Miksei niitä järkyttävän rumia värikkäitä ja vilkkuvia wt-jouluvaloja voida kieltää lailla?
Hyi yök, miten joku muka voi OIKEASTI tykätä niistä? :DDD
Kommentit (47)
Alakerran naapuri laittoi sellaiset hirvitykset, että oikein hävettää. Laittoi vielä ne siniset vilkkuvalonsa _mun_ parvekkeen alaosaan niin, että oma parvekkeeni hehkuu sinisenä. Inhoan sinistä ja näen sen hehkun nyt joka päivä sohvalla istuessani.
Meillä on tuollaiset koska lapset tykkäävät =)
Vierailija kirjoitti:
Alakerran naapuri laittoi sellaiset hirvitykset, että oikein hävettää. Laittoi vielä ne siniset vilkkuvalonsa _mun_ parvekkeen alaosaan niin, että oma parvekkeeni hehkuu sinisenä. Inhoan sinistä ja näen sen hehkun nyt joka päivä sohvalla istuessani.
Jospa hänellä on jotain thaityylistä toimintaa asunnossaan ja mainosvalot ikkunassa.
Käske ukkoasi tms tuttavaasi pukeutumaan tekopartaan ja pimputtamaan ovikelloa setelitukku kädessä ja pyytämään "One thaimassage please, with happy ending"
Paljon parempi kuin se perinteinen valoton synkistelypiha, ehkä yhdet kämäset kellertävät valot saatu ikkunanpieleen ja siinä se, jos sitäkään. Olisi mieluummin edes värikästä ja valoa joka puolella. :)
Itsekin tykkään enempi valkoisista valoista ja ensi vuonna voin laitella ihan kunnolla niitä talon ympärille, mutta oli ihana nähdä naapurienkin laittavan valoja - värikkäitäkin. Näyttää heti siltä, että tuolla asuu iloisia ja lämminhenkisiä ihmisiä. Vaikka olen raskaudesta tosi kipeänä niin oli väkisin laitettava nyt vähän valoa edes etupihalle niin ei anneta huonoa kuvaa uusina naapureina. :D
Kuka hirviö voi muka tykätä ennemmin valkoisesta kuin keltaisesta valosta?!?
Valkoisesta tulee semmoinen leikkaussali-fiilis, keltainen on ihanan kodikasta!
Vierailija kirjoitti:
Jaha, minun naapurini tai hänen sukulaissielunsa on muuttanut sinun naapuriksesi. Hänellä oli vuosikausia kauheat siniset valot minun parvekkeeni yläpuolella. Verhot oli vedettävä kiinni jo alkuillasta, kun olo oli kuin saapuvien koneiden kiitoradan päässä istuisi. Ennen lumentuloa tilanne ei ollut aivan yhtä kauhea kuin talvikuukausien aikana, kun lumihanki ja vastapäinen kuusimetsä värisivät kauttaaltaan sähkönsinisinä.
Puhuminen ei auttanut yhtään, koska naapurin mielestä valot olivat upeat. Hän näki niistä vain yläosan parvekkeensa kaiteella ja senkin vain tupakalla käydessään.
Siis mä oon tässäkin asiassa wt. Meillä on pimeä maa nyt ja on hienoa että ihmiset jaksavat laittaa valoja, ihan sama minkälaisia kuhan valoa saadaan. Musta ne on kaikki siis hienoja, on kiva käydä lenkillä kun valoja on siellä sun täällä.
Noi on ihan kamalat migreenivalot. Onneksi ei meidän naapurustossa ole kenelläkään vilkkuvia jouluvaloja. Meillä tosin talot on rakennettu siten, etteivät omat tai naapureiden pihavalot muutenkaan loista suoraan toisten ikkunoista sisään.
Ei hitto. Vihaan värikkäitä jouluvaloja, siis monivärisiä. Pahimmat on juuri ne vilkkuvat tai valuvat jääpuikot. Myös siniset on karseat. Siis niin rumat..
Keittiön ikkunasta näenkin naapuritalon erään asukkaan viritykset, moniväriset vilkkuvat valot kiedottu kaiteeseen, seinässä joku keltainen iso läiskä ja lyhdyssä siniset valot. Oikeasti, mieskin sanoi, että onpa järkyttävät vaikka häntä ei kyllä jouluvalot kiinnosta.
Valot häiritsevät koska ovat heti keittiön ikkunamme edessä ja kärsin migreenistä viikoittain vaikka estolääkitys aloitettu. Valonarkuus on pahin auraoire minulla. Monta kertaa olen ollut puolisokkona keittiössä kun ne valot vilkkuvat heti ikkunan edessä. Verhot voisi laittaa jos siihen olisi mahdollisuus, mutta ei kiskoa eikä tankoa ja ikkuna Jännästi keittiön tasosta alkaa ja kaappien välissä. Kai pitää joku rytkäle siihen kehittää. Kesällä ei ollut näkyvyysongelmaa koska siinä on iso puu ja lehdet peitti täydellisesti näkyvyyden.
Katso sanakirjasta makuasia. Sen jälkeen kasva aikuiseksi, joka ymmärtää että ihmiset suhtautuvat eri asioihin eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Kuka hirviö voi muka tykätä ennemmin valkoisesta kuin keltaisesta valosta?!?
Valkoisesta tulee semmoinen leikkaussali-fiilis, keltainen on ihanan kodikasta!
Terveisiä jouluvaloja työkseen myyvältä! Ns. keltainen valo on siis määritelty lämpimäksi valkoiseksi, jos sen kelvinit ovat välillä 2500-3000 K, kuten suurimmassa osassa vanhoja hehkulamppuja (ja nykyisin ledejä) sekä juurikin noita jouluvaloja. Se, mitä ihmiset usein pitävät sinisenä valona on puolestaan kylmää, eli päivänvalon valkoista n. 6000 K. Olen huomannut valtavan ja mielenkiintoisen eron siinä, miten ihmiset kokevat tuon kylmän valkoisen. Toisten reaktio on heti "hyi miten sininen ja kamala", toisille se puolestaan näyttäytyy kauniina ja rauhoittavan puhtaanVALKOISENA. Yksilöllistä! Teidän sinisenne on toisille puhdas, tunnelmallinen ja rentouttava valon aallonpituus. :)
Koetetaan sietää toisiamme, kukaan ei niitä valoja ripusta ajatuksella kiusata ja rääkätä naapureitaan, päin vastoin. Hyvää joulua!
Nro 10 osta vaikka ylös vedettävä paperikaihdin, se kiinnitetään parilla ruuvilla pokaan tai karmiin. Tai vanhanaikaisesti pujota kuminauha tai kanttinauha verhon yläreunaan ommeltuun nauhakujaan ja sitten vain naulat karmiin kummallekin sivulle ja nauha solmulle naulaan.
Minä tykkään kaikista jouluvaloista, tämä pimeys on myrkkyä, jokainen valonpisara tulee tarpeeseen.
Mun puolesta saa kaikki valot loistaa kunhan eivät vilku! Vilkkuvista saan migreenin.
Kauneus on katsojan silmässä: Naapurin pihassa taas tänäkin jouluna: kellertävät valot, kylmän valkoiset valot, siniset valot (!) ja moniväriset valot, kaikki ripoteltu eri puolille pihaa pensaisiin. Toinen naapuri pistää vieläkin paremmaksi: hänellä on kylän suurimmat vilkkuvat monivärivalot!
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto. Vihaan värikkäitä jouluvaloja, siis monivärisiä. Pahimmat on juuri ne vilkkuvat tai valuvat jääpuikot. Myös siniset on karseat. Siis niin rumat..
Keittiön ikkunasta näenkin naapuritalon erään asukkaan viritykset, moniväriset vilkkuvat valot kiedottu kaiteeseen, seinässä joku keltainen iso läiskä ja lyhdyssä siniset valot. Oikeasti, mieskin sanoi, että onpa järkyttävät vaikka häntä ei kyllä jouluvalot kiinnosta.
Valot häiritsevät koska ovat heti keittiön ikkunamme edessä ja kärsin migreenistä viikoittain vaikka estolääkitys aloitettu. Valonarkuus on pahin auraoire minulla. Monta kertaa olen ollut puolisokkona keittiössä kun ne valot vilkkuvat heti ikkunan edessä. Verhot voisi laittaa jos siihen olisi mahdollisuus, mutta ei kiskoa eikä tankoa ja ikkuna Jännästi keittiön tasosta alkaa ja kaappien välissä. Kai pitää joku rytkäle siihen kehittää. Kesällä ei ollut näkyvyysongelmaa koska siinä on iso puu ja lehdet peitti täydellisesti näkyvyyden.
Kyllä sen pulman luulisi saavan ratkaistua ihan itse. Osta pieni kahvilatanko, jonka voi ruuvata suoraan yläkarmiin kiinni käsin. Siihen sitten vain verho. (Itse olen laittanut sellaiseen pimentävän verhon, kun meillä on 70-luvun talossa väliovien yläpuolella ikkunat ja makkari just olkkarin vieressä - olkkarin lampun valo häiritsee nukkujaa.) Toinen vaihtoehto on pihdeillä katkaistava vaijerimallinen verhojousi (n. 6 euroa). Kumpikaan ei maksa maltaita kaupasta riippuen.
Meillä on lämpimänkeltaiset valot, varsinkin ne siniset ja vilkkuvat on ihan sietämättömiä.
Minusta ne värikkäät valot on hirveät vaikkeivät edes vilkkuisi. Naapuri pisti pihalleen kuusen ja siihen tuollaiset värikkäät valot yyyh.
Ja minustakin valkoinen valo on hirveä, vihaan sitä ihan joka paikassa, myös autojen ajovaloissa alkaa aina ärsyttämään kun se valkoinen valo häikäisee aivan kuin olisi pitkät päällä. Töissä ärsyttää ihmiset joilla on pakkomielle laittaa kaikki mahdolliset valot päälle, vaikka ulkona paistaisi aurinko ja ihan hyvin näkee sisällä ilmankin, niin eeeii keinovalo paras valo joidenkin mielestä.
Ja kun itse tykkään juuri sellaisesta rauhoittavan hämärästä, niin voisiko edes JOSKUS jättää kaikki lamput laittamatta päälle?
Meillä tulee taloyhtiön puolesta lappu aina marraskuun aikana, jossa toivotaan valkoisia /kellertäviä jouluvaloja.
Hyvin on mennyt perille, koska sinä aikana kun olen täällä asunut (yli kymmenen vuotta) ei ole neonvalot räiskyneet kuin yhden kerran.
Nekin jostain syystä hävisivät vähin äänin parissa päivässä. Liekö joku valittanut?
Kaikki jouluvalot ja -koristeet kielletään tulevaisuudessa
Pidät sinäkin, kunhan trollaat. Monelle se on se aito jouluvalo, ihmiset eivät vain kehtaa sitä kotiinsa laittaa koska se ei ole trendikästä. Sitten kateellisena kytätään niiden ikkunoita jotka haistattavat vitut trendeille ja mitä muut nyt ajattelevat.
En ole nähnyt niitä kuin Kallion thai-hierontapaikkojen ikkunoissa...