Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä työtä teette te hyväpalkkaiset +3000e/kk????

Vierailija
29.11.2016 |

Olisi kiva oikeasti tietää millä aloilla ylletään noihin palkkoihin !!!

erityisesti ihmetyttää nämä jotka saa yli 4 tonnia...

mikä työ ja koulutus?

Kommentit (256)

Vierailija
21/256 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-hommissa, palkka 7500. Yliopistokoulutus ja 20 vuotta kokemusta

Vierailija
22/256 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri, palkka vaihtelee päivystyksien, toimenpidepalkkioiden yms. mukaan mutta yleensä bruttona n. 5500 e / kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/256 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppikaa hinnoittelemaan itsenne. Olen ollut yrittäjänä (erityisalan konsultti) neljä vuotta. Tänään palaverissa erään palveluitani ostavan yrityksen toimitusjohtaja vihjaisi, että haluaisi minun olevan kokopäiväisesti heidän yrityksensä leivissä jo ensi vuoden aikana. Sanoin siihen, että tienaan tällä hetkellä yrittäjänä yli 100 000 € vuodessa enkä olisi halpa, jos oikeasti haluaisivat minut. TJ totesi melko tyynesti siihen, ettei palkan määrä olisi ongelma... Pitää nyt sitten miettiä. Mahdollisuus olisi siis tienata yli 10 000 €/kk palkkaa tai sitten tienata kahden vuoden päästä yrittäjänä esim. 200 000 € vuodessa. Molemmissa on tietenkin puolensa.

Vierailija
24/256 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeenjohdon konsultti, 1,5v. kokemusta alalta. Koulutus KTM ja alle vuosi valmistumisesta. Palkka 3200 ja risat, mitä en pidä riittävänä työmäärään ja työn vaativuuteen nähden.

Vierailija
25/256 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FM tietojenkäsittelytiede, 15v monipuolinen työkokemus. Palkka 6500-7000e/kk. Työ on ohjelmistosuunnittelua (=koodaus) ja järjestelmäarkkitehtina (=kerron muille miten koodataan) toimimista.

P.S. Kolme tonnia ei ole iso palkka. Neljä tonnia kuussa on hyvä mutta ei ole sekään iso. Keskipalkka kokopäivätyöstä taitaa olla nykyään jo 3700e/kk - isot palkat nostaa keskiarvoa.

Heräsi uteliaisuus Missä? Miksi yliopistokoulutuksella "vain" koodari? Pk-seudullako? Täällä "maalla" aniharva saa tuosta hommasta edes viittätonnia. Puolisollani samasta hommasta 4500 lähes 30 vuoden kokemuksella ja näitä vanhempia pistetään pois, koska ovat liian kalliita. Puoliso on yrittänyt vaihtaa työpaikkaa lähemmäksi minun, mutta kukaan ei suostu maksaan edes neljää tonnia. Tosin hän on "vain" perusinsinööri. 

Vierailija
26/256 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtava asiantuntija, FT 6300 e/kk

Vierailija
27/256 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylisiiwooja, palkka 7678 €.

Vierailija
28/256 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi hitsi,olispa tollaset palkat :).Olen maisteri,mutta järjettömältä alalta joten palkka naurettava.Kaupan kassalla saisin enemmän.Teen asiantuntijatyötä,on tää vähän...välillä mietin,että olisinpa mennyt sinne oikikseen.No,näillä mennään.

Ps.en kyllä kehtaa palkkaa sanoa...

Vierailija
29/256 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapeuttina myyn hyvinvointialan tuotteita, palkka vaihtelee välillä 4200-8700€/ kk myynnistä riippuen. Onnistumiset myynnissä motivoivat parempiin suorituksiin ja voin vaikuttaa monin tavoin palkkaani.

Vierailija
30/256 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräsi uteliaisuus Missä? Miksi yliopistokoulutuksella "vain" koodari? Pk-seudullako? Täällä "maalla" aniharva saa tuosta hommasta edes viittätonnia.

En ole tuo jolta kysyit, vaan se ikiteekkarin vaimo. Minulle "koodari" ei ole "vain", koska hyvät on taitavia ja niille maksetaan. Firmassa missä mieheni on töissä, paras koodaaja tienaa (Iltalehden verotietojen mukaan :-) 270000€ vuodessa. Kaikki eivät ole kiinnostuneet manageroinnista, vaan nysväävät mieluummin sen koodin kanssa. Ja tienaavat silti hyvin. En usko että tuolla alalla juuri kukaan on rahan perässä töissä, vaan mielenkiinnosta. Siksi niistä tulee hyviä ja siksi niille maksetaan. Ja olettaisin, että juuri täällä pk-seudulla on parhaat liksat, koska täällä niitä työpaikkojakin on ja kilpailijat kosiskelevat. Esim. minun mies olisi saanut kilpailijalta 10000€/kk, mutta ei viitsinyt reilun tonnin takia vaihtaa, koska hommat eivät vaikuttaneet niin mielenkiintoisilta kuin nykyinen työ.

Tulkaa pois sieltä maaseudulta niin saatte parempaa palkkaa! Ja maksatte hampaanne irveen asumisesta pienessä kopissa :-)

Vierailija
31/256 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilla töissä, palkka 9690 €/kk, helppo homma, katson, että muut tekevät työnsä. Lomat kivat, liukumaan kertyy helposti 🤗 lisää vapaata, virka, joten mikäs tässä.

Lisäbonus; täällä on halvat tontit, kaunis kunta, laina helppoa, joten talo on iso ja komea, autot myös, ja rouvalle järjestettiin helppo, hyväpalkkainen duuni, että minut pidettiin täällä.

Ja maailmalle lähtö lomilla helppoa.

Poitsut, pitää järjestää!

Vierailija
32/256 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkimies.

Vierailija
33/256 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FM tietojenkäsittelytiede, 15v monipuolinen työkokemus. Palkka 6500-7000e/kk. Työ on ohjelmistosuunnittelua (=koodaus) ja järjestelmäarkkitehtina (=kerron muille miten koodataan) toimimista.

P.S. Kolme tonnia ei ole iso palkka. Neljä tonnia kuussa on hyvä mutta ei ole sekään iso. Keskipalkka kokopäivätyöstä taitaa olla nykyään jo 3700e/kk - isot palkat nostaa keskiarvoa.

Miksi näin paljon alapeukkuja. Onko tuo liian hyvä palkka? Ei työnantajani hyvää hyvyyttään minulle maksa vaan siitä että teen tulosta. Joka viikko tulee soitto tai viesti joltain headhunterilta (myös ulkomailta) eli kysyntää on. Omassa tuttavapiirissäni on monta muuta jotka tienaavat vielä enemmän (ovat tosin pomoja eivätkä it-miehiä).

Vierailija
34/256 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humanistisesta tiedekunnasta valmistunut maisteri. Työskentelen asiantuntijana ministeriössä. Bruttopalkka 4700 euroa.

Vierailija
35/256 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoulu, laivalla keittiön puolella. Aikalailla tasan 3000e

Vierailija
36/256 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto n. 3500, työkokemusta puolitoista vuotta. Kirjoittaja.

Vierailija
37/256 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, 33 jatkaa. Olin minäkin manageripolulla, mutta sitten tajusin että siinä tiellä jäisin todennäköisesti pikkupomoksi normipalkalla ja kauhealla työmäärällä.

Paljon helpompaa olla (tähti)koodaaja joka saa omalla ammattitaidollaan projektin maaliin. Ei se koodausprojektia auta vaikka kuinka manageroisi vaan vastuu lopputuloksesta on niillä koodin taitajilla.

Tämän takia Tiedon, Accenturen ja muiden isojen talojen projektit menevätkin usein komeasti pieleen. Siellä on pienipalkkaiset koodaajat ja isopalkkaiset päälliköt. Tämä on vanhan maailman malli joka ei nykyään toimi, katsokaa vaikka Reaktoria tai Vincitiä.

Vierailija
38/256 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu varmaankin erikoiselta työltä, mutta työskentelen prosenteilla jotka saan hyödystä jotka henkilö tai yritys saavat kun autan heidät siirtymään lievemmän verotuksen piiriin ulkomaille. Vuosipalkka vaihdellut viimeisen 14 vuoden aikana 200 000e- 1 500 000e välillä.  Asun ulkomailla ja autan lähinnä suomalaisia.

Offshore accountant? Mun mies on ollut myös.

Vierailija
39/256 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto? Saan käteen noin 2400 netto ja juuri tämän päivän Hesarin mukaan ansaitsen yli 200 e vähemmän kuin ikäluokkani naiset. Akateeminen tutkinto ja asiantuntijatyö on.

Vierailija
40/256 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungilla töissä, palkka 9690 €/kk, helppo homma, katson, että muut tekevät työnsä. Lomat kivat, liukumaan kertyy helposti 🤗 lisää vapaata, virka, joten mikäs tässä.

Lisäbonus; täällä on halvat tontit, kaunis kunta, laina helppoa, joten talo on iso ja komea, autot myös, ja rouvalle järjestettiin helppo, hyväpalkkainen duuni, että minut pidettiin täällä.

Ja maailmalle lähtö lomilla helppoa.

Poitsut, pitää järjestää!

Höpö höpö. Pienten kaupunkien kaupunginjohtajillakin on palkka jopa alle 5000 e/kk. Isojen kaupunkien kaupunginjohtajat eivät arki-iltoina surffaile vauvapalstoilla.

Mutta olen huomannut, että tällä palstalla melkein mikä tahansa menee läpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän