Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä herkkuja vielä laittaisit joulukoriin mukaan?

jul
29.11.2016 |

Ja vinkkejä vain herkuista, ei ns. suolapaloista.

Ajattelin laittaa näitä perusjuttuja eli glögiä, manteleita, rusinoita, erilaisia pähkinöitä, erikoisempia suklaita, jotain keksejä, jotain parempia voileipäkeksejä, kuivattuja hedelmiä.

Sitten ei syötävistä; jouluisen hajuinen löylytuoksu, jouluun sopiva kynttilä

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle tämä kori menee, isoäidille vai?

Vierailija
2/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on niin tylsä joulukori, että melkein nukahdin sen sisältöä lukiessa.

Jotain jännää se kaipaisi?

Vierailija
4/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lasken voileipäkeksit suolaisiin.

Löylytuoksun jättäisin pois.

Kahvi, tee, marmeladi (kun sulla niitä voileipäkeksejä on).

Vierailija
5/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINNNNNNNNNNNNGGGGGGGGGGGGGGGGGG......zzZZZZZZzzzZZZZZ

Vierailija
6/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen dildo on iloinen yllätys aina

Vierailija
7/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa ihana saada sinulta joulukori, en ole koskaan saanut joulukoria ja olen keski-ikäinen.

Kuohuviini tuohon lisäksi tai punaviiniä, olisi varsinaista herkkua ja jos makeaa tarkoitat niin tee itse marmeladeja ne maistuu kerran vuodessa.

Vierailija
8/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäisin tällaisesta:

Kolme erilaista juustoa, niille sopiva keksipaketti, pieni terttu viinirypäleitä ja elokuvalippu. 

Jos oikein haluaisit hemmotella ja rahaa on, niin sellainen minimini viskipullo vielä siihen kylkeen..=)

Nauttisin =)

Vierailija
9/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin:

1. Glögi, punaviinipullo, 3 erilaista juustoa+keksit, viikunahilloke (tai muu hilloke) ja jouluiset patalaput.

2. Jouluolut ja joulusiideri, saunahunaja ja joku kuorintajuttu. Pähkinöitä, suklaata + aurajuusto ja piparit.

Vierailija
10/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle

Manchegoa hilloa ja pinot noir punkkua

Kuivattua salamisnaksia

Artisokan sydämiä säilykkeenä

Taateleita, viikunoita ja kuivattuja omppuja

Jouluservettejä

Vihreitä kuulia paketti

Tucs maustamattomia keksejä

Vierailija
11/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmäkori olisi kiva

Vierailija
12/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni herkkukori on aina parempi kuin turhaa krääsää jolla lahjan saaja ei tee mitään, ap:n kori kuulostaa ihan hyvältä, kelpaisi mulle.

Vierailija
13/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 40v ikäiselle pariskunnalle.   Juustoja ajattelin kyllä, mutta eivät ne säily, kun kori kulkee välikäsien kautta lahjansaajille.   Sama on viinirypäleittenkin suhteen.   Viiniä en uskalla laittaa, kun eivät taida minusta alkoholia juoda lainkaan.   Kahvista kyllä tykkäävät.   Löylytuoksu siksi, kun ovat mökki-ihmisiä, niin mökille ajattelin löylytuoksua.   Juu ja unohdin siis, ehdottomasti mukaan kahvia - teetä ja ehkä kaakaotakin.  Marmeladi voisikin olla vielä kiva mukaanlaitettava juttu.

Vierailija
14/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 / 13;  juurikin olen tällainen lahjanantaja, että ei turhia kippoja ja kuppeja varaston hyllyjen koristeeksi.  Saatikka jos lahjan saajalla on tyylikäs ja laadukas maku, niin ei siksikään mitään kippoja ja kuppeja kannata antaa lahjaksi.   Lahjakorin lisäksi ajattelin pariskunnalle antaa omiin mielenkiinnon kohteisiinsa lahjakortit. 

10 / 13  Miltä nuo artisokan sydämet maistuvat? 

Vierailija
15/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOtenkin aika kuivakan ja arkisen kuuloinen sisältö.

Glögi, rusinat ja manteli ihan kiva. Sitten erilaisia pähkinöitä - joo, jos siis pieni osa koria, ei niin että kuutta erilaista pähkinää  kutakin pussi. Erilaisia suklaita, mun puolesta voisi jäädä pois, inhoan suklaata, mutta tiedän kuuluvani vähemmistöön, että joku parempi suklaa varmasti paikallaan. Kuivatut hedelmät - aika arkista ja ankeaa...

Voileipäkeksit ok, mutta huutaa kaveriksi juustoja tykötarpeineen ja ne olis mulle jouluisen herkkukorin ehdoton ykkönen. Hyvä valkohomejuusto, Viinitarhurityyppinen kova ja voimakas juusto ja sinihomejuusto (Aura on oikeasti tosi hyvä). Piparkakkuja, viinirypäleitä.

Noi tuoksujutut jättäisin pois, ellet ole ihan varma, että saaja tykkää noista yleensä aika vahvoista jouluisista tuoksuista. Aika moni saa niistä päänsärkyä. Sain Partylite -kutsuilta jonkun yhksittäisen tuikkivan, joka on joku heidän joulutuoksunsa. Mulla ei tosiaan ole mitään hajusteyliherkkyyttä, suorastaan tykkään monesta Partyliten raikkaasta tuoksusta, mutta toi haisi niin pahalta, että ei vaan voinut polttaa. Haisi ihan ilman tultakin niin, että oli pakko heittää pois. Ilmankos jakoivat niitä ilmaiseksi.

Vierailija
16/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hyvää teetä.

Vierailija
17/20 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kunnon juusto (kaltbach, manchego tms) ja pieni viikunahillopurkki. Oliko pähkinöitä jo?

Tuoksujutut jättäisin pois muttatav pöytökynttilän ja servetit laittaisin. Eikä liian jouluista joten voisi käyttää vaikka uutenavuonna.

Vierailija
18/20 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Servietit olisi muuten ihan ok idea, mutta tuolta hlöltä jolle korin väkerrän sain tässä hiljattain kanssa tuliaispussukan mukana jouluiset servietit ( ruoka ja kahviliinat ), niin en nyt jotenkin hän koriinsa samoja juttuja ajatellut laittaa.   Kun hän on jo itselleen kotiinsa jouluservietit ostanut ( olin silloinkin hänen matkassaan, kun tässä syksyllä kierreltiin kauppoja ).

Teetä ja kaakaota laitan kyllä mukaan, kiitos vinkistä!!

Ja voileipäkeksit jätän veks', koska en voi missään nimessä juustoja koriin laittaa.  

Kori matkaa saajalleen välikäsien kautta & en halua, että juustot matkustavat lämpimässä monta erilaista kertaa eli täältä kori siis menee välikäsien huusholliin ( heillä ei ole matkajääkaappia mukana ) ja välikäsien luota korin saaja käy lahjansa hakemassa,  siinä on toinen matka juustoilla ilman matkajääkaappia.  Ei ollenkaan minusta hyvä juttu.

Miltä viikunahillo maistuu?

Vierailija
19/20 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oikein kiva lahja jo ihan tuollaisenaankin.

Vierailija
20/20 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustot on hankala laittaa, jos ei pysty kylmäsäilytystä takaamaan ja harmi on suuri, jos joutuu ensitöikseen lahjasta heittämään jotain roskiin!

Miten olis maustekahvi ja tee, jos ovat kahvin ja teen ystäviä?

Miten olis semmoiseen purkkiin laitetut kuiva-aineet esim. kakulle tai muffineille, semmonen joihin saaja lisää sitten rasvan/nesteen/munat yms.?

Saaristolaisleipä - itse tehtykin säilyy huoneenlämmössä aika pitkään.