Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen paikkakunta on TUUSULA?

Vierailija
11.03.2006 |

Nyt saat kehua tai haukkua. Olen ehkä muuttamassa Tuusulaan, toinen vaihtoehto on Espoo. Tuusulasta en tiedä mitään. Hyrylään muuttaisin.

MIELIPITEITÄ?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruspalvelut löytyy, mutta erikoisliikeitä huonosti (esim. vaatekaupat, kahvilat). Kaupoissa saa hyvää palvelua, tunnelma on siinä suhteessa kuin pienemmässäkin kylässä. Jumbo on kohtuullisen lähellä, siitä plussaa.

Liikenneyhteydet ovat minun mielestäni huonot. Busseja tosin kulkee usein päivisin, mutta jos työpaikka on esimerkiksi Espoossa, menee työmatkaan helposti 1,5 tuntia kaikkine siirtymisineen. Sanoisin että oma auto on välttämätön. Helsingistä takaisin Tuusulaan on hankala päästä öiseen aikaan, bussit kulkevat huonosti silloin. Keravalle voi tosin tulla junalla ja sieltä taksilla. Taksimatka Helsingistä tulee muuten maksamaan jotain 50 euroa...

Riippuen vähän asuma-alueesta, löytyy kivoja maisemia ja lenkkeilyreittejä.

Jos nyt olisin hankkimassa asuntoa, ostaisin ehkä kuitenkin Järvenpäästä. Se on enemmän oikea kaupunki, Hyrylä on lähinnä nukkumalähiö kuten joku aiemmin totesi. Järvenpäästä kulkisi myös juna.

Vierailija
2/23 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy uimahallit, kaupat, veetteet, ja menomestat. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vaikeata olisi ilman omaa autoa, vaikka asumme Riihikalliossa, josta ei oli kovin pitkä matka Hyrylän keskustaankaan. Muuttokunta. Lapsiperheitä paljon. Asuntojen hinnat täälläkin nousussa, kun ovat huomanneet alueen vetävän puoleensa perheellisiä.

Itse tykkään asua ja toisteiseksi en suunnitelekkaan edes pois muuttamista.

Vierailija
4/23 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ole noin katkera! Kyllä tänne Hyrylään vielä sinäkin mahdut perheinesi :)

Vierailija
5/23 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen paikka se on? Ovatko asunnot halvempia kuin Hyrylässä? Päiväkodit, millaisia? Onko jumppia naisille? Mitä palveluja?

Vierailija
6/23 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sello on tupaten täynnä tällättyjä ihmisiä, kaikilla lapsilla viimeisen päälle merkkivaatteet ym ym,..ja viikonlopun ruuhkat siellä on kauheat. Liikenteessä jo huomaa, kun kaikilla on kauhea kiire - auto on takapuskurissa kiinni kun yrittäis hengittää niskaan, aivan kauhea meininki.

Tuusula on vielä jotenkin " inhimmillisempi" ..täällä on vielä " tervettä järkeä" ...Ainakin itse olen täällä viihtynyt perheineeni. Pois en lähtis.

Vierailija
7/23 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

millainen paikka?

Vierailija
8/23 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junalla pääsee tosi näppärästi. Tonttien hinnat vielä siedettävät, peruspalvelut on ihan ok! Ovat olleet tyytyväisiä

Vierailija
9/23 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvenpäähän tai Keravalle. Matkaa Tuusulaan siis Hyrylään eli keskukseen n. 5min. Kummassakin junat ja bussit kulkee. Järvenpäässä bussit paremmin kuin Keravalla ainakin Helsinkiin päin.

Vaatekauppoja, lastentarvikeliikkeitä, baareja jne. näissä kaupungeissa enemmän kuin Tuusulan kunnassa.

Tuusulassa olen asunut ja muuten muuttaisin takaisin, mutta lapsiperhe-edeut pitävät Järvenpäässä. Ja Jäkessä paljon tapahtumia koko perheelle.

Vierailija
10/23 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta haemme maaseutuasumista, Jokela kuulostaa parhaalta vaihtoehdolta. Mieheni työ on osin etätyötä, joten kulkemista Espooseen ei tulisi kuin noin kolmena päivänä vkssa. Itse työskentelisin Hyrylässä.

Mutta miten on niiden JOkelan liikuntapalveluiden kanssa? En haluaisi lähteä jumppaan autolla, vaan pyörällä.

Vierailija
11/23 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisia ovat Jokelan pk ja Kolsan pk?

Vierailija
12/23 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko tuusulanlapset nimeltään, siellä varmaan tiedetään paremmin:)

Vierailija
13/23 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyrylä on ok, palvelut ok, Tuusulanjärvi lähellä yms.

Vierailija
14/23 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies sai työtä Espoosta, minä Tuusulasta. Muutto on edessä ensi kuussa, en vain osaa päättää kumpaan kaupunkiin.

Tuusulalaiset, kertokaa jotain kunnastanne!!

Vierailija
15/23 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin Hyrylässä Mikkolan alueella ja tykkäsin todella. Rauhallista asua, tarvittavat palvelut lähellä. Helsinkiin vajaa 20min matka. Keravalla ja Järvenpäässä hyvät vaateostomahdollisuudet, niitä ei Hyrylässä ole.

Lapsiperhe-edut ovat tosin aika huonot.

Vierailija
16/23 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkinen liikenne on heikkoa, ja työmatkaliikenne sujuu matelemalla ruuhkassa. Päiväkodit on tupaten täynnä, yksikin kaveri kuljettaa 3 lastaan 3 eri päiväkotiin. Tuusulanjärvi on vuoden tai pari ollut kaiketi uimakelpoinen, 20 saastuneen vuoden jälkeen. Uimaranta on kuitenkin Järvenpäässä, eli automatkan päässä.

No, on hyvääkin, esim. uusi hieno uimahalli. Kirjasto on kans ihan toimiva. Paljon lapsiperheitä, tosin kaikki lapset leikkivät omilla pihoillaan, joille ei ole ulkopuolisilla asiaa (kun me ollaan tästä hiekkalaatikon hiekasta maksettu, niin älkää tulko muut sitä sotkemaan...)

No, kuten näkyy, itse viihtyisin paremmin muualla:)

Vierailija
17/23 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta busseja kulkee Helsinkiin hyvin. Ja ruokakauppoja on, mutta vaatteet löytyy Keravalta tai Jäkestä

Vierailija
18/23 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" yksikin kaveri kuljettaa 3 lastaan 3 eri päiväkotiin."

Voiko olla näin?

Vierailija
19/23 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onko noin kauhea paikka oikeasti?

No ei. Ihan hyva paikka. Kerava viela parempi.

Vierailija
20/23 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Ex- Tuusulalainen ja tyytyväinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme