Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se ihan kauheaa, jos ei käy jokapäivä suihkussa?

Vierailija
01.12.2016 |

Pesen koko alaosaston jokakerta, kun käyn paskalla. Ilman saippuaa kaksi kertaa päivässä. Tukkani on hieman rasvoittunut vasta kolmantena päivänä. En hikoile työssäni, enkä jokapäivä harrasta liikuntaa hikeen asti. Pesen kasvoni ja hampaani kahdesti päivässä. Suihkussa jokatoinen päivä, tänään tulee poikkeuksellisesti kolmas päivä. Mies myöntää, etten haise tai ole likainen, mutta paheksuu vähän silti. Pitäisi käydä, koska kuuluu. Jokapäiväisestä pesusta huolimatta hänen päänsä haisee talillr ja tyyniliinat on vaihdettava kahdesti viikossa. Mikä on teidän kantanne asiaan? Tiedän, että palstavulturet ovat ensimmäisenä väittämässä, että haisen, mutta ei pidä paikkaansa. Tykkään, kun ei ole sitä suihkunjälkeistä kutinaa ja kuivumista joka halavatun ilta.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muuten pitää hygieniasta huolta, niin ei tarvi. En vois normaalisti ees kuvitella suihkuttelevani päivittäin. Ja hiukset ne vasta meneekin kaameiks, kun on syystä tai toisesta joutunu suihkuun meneen useampana päivänä peräkkäin.

Vierailija
2/32 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokseenkin samaa tahtia peseytymisessä noudatan kuin sinäkin, eikä ole haisemisesta valitettu. Ihoni on todella kuiva ja voi paremmin tällä lailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystävältä on lääkäri KIELTÄNYT jokapäiväisen suihkussa käynnin.

Lääkäri oli sitä mieltä että jokapäiväinen peseytyminen oli vienyt kaverini iholta suojaavan kerroksen ja tästä syystä kaverini oli jatkuvasti flunnsaisena. Kaveri lopetti päivittäisen peseytymisen ja yllätys flunssat ja poskiontelon tulehdukset loppuivat.

Vierailija
4/32 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tuo minulle kuuluu vaikket kävisi eläissäsi suihkussa.

Vierailija
5/32 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihoni on muutenkin todella kuiva ja jokapäiväinen suihku veisi siitä viimeisetkin suojat. Ihotautilääkärin neuvosta käyn suihkussa vain joka 3. päivä. 

Vierailija
6/32 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa tuosta haittaa on. Itsekin pesen päivittäin vain kasvot, kainalot, hanurin ja jalat. Kokovartalosuohkussa käyn joka toinen päivä tai jos ei ole menoa niin voi mennä kolmekin päivää.

Vierailija
7/32 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen juuri samoin, kasvot pesen kaksi kertaa päivässä, alapään ja kainalot kerran joskus kaksi päivässä ja jokatoinen päivä käyn suihkussa. Eipä ole kukaan valittanut eikä kuiva iho kestäisi edes joka päivä suihkuttelua, tosin joskushan tulee jaksoja jolloin niin tulee tehtyä jos esim. liikkuu paljon, on lämmin keli tai on reissussa.

Vierailija
8/32 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kauheaa. Käyn itse päivittäin suihkussa oikeastaan vain tavan vuoksi. Ihoni kuivuu ja kutisee koko ajan ja tukka on varsinkin näin talvisaikaan hirveän sähköinen, joten voisin varmaan itsekin harventaa käyntiväliä joka toiseen päivään. Jos alapesun tekee joka päivä, huolehtii hygieniastaan muuten eikä kauheasti hikoile, ei mun nähdäkseni ole tarvetta jokapäiväiselle suihkussa käynnille. 

Veikkaan muuten, että osasyynä miehesi päänahan rasvaisuuteen on se jokapäiväinen vesipesu...

Vierailija
9/32 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kokovartalosuihkussa vain kun pesen myös hiukset, eli joka kolmas päivä. Mulla on kuiva iho, niin en halua turhaan lotrata. Vähän vaivalloista tämä on toki, kun pesen kuitenkin alapään, kasvot, kainalot ja jalkaterät joka ilta sitten erikseen. Mutta pakko se on jotenkin peseytyä, kun hikoilen päivän aikana ja dödöä en halua jättää yöksi kainaloihin. 

Ei ole kukaan vaikuttanut siltä, että haisisin pahalta. Kaksi vakikumppania on ollut, heistäkään ei kumpikaan ole valittanut. Vaikka itse ovat käyneet suihkussa joka aamu. Tärkeintähän on, että tuoksuu, näyttää ja tuntuu puhtaalta. Turha sitä on koko kroppaa jynssätä, jos siihen ei ole tarvetta. 

Vierailija
10/32 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nope.

Itse käyn vain kerran tai kaksi viikkoon.

Pillua en saa, joten miksi peseytyä useammin. Ei randomit iholle tule, joten ehkä hieman kohonnut suolaisuus ei ketään häiritse.

Vierailija
11/32 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit toki tehdä toki niin, että jos iho kuivaa, et ostat in-shower suihkuvoiteen mitä sivelet iholle pesun jälkeen ja sit se huuhdellaa pois niinkuin suihkusaippua.itse teen talvella niin koska mun on pakko peseytyä selän finnien takia.mulla on lemon juice and glycerine voide ja se on paras!iho on tosi kosteutettu sen jälkeen ja ihanan pehmeä!tuoksu on myös mieto.mutta niin ei mun mielestä tartte joka päivä käydä, itse siis käyn koska mun selkä on hirveän rasvainen ja finninen :D

Vierailija
12/32 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen vähän eri mieltä kuin muut, ja mun mielestä se on kauheaa. Ymmärrän kyllä että toisilla on herkkä iho, joka ei kestä jokapäiväistä suihkutusta, mutta itse en osaisi olla suihkuttamatta päivittäin. Aamulla ensimmäinen teko on aina suoraan suihkuun meno, musta olisi kamalaa aloittaa päivä muuten kuin suihkunraikkaana. En voisi pukea vaatteita suoraan unen jälkeiselle iholle. Vaikkei oikeasti haisisikaan, mulla olisi sellainen tunkkainen tunne joka tapauksessa.

Ja se, että pesee joka päivä erikseen jalat, kädet, kainalot, kasvot, alapään yms, se kuulostaa musta vielä monimutkaisemmalta kuin piipahtaa pikaisessa suihkussa. Itse en viitsisi alkaa kikkailla joka toista ruumiinkohtaa erikseen lavuaarissa.

Vierailija
13/32 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voit toki tehdä toki niin, että jos iho kuivaa, et ostat in-shower suihkuvoiteen mitä sivelet iholle pesun jälkeen ja sit se huuhdellaa pois niinkuin suihkusaippua.itse teen talvella niin koska mun on pakko peseytyä selän finnien takia.mulla on lemon juice and glycerine voide ja se on paras!iho on tosi kosteutettu sen jälkeen ja ihanan pehmeä!tuoksu on myös mieto.mutta niin ei mun mielestä tartte joka päivä käydä, itse siis käyn koska mun selkä on hirveän rasvainen ja finninen :D

Olen allerginen jopa apteekin perusvoiteille, tuosta L&G-voiteesta tulee nokkosrokko ja huulet turpoavat, jos sitä osuu naamaan.

Ap

Vierailija
14/32 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen allerginen jopa apteekin perusvoiteille, tuosta L&G-voiteesta tulee nokkosrokko ja huulet turpoavat, jos sitä osuu naamaan.

Ap

Ohis mitä pidät apteekin perusvoiteena? Hajusteellinen sitruspohjainen lemon juice and glyserine ei sitä ole.

Vierailija
15/32 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi jossei ole tarvetta. Eli jos hiukset ei rasvoitu helposti ja ei haise hieltä. Alapää tosiaan on toki suotavaa pestä joka päivä, niinkun hampaatkin.

Itse käyn pari kertaa viikossa suihkussa koska en ole hikoilevaa sorttia ja en juuri käykkää missään, en edes töissä tällähetkellä.

Vierailija
16/32 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihosta. Itse käyn kunnolla kaksi kertaa viikossa jolloin pesen hiukset ja rasvaan ihon. Muina päivinä joko pikahuuhtelu tai vain tietyt kehonosat. On vain huolehdittava että on puhdasta päällä. Ihoni voi hyvin ainoastaan siksi, että olen vähentänyt veden kanssa lotraamista.

Minulla on kuitenkin kaveri, jolla on tosi rasvainen iho ja hän käy kahdesti päivässä suihkussa jossa toisella kerralla pesee myös tukan. Eikä hänen ihonsa hilseile.

Vierailija
17/32 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn aamulla ja illalla suihkussa sekä vaihdan puhtaat alusvaatteet. Miten ihmeessä joku voisi olla monta päivää käymättä suihkussa? Jos en ole käynyt aamulla niin illalla tuntee jo että hiuksissa on rasvaa ja likaa.

Saati että olisin monta päivää peseytymättä?? Hygienista huolehtiminen pitäisi olla ihan perusasia ja päivittäinen peseytyminen kuuluu siihen.

Vierailija
18/32 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy suihkussa ilman syytä joka päivä. En pese hiuksiani ikinä päivittäin.

Normaalijärkinen ihminen kyllä havaitsee itsekin milloin tarve ja milloin ei.

Vierailija
19/32 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa, jos olen hikoillut kovasti, yleensä joka toinen tai kolmas päivä. Kasvot, kainalot ja hampaat pesen aamuin illoin. En haise. Päivittäinen suihkussa käynti on useimmille vain tapa eikä tarpeellista, jos ei tee likaista työtä ja/tai urheile hikeen asti päivittäin.

Vierailija
20/32 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen vähän eri mieltä kuin muut, ja mun mielestä se on kauheaa. Ymmärrän kyllä että toisilla on herkkä iho, joka ei kestä jokapäiväistä suihkutusta, mutta itse en osaisi olla suihkuttamatta päivittäin. Aamulla ensimmäinen teko on aina suoraan suihkuun meno, musta olisi kamalaa aloittaa päivä muuten kuin suihkunraikkaana. En voisi pukea vaatteita suoraan unen jälkeiselle iholle. Vaikkei oikeasti haisisikaan, mulla olisi sellainen tunkkainen tunne joka tapauksessa.

Ja se, että pesee joka päivä erikseen jalat, kädet, kainalot, kasvot, alapään yms, se kuulostaa musta vielä monimutkaisemmalta kuin piipahtaa pikaisessa suihkussa. Itse en viitsisi alkaa kikkailla joka toista ruumiinkohtaa erikseen lavuaarissa.

Sanoin itsekin tossa viestissä 8, että se erikseen peseminen on vaivalloista. Mutta en halua kuivattaa koko kropan ihoa hilseileväksi, kun voin sitä tällä tavoin säästää. Onko vaikea ymmärtää? Ilmeisesti on, kun oma iho ei suihkuttelusta kärsi. 

Mulla ei myöskään ole nukkumisen jälkeen tunkkainen olo, ellen ole ollut kipeänä ja sen takia hikoillut runsaasti yöllä. Pesen kasvot ja tarvittaessa kainalot aamulla ennen pukeutumista. En mä edes teininä käynyt aamuisin suihkussa vaikka hikoilin enemmän, kun palelin niin tolkuttomasti heti herättyä. Iltaisin aina. Tottumiskysymys siis varmastikin. 

Ennemmin mua ällöttää likaisena sänkyyn meneminen, joten käyn nykyäänkin aina illalla pesulla. Enkä edes voisi jättää yöksi deodoranttia kainaloihin, kun tulee ihottuma. Joten oikeastaan pitäisi käydä sekä illalla että aamulla suihkussa? No thanks. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän