Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennuslääkkeistä tietävät. Lääkäri määräsi näitä

Vierailija
01.12.2016 |

Vakava masennus,ahdistus ja pakko oireet. Lääkäri määräri escitalopram 15mg ja voxra 150mg mielipiteitä

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noista virtaa saa...

Vierailija
2/27 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota noin... Sun ei auta kuin kokeilla, toimivatko omalla kohdalla ja millaisia sivuvaikutuksia tulee. Eri lääkkeistä tulee eri ihmisille niin erilaisia tuntemuksia. Esim. itsekin olen syönyt Voxraa joskus, mutta en enää edes muista, miksi se lopetettiin. Olisikohan ollut siksi, että kärsin pelko- ja ahdistuskohtauksista ja niitä lievittänyt lääke tuntui keräävän painoa järkyttävää vauhtia (--> lisää ahdistusta) ja jouduin lopettamaan sen. Sitten lekuri oli sitä mieltä, että kun Voxra voi aiheuttaa lisää ahdistusta, niin sekin pitää lopettaa. Olin lisäksi niin sekaisin ahdistuksesta, että sain kaikenlaisia ihan sekoja oireita (kuten näön hämärtymistä toisesta silmästä), jotka luultavasti eivät liittyneet lääkkeisiin mitenkään.

Että tämmöstä tää on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaksi lääkettä päällekäin?

Vierailija
4/27 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxra varmaan ainakin pärisee, johdettu amfetamiinista.

Vierailija
5/27 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Escitalopram auttaa kuulema pakko oireisiin ahdistukseen ja raivokohtauksiin. Voxra sit uupumukseen.

Vierailija
6/27 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi vahva lääkitys? Näkyykö naamasta

Vierailija
7/27 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/27 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxra on jees, tuo toinen on sitten mysteeri. Voxrasta saattaa tulla ihmeellisiä oireita, itselläni lähti kuulo  pari kertaa. 

Vierailija
9/27 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ttodennäköisesti sen verran fiksu ihminen, että ymmärrät meidän kaikkien olevan yksilöitä (anteeksi, diibadaaba taas mutta näinhän se vaan menee!)

Cipralex (eli escitalopram) on _yleensä_ erittäin hyvin toimiva lääke ja aiheuttaa hyvin vähän sivuvaikutuksia (alussa tietenkin voi olla pahoinvointia jne..)

Ei ole siis pelkkä oma kokemukseni, kävin vuosi sitten masentuneiden tukiryhmässä ja kuulin jos jonkinlaisia lääkekokemuksia. Cipralex toistui niin monella positiivisena kokemuksena, että päätin itsekin uskaltaa kokeilla ja tyytyväinen olen ollut. En ole huomannut sivuvaikutuksia (itsellä tosin 10 mg.) Alussa olo tuntui ehkä vähän höntiltä ja jopa 6 ensimmäistä tuntia ensimmäisen tabletin jälkeen oli pahoinvointia :D

Saanko kysyä oletko saanut nyt ensimmäistä kertaa diagnoosin? Muita lääkekokeiluja takana? 

Voxrasta ei mitään tietoa... 

Vierailija
10/27 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poltat tupakkaa, Voxran avulla lopetat sen muutamassa viikossa tai noin kuukauden kuluttua. Saat virtaa ihan kivasti mutta lääkemäärä varmaan nostetaan 300 mg:n parin kuukauden päästä. Mulla vie ruokahalua mut ei oo laihduttanut :( 

Escitalopram vie seksihalut ja orgasmin saaminen kestää ikuisuuden. Lopetin escitalopramin juuri tuon seksin takia (ei auttanut mulla ahdistukseen) Raivokohtauksiin ehkä joo.

Vierailija
11/27 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

J

Vierailija
12/27 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni käytössä citalopram 20 mg ahdistukseen ja lieviin pakko-oireisiin. Toimii hyvin. Lääkkeen ansiosta olo on taas normaali ja elämä tuntuu mielekkäältä. Mitään negatiivisia sivuvaikutuksia ei minulla ole ollut aloitusoireiden jälkeen (joita oli lievä pahoinvointi, univaikeudet, ahdistuksen paheneminen etc.). Tämä on kolmas kerta samalla lääkityksellä ja olen todella onnellinen sen tehosta. Kaksi kertaa olen lopettanut lääkityksen, mutta oireet ovat palanneet noin vuoden päästä. Tällä hetkellä on vaikea kuvitella, millaista elämä oli viime kesänä, kun oireet taas iskivät todella päälle. Ahdistus on jotain niin kokonaisvaltaista, että sitä on vaikea kuvailla tai itsekään jälikäteen kuvailla. Eri lääkkeet sopivat eri tavoin eri ihmisille, mutta mielestäni kannattaa hakea niistäkin apua. Kokeilemalla selviää, auttaako lääkitys.

Vierailija
13/27 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain Escitalopramista niin hulluja sivuoireita etten käyttäny ku pari viikkoa. Jokaisella lääkkeet toimii yksilöllisesti ja lääkäri ehdottaa niitä sen mukaan minkä uskoo auttavan just sua parhaiten. Joskus löytyy heti sopiva ja joskus niitä sit vaihdellaan montaki kertaa.

Vierailija
14/27 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut lapsesta asti vähän ahdistunut ja masentunut. Mutta selvinyt jotenkin. Nyt parisuhteessa tullut pahoja pakko oireita ja riitelen helposti. Muutama kuukausi sitten romahdin täysin. Nämä ekat lääkkee. Jäin töistä saikulle yllättäen. Kyllä elämä on kamalaa:( voxra pitäisi aloittaa huomena. Voiko escitalopram lisätä pakkoajatus pelkoja. Olen rauhallinen mutta en tiedä kuvittelenko ihan kuin olisin alkanut pelkäämään ajatuksiani.

Vierailija
15/27 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

W

Vierailija
16/27 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voxra varmaan ainakin pärisee, johdettu amfetamiinista.

Onko se kolmiolääke?

Vierailija
17/27 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voxra on jees, tuo toinen on sitten mysteeri. Voxrasta saattaa tulla ihmeellisiä oireita, itselläni lähti kuulo  pari kertaa. 

Masennus parani mutta kuulo lähti?

Ei ristus.

Vierailija
18/27 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonnne kun menee josssa ihmisilllä on aina vaiin ongellmiaaa niin ihminen ymmmärrä asian merkityyystä kun ihmstä vaaditaaan toimimmmaan kuin robotti.

Vierailija
19/27 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuonnne kun menee josssa ihmisilllä on aina vaiin ongellmiaaa niin ihminen ymmmärrä asian merkityyystä kun ihmstä vaaditaaan toimimmmaan kuin robotti.

Tieedän mistä puhun. Ihan sama mitä mieeeltä olet.

Vierailija
20/27 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, en oo tänne aiemmin kirjotellu ja onkohan tämää edes pystyssä, mutta kirjotan nyt kuiten.

Mulle aoitettiin escitalopram 10 mg 3 vuotta sitten. Sitä nostettiin välillä 20 mg, mutta se ei minulle sopinut (hikoulu, univaje yms). Nyt on menty tuola esc. 10 mg jo pidemmän aikaa. Vointi ollut niin ok, kum voi vaan olla. Tämä keväänä/kesänä sairastuin uudestaan ja kävin läpi psykoosin. Siihen määrättiin olanzapiinia (järkyttävä lääke minulle), olin kuin zombi. Söin 3 viikkoa ja päätin jättää se pois yhteisymmärryksessä lääkärin kanssa. No nyt on aikaa hiukan kulunu ja ahdistukset, masennusoireet, itkuisuus, aikaansaamaattomuus ym, voisin jatkaa loputtomiin iskivät takaisin vuosien piilottelun jälkeen.

Tänään lääkäri ehdotti esciyalopramim rinnanne nyt huomisesta alkaen Voxraa. Haluausin kuulla teiltä mielipiteitä, neuvoja ja vinkkejä. Olisin enemmäm, kuin kiitollinen🙏

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän