Suositelkaa, mitä Iittalan viinilaseja toivoisin joululahjaksi?
Ajattelin ainoana joululahjanani toivoa jonkinlaisia viinilaseja, sellaisia kun minulla ei ole lainkaan, ja siskoni tahtoo välttämättä jotain minulle ostaa. Iittalalla näyttää olevan erilaisia viinilaseja.
Itse juon lähinnä yksin ja ystävien kanssa erilaisia kuohuviinejä, joskus harvoin valkkareita ja punaviiniä en juo.
Jos on lähinnä kuohuviinin juoja, tulisiko ostaa kuohuviinilasit vai olisivatko esimerkiksi valkoviinilasit myös sopivat? En osaa tehdä valintaa Iittalan Essence ja Senta lasien väliltä.
Kommentit (7)
jos on lähinnä kuohuviinin juoja, tulisiko ostaa kuohuviinilasit vai olisivatko esimerkiksi valkoviinilasit myös sopivat?
Essencen maljat, nythän skumppa juodaan niistä.
Senta on paremman näköinen. Ja suosittelen valkoviinilaseja, ovat monikäyttöisemmät ja tavallinen kuohuviini nyt maistuu samalta onko valkoviini vai kuohuviinilasi.
Senta on käytännöllisempi ja kauniimpi. Molempia löytyy kotoa mutta essence on aika hankala pitkän jalan takia (ei mahdu kunnolla esim. astianpesukoneeseen. Senta on minusta lisäksi kauniimpi. Essencellä tosin tuo malja on mielenkiintoinen vanhanmallisesta kuohuviinilasista joten sikäli voisi tulla sinulle kysymykseen ja tokihan sen essencen kuohuviinilasi on myös näyttävä korkeuden takia. Minä suosin kuitenkin Sentaa.
Mulla oli monivuotisena haaveena opiskelijana Essencet (joo joo, bloginlukijamammojen mielestä on niin junttia haluta Essenceä, kun kaikissa blogeissa on ne – paitsi että mä en lue lifestyleblogeja, eikä sellaisia edes ollut olemassa silloin, kun Essencet aikoinaan tulivat markkinoille). Ostettiin sitten miehen kanssa neljä valkkarilasia (ajateltiin, että tämä on sopivin koko, koska ei aiota kuitenkaan ostaa laseja joka viinille erikseen), joista enää yksi on ehjänä. Kaikki ovat menneet rikki tiskissä, vaikka ei ole mitenkään kolhittu. Yhdestä itse lasi halkesi, kahdesta katkesi jalka. Ei enää niitä meille, ostetaan jotkut Ikean lasit, kun sitten seuraavan kerran mennään. Kyselin joskus täältä kokemuksia, ja osalla on kestänyt hyvin, osalla taas käynyt kuin meillä.
Essence lasit on kivemmat