Onko se ihan kauheaa, jos ei käy jokapäivä suihkussa?
Pesen koko alaosaston jokakerta, kun käyn paskalla. Ilman saippuaa kaksi kertaa päivässä. Tukkani on hieman rasvoittunut vasta kolmantena päivänä. En hikoile työssäni, enkä jokapäivä harrasta liikuntaa hikeen asti. Pesen kasvoni ja hampaani kahdesti päivässä. Suihkussa jokatoinen päivä, tänään tulee poikkeuksellisesti kolmas päivä. Mies myöntää, etten haise tai ole likainen, mutta paheksuu vähän silti. Pitäisi käydä, koska kuuluu. Jokapäiväisestä pesusta huolimatta hänen päänsä haisee talillr ja tyyniliinat on vaihdettava kahdesti viikossa. Mikä on teidän kantanne asiaan? Tiedän, että palstavulturet ovat ensimmäisenä väittämässä, että haisen, mutta ei pidä paikkaansa. Tykkään, kun ei ole sitä suihkunjälkeistä kutinaa ja kuivumista joka halavatun ilta.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn aamulla ja illalla suihkussa sekä vaihdan puhtaat alusvaatteet. Miten ihmeessä joku voisi olla monta päivää käymättä suihkussa? Jos en ole käynyt aamulla niin illalla tuntee jo että hiuksissa on rasvaa ja likaa.
Saati että olisin monta päivää peseytymättä?? Hygienista huolehtiminen pitäisi olla ihan perusasia ja päivittäinen peseytyminen kuuluu siihen.
Hiuksesi rasvoittuvat nopeasti koska peset niitä liian usein. Hiuksia ei tarvitse pestä shampoilla ja hoitoaineilla, ei vaikka niin sinulle mainokset ovat kertoneet. Noiden aineiden tarkoituksena on tehdä rahaa. Minä pesen itseni, hiukset ja vartalon, pelkällä oliiviöljysaippualla ja toimii hyvin. Hiuksetkin ovat paremman näköiset ja tuntuiset ja se ei myöskään kuivata ihoa niin kuin monet muut pesuaineet.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn aamulla ja illalla suihkussa sekä vaihdan puhtaat alusvaatteet. Miten ihmeessä joku voisi olla monta päivää käymättä suihkussa? Jos en ole käynyt aamulla niin illalla tuntee jo että hiuksissa on rasvaa ja likaa.
Saati että olisin monta päivää peseytymättä?? Hygienista huolehtiminen pitäisi olla ihan perusasia ja päivittäinen peseytyminen kuuluu siihen.
Yök mikä rasvapää sä olet. Ei mulla hiuksiin tuu yhdessä päivässä niin paljon rasvaa ja likaa, että sen huomaisi. Vasta kolmantena päivänä pesemisen jälkeen alkaa näyttää ja tuntua erilaiselta, sitten pesen hiukset. Vaikka siis tuonkin jälkeen voisi vielä yhden päivän mennä kuivashampoolla, eikä hiukset tällöin näytä likaisilta. Ne kuitenkin tuntuu ällöiltä kun on paljon tököttejä päässä, siksi harvemmin käytän kuivashampoota. Hätävarana toimii kyllä.
Itse kyllä käyn suihkussa päivittäin. Tarpeen mukaan useamminkin. Rajattujen osapesujen tekeminen tuntuisi turhan hankalalta. Helpompi on mennä samantien suihkuun kuin alkaa läträämään lavuaarissa jonkun kainaloiden täsmäpesun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä, jotka käy illalla suihkussa ja sitten taas heti aamulla. Mitä ihmettä? Miten te onnistutte saastuttamaan itsenne nukkumalla omassa vuoteessanne?
"Unen jälkeinen iho on likainen, ei sille voi pukea vaatteita"? Järkyttävää.
Todellakin järkyttävää, tätä samaa ihmettelen minäkin. Mielikuvissani nuo fanaattiset suihkuttelijat myös rasvaavat ihoaan tiheästi, kun jostain kumman syystä iho kuivuu. Vaikka työni on pölyistä ja savuista ja usein myös hikistä, en joka päivä halua käydä suihkussa. Silloin kyllä käyn suihkussa jos olen hikoillut paidan märäksi ja jos olen erityisen pölyinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä olen vähän eri mieltä kuin muut, ja mun mielestä se on kauheaa. Ymmärrän kyllä että toisilla on herkkä iho, joka ei kestä jokapäiväistä suihkutusta, mutta itse en osaisi olla suihkuttamatta päivittäin. Aamulla ensimmäinen teko on aina suoraan suihkuun meno, musta olisi kamalaa aloittaa päivä muuten kuin suihkunraikkaana. En voisi pukea vaatteita suoraan unen jälkeiselle iholle. Vaikkei oikeasti haisisikaan, mulla olisi sellainen tunkkainen tunne joka tapauksessa.
Ja se, että pesee joka päivä erikseen jalat, kädet, kainalot, kasvot, alapään yms, se kuulostaa musta vielä monimutkaisemmalta kuin piipahtaa pikaisessa suihkussa. Itse en viitsisi alkaa kikkailla joka toista ruumiinkohtaa erikseen lavuaarissa.
Mutta en halua kuivattaa koko kropan ihoa hilseileväksi, kun voin sitä tällä tavoin säästää. Onko vaikea ymmärtää? Ilmeisesti on, kun oma iho ei suihkuttelusta kärsi.
Mitä sä keuhkoot? Tuohan sanoi että "Ymmärrän kyllä että toisilla on herkkä iho, joka ei kestä jokapäiväistä suihkutusta, mutta itse en osaisi olla suihkuttamatta päivittäin." Puhui siis ihan vain omasta puolestaan.
Itse en osaa mennä suihkuun vain tavan vuoksi. Vaikka joskus olen ottanut tavoitteekseni käydä siellä useammin, en saa mentyä, ellen tunne tarvetta eli, jos tukka on likainen, tai minulla on hiki tai haisen jo pahalta.
Tuossa hikiasiassa on se "ongelma", että jos viivyttelen suihkuun menemistä, hiki kuivuu ja unohdan mennä.
Suihkussa käyminen on ollut minulla aina iso ja aikaa vievä tehtävä, mutta nykyään olen yrittänyt opetella sellaista pikasuihkutusta. Silloin saatan käydä kaksikin kertaa päivässä suihkussa (esim. lyhyesti ennen lenkille lähtemistä ja sen jälkeen).
"Normaali" suihkutus kestää mulla varmaan vartin, eli ei ihme ettei oikein hyvita mennä suihkuun joka päivä seisomaan. Saatan käydä joka kolmas tai joka neljäs päivä, jos ei ole mitään erikoista ja olen vain kotona. Joka toinen päivä olisi minulle ehkä ihanne, sillä joka päivä tuntuisi jo liialta. Tuskin se herkälle iholleni hyvääkään tekisi. Mun pitäisi opetella uudenlainen tapa käydä suihkussa: useammin kuin ennen, mutta vähemmän aikaa kerrallaan. Tällöin olisin koko ajan puhtaampi.
Ihan yhtä lailla on turha vauhkota niille, jotka joutuvat käymään suihkussa päivittäin. Minä en voisi kuvitellakaan päivääni ilman suihkua (tulee nahkea ja ällöttävä olo), sen sijaan hiukset pesen joka 2. tai 3. päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yök mikä rasvapää sä olet. Ei mulla hiuksiin tuu yhdessä päivässä niin paljon rasvaa ja likaa, että sen huomaisi. Vasta kolmantena päivänä pesemisen jälkeen alkaa näyttää ja tuntua erilaiselta, sitten pesen hiukset. Vaikka siis tuonkin jälkeen voisi vielä yhden päivän mennä kuivashampoolla, eikä hiukset tällöin näytä likaisilta. Ne kuitenkin tuntuu ällöiltä kun on paljon tököttejä päässä, siksi harvemmin käytän kuivashampoota. Hätävarana toimii kyllä.
Jos en käy koko päivänä siis en aamulla enkä illalla suihkussa niin seuraavana aamuna hiukset oikein kiiltää rasvasta ja on melkein kuin yhteen liimautuneet. En mitenkään voisi lähteä esim. käymään missään niin likaisena. Kyllä sitä rasvaa tulee hiuksiin yöllä nukkuessakin vaikka kuinka paljon joten on käytävä aamuin illoin suihkussa että pysyy puhtaana.
Jos en käy aamulla niin päivän ihan OK mutta illalla alkaa jo huomata että hiukset on rasvaiset. Rasvaa on myös esim otsalla ihan selkeästi ja naama likainen ja rasvainen.
En tiedä miten rasvaa tulee niin paljon niin nopeasti, mutta sitä tulee vain päähän. Käsiä ja jalkoja minun pitää rasvata päivittäin koska muuten iho menee etenkin talvella ihan kuivaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minun ystävältä on lääkäri KIELTÄNYT jokapäiväisen suihkussa käynnin.
Lääkäri oli sitä mieltä että jokapäiväinen peseytyminen oli vienyt kaverini iholta suojaavan kerroksen ja tästä syystä kaverini oli jatkuvasti flunnsaisena. Kaveri lopetti päivittäisen peseytymisen ja yllätys flunssat ja poskiontelon tulehdukset loppuivat.
Ei hyvää päivää... kyllähän oli taas kertomus, joka ei millään tavalla perustu faktoihin.
Peseydyn joka päivä, pesen myös hiukset. En voisi kuvitellakaan jättäväni väliin, menen sänkyyn aina puhtaana.
Muutenkin helpompi käydä kokonaan suihkussa kuin alkaa hinkkaamaan naamaa, käsiä, alapäätä jne erikseen.
Käyn silloin, kun olen likainen. Mielestäni ei ole järkeä käydä joka päivä suihkussa. Siinä tuhoutuu vain elimistön hyviä bakteereja. Tunnen myös ihmisiä, jotka valittavat, etteivät voi ymmärtää, kun jotkut eivät käy päivittäin suihkussa. Heillä on kyllä usein rasvainen tukka. Se on juuri siksi rasvainen, että elimistö on tottunut jatkuvaan pesuun.
Jatkuvasti ihmetellään, miksi suomalaiset ovat niin kamalan läskejä ja sairaita. Se johtuu juuri siitä, että täällä eletään käytännössä steriileissä oloissa. Kaikki hajut ja bakteerit ovat joillekin ihan kamala asia.
Taas näitä, jotka käy illalla suihkussa ja sitten taas heti aamulla. Mitä ihmettä? Miten te onnistutte saastuttamaan itsenne nukkumalla omassa vuoteessanne?
"Unen jälkeinen iho on likainen, ei sille voi pukea vaatteita"? Järkyttävää.