Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko yli 40-kymppinen vielä kasvaa henkisesti?

Vierailija
30.11.2016 |

Jos on siis luonteeltaan narsistisesti painottunut (itsekäs, ei tunne juuri empatiaa,..) ja laiskanpuoleinen rutiinitöiden tekijä ja asioiden lykkääjä, voiko vielä muuttua huomaavaisemmaksi ja ahkerammaksi? Onko jollakin kokemuksia? Mitä pitää tapahtua, jotta henkistä kasvua tapahtuisi?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää vertaistukea tämä keskustelu. Jos ihminen on voinut elää itsekkäästi koko aikuiselämänsä, niin väitän että niistä tottumuksista on hankala päästä yli ellei tapahdu jotain mikä herättää. Jotain mistä tajuaa ettei olekaan ihan kaikkivoipa, tai sitten että muutkin ihmiset ovat ihan yhtä tärkeitä ja heilläkin on vain tämä ainutlaatuinen elämä.

Ap, parasta on tosiaan (kuten joku kirjoittikin) opetella ottamaan vastuu omasta onnestaan. Kuulostaa kovalta, mutta elämä menee hukkaan ihmettä odottaessa, mihin ei itse voi juuri vaikuttaa. Parasta hyväksyä tilanne ja tehdä asioita joista nauttii ja palkita itseään. Jos toinen elää itsekkäästi, antaa elää. Tämä on sinunkin elämäsi ja hyvä että olet tiedostanut tilanteen, niin voit puntaroida mitä elämältäsi haluat.

Vierailija
22/30 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt 60+ ja pientä kasvua on viime aikoina ollut havaittavissa.

Aikamoinen vintiö olen vielä kuitenkin.

Terv. Pena naapurista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen henkinen kasvu jatkuu läpi elämän. Eli voi.

Vierailija
24/30 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän tämä yksi J.Tuhnukainen esittää nykyisin ravintoloissa kristillisaiheisia (muka) laahustamista ja kerjää fb:ssa luvattomasti rahaa itselleen. Onneton tapaus.

Vierailija
25/30 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei ihminen itse näe itsessään mitään kehitettävää, ei muutostakaan tapahdu.

Vierailija
26/30 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muuttua ehkä voi, mutta ei kasvaa. Jos luonne on narsistinen ja ärsyttävä, sitten on eikä sille nyt oikein voi mitään. Tai voi, mutta ulkopuolinen ei. Ehkä.

Ps. 4-kymppinen tai 40-vuotias, ei 40-kymppinen :D

Vierailija
27/30 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-kymppinen????

Vierailija
28/30 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo ilmaisu.

Vierailija
29/30 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli 400 -vuotias?

Se kasvaa vaan horsmaa.

Vierailija
30/30 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkistä kasvua tapahtuu koko eliniän, mutta perusluonne on ja pysyy. Tyypillisesti ihmiset muuttuvat vanhemmiten itsekkäämmiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi