitsuiksi, pikkujäbiksi, tyttöjä pikkupimuiksi. Noin viidensadan muun nimityksen ohella.

Katsopa vaikka Kielitoimiston "virallista" sanakirjamääritelmää. Ei pimu tarkoita hutsua tai mitään senkaltaista, vaan ihan vaan arkisesti tyttöä.

http://www.kielitoimistonsanakirja.fi/

pimu1 ark. tyttö, kimma. Pikkupimu.

Tuon sanan käyttö on ehkä vähän yleisempää ja neutraalimpaa meillä keski-ikäisillä? Tai voi olla, että se on murresidonnainenkin juttu. Joka tapauksessa en moisesta olisi moksiskaan.

Vierailija
7/29 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö :D Tavattoman usein kuulee poikia sanottavan pikkujätkiksi.

Ja varsinkin pikkumiehiksi.

Vierailija
8/29 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpöä:)

Vierailija
9/29 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä niin mieleni pahotin!

Joo ei ole kyllä kovin kamalaa tuo.

Vierailija
10/29 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkaa miehes nii eiköhän se tajua

Vierailija
11/29 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne panee

Vierailija
12/29 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan tavallista monella alueella, kuten 6 tuolla totesikin linkin kera. Pimu on ihan normaali sana tytöstä, ei yhtään halventava. Pikku pimuhan on jopa coolimpi versio pikkutytöstä tai pikkulikasta.

Miksi ap tämän niin pahana kokee - oletko eri ikäinen tai eri alueelta kuin mies?

Vierailija
13/29 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän isä sanoi mua ja siskoa milloin milläkin nimellä, mm. pimuiksi ja ämmänpätkiksi. :D Ihan hellittelevään sävyyn. Veljeä sanoi just jätkäksi.

Vierailija
14/29 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kutsun omaa nelivuotiasta pikkupimuksi. Lapsikin sanoo itse: "Minä pikkupimu haluaisin nyt ulos." Se on hellittely- ja huumorinimi.

Vierailija
15/29 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupimu on ok.

Esim. pikkuvosu ei ole ok.

Vierailija
16/29 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun korvaani aivan järkyttävä nimitys, mutta ei nyt kuitenkaan loukkaava. Pyytäisin keksimään jonkun muun nimen vain oman mielenterveyteni takia.

Vierailija
17/29 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en pidä tuosta nimityksestä noin pienelle, vallankin kun kyseessä ei ole lapsen isä. 

Vierailija
18/29 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä nyt tiedä onko se niin paha. Kutsun itsekin tyttöjä pimatsuiksi. Jos se kovasti häiritsee niin sano, että käyttää tytön nimeä vaan.

Vierailija
19/29 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite koen pikku pimun hellittelynimenä. Näin olen sitä vain kuullutkin käytettävän.

Vierailija
20/29 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä kuusi vuotias pikkutyttö ole vielä mikään pimu!  Kuten ei myöskään tyttövauva ole neiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi