Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pekka Ervasti: Ylen johto on taipunut Sipilän hallituksen painostukseen

Vierailija
01.12.2016 |

"Juttuja on hyllytetty ja sensuroitu ja toimittajille on annettu varoituksia erityisesti tämän hallituksen aikana."
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/pekka-ervasti-ylen-johto-…

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylestä potkut saanut Pekka

Aivan, tämäkin juttu pitää avata, Atte Jääskelän ja Juha Sipilän on aika tehdä johtopäätös ja erota, molempien. Uskottavuus on mennyt kohun molemmilta osapuolilta.

Sipilän pojalta alamittainen avautuminen facessa, mutta tympiihän se, kun joku nostaa julkisuuteen perheen suunnattoman ahneuden.

Jos kaikki olisivat yhtä kiinnostuneita pienituloisista, sairaista, pieneläkeläisistä, koulutuksesta ja Suomen kilpailukyvystä, siis oikeasti, ei vain rikkaiden etujen turvaamisesta, ei Suomella olisi mitään hätää.

Sipilä on alamittainen öykkäri, hän ei ole pääministeriksi kelvollinen.

Vierailija
22/22 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lätölaskenta on alkanut kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tuli oikein hiki, kun Ylen toimittajana katsoin tätä.

http://areena.yle.fi/1-3857829

En siis ole politiikan toimituksessa, enkä koe tulleeni ikinä painostetuksi toimituksen johdon taholta - vaikka olen ehtinyt työskennellä Ylen uutis- ja ajankohtaistoimituksessa yli 20 vuotta. Mutta poliitikkojen intressit tietysti kohdistuvat politiikan juttuihin.

Joka tapauksessa minulle tuli tämä kohu jonkinasteisena yllätyksenä. Siis että Atte Jääskeläinen on antanut tuollaisia ukaaseja. Minulle hän on kumminkin näyttäytynyt aika etäisenä esimiehenä, joka antaa toimittajien tehdä journalistista työtä rauhassa ja journalistista etikkkaa noudattaen.

Oho! Saako sun kommentin oanna tuonne pääsivulle?

Tä? Saa kai, halusin vaan sanoa, että en tiedä tästä enempää kuin te muutkaan.

Hyvin ikävissä fiiliksissä ollaan tehty viime päivät töitä.

Meillä kun ei todellakaan painosteta toimittajia tai hyllytellä juttuja yleisesti, itse en ole kertaakaan tosiaan yli parinkymmenen vuoden työhistoriani aikana sellaiseen tilanteeseen joutunut, eikä kukaan muukaan tiimissäni (tietääkseni). Eli tämä on todellakin hyvin harvinainen tapaus ainakin uutis-ja ajankohtaistoimituksessa kokonaisuutena.

Niin no eihän tuo toki jokapäiväistä ole, mutta ei ainutlaatuistakaan. Mikä yhdistää Stillerin kökkötraktoria, tuppeensahattuja lautoja, Pekka Ervastia, sekä tätä uusinta keissiä? Niinpä niin, kepulipuolue tottakai.

Kepuleilla on Ylessä melkoisesti valtaa ja se kyllä tuntuu ja näkyy. Vahvat kepulijuurethan Atte Jääskeläiselläkin on, vaikka sitä kovin yrittääkin vähätellä. Se on kyllä erikoinen puolue. Kepuloivat minkä kerkeävät, mutta itse ovat viimesen päälle herkkänahkaisia ja sen saavat heidän varpailleen astuneet tuta.

Onko sulla kepuloiva fobia?

Maa on menossa kohti vakavaa hallituskriisiä ja sinä et näe kepuleiden (tällä kertaa pääkepulin) toiminnassa mitään kyseenalaista, saatika moitittavaa?

Pääministerimme siis yritti omalla vaikutusvallallaan tukkia riippumattoman median suun ja vieläpä mainitsi, että hänen arvostuksensa valtiollista mediaa kohtaan on nollassa. Tuollaista tapahtuu korkeintaan Venäjällä ja vastaavissa kyseenalaisissa demokratioissa, mutta ei todellakaan sivistysvaltioissa. Missä tahansa muussa läntisessä sivistysvaltiossa pääministeri olisi jo joutunut eroamaan. Täysin käsittämätöntä, jos tämä nyt painetaan villasella. Miten ihmeessä hän voi enää toimia virassaan, jos hän ei kykene kommunikoimaan valtiollisen päätiedottajan kanssa???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla