Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka suuri summa kannattaa käyttää tietokoneeseen, joka tulee seuraavanlaiseen käyttöön?

Vierailija
29.11.2016 |

Netissä surffailuun, koneella yksinkertaisten kouluhommien tekoon, YouTuben ja Netflixin käyttöön sekä toisinaan myös dvd-elokuvien katseluun. Haluaisin että kone olisi kuitenkin nopea.

Läppäri siis hakusessa. Olen kuullut että halvinta ei kannattaisi ostaa. Ennen olen niitä ostanut (parin sadan euron koneita siis) ja ovat aina liian hitaita. Minkä hintaluokan kone olisi sitten sopiva minun tarpeilleni?

Olen kyllä käynyt alan liikkeissä katselemassa ja kysymässä neuvoa, mutta en ollut tyytyväinen palveluun ja tuotteiden tyrkyttämiseen, niin löytyisikö palstalta apua? Itse en ymmärrä koneista juuri mitään ja liikkeeseen en enää kyselemään mene, koska tyhmää yritetään petkuttaa. :D Minulle mm yritettiin myydä melkein tonnin konetta ja kaikenlaisia ylimääräisiä lisäpalveluja ja -tuotteita joista en ymmärrä mitään.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että 400-500e niin saat hyvän koneen. Mitään lisätuotteita et tarvitse.

Vierailija
2/23 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa tarjouksia. Itse esim ostin 699e arvoisen koneen jota myytiin 450e Gigantista. Sanoisin että 300-500e oisi hyvä hinta noihin tarpeisiin mutta jos tarjouksessa saa parempaakin nii osta ihmeessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0e mee kirjastoon koneelle, pummi

Vierailija
4/23 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat että kestää +3 vuotta ja pysyy nopeana, käyttää ohjelmia kuten office ja katsoa elokuvia niin sanon +500 e. Toi elokuvien katsominen on pidemmän päälle kuormittavaa ja prosessorin kannattaa olla vähän parempi. Itse en maksaisi koneesta alle 800 ja itse käytän konetta juuri noihin hommiin, sinuna ostaisin alennusmyynneistä koneen jonka normihinta on luokkaa 600-700 e.

Siihen koneen hintaan on aina syy, kaikki myyjät ei kuseta.

T entinen konemyyjä

Vierailija
5/23 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin koneen, jonka normaalihinta on 800-1000 €. Siitä kalliimmat on jo turhan järeitä pelikoneita (tai appleja), halvemmat taas perus muovista markettikakkaa. Ehkä 600-700 € hintaluokka sopii sinulle myös.

Vierailija
6/23 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Apple niin saat kestävän ja nopean.

Vierailija
7/23 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta Apple niin saat kestävän ja nopean.

Ihan paska ja kallis. Vanhoja osia.

Vierailija
8/23 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0e mee kirjastoon koneelle, pummi

Kukas pummi se täällä kirjoittelee? Sellainen, jolla on mahdollista kirjaston aukioloaikoina katsella tuntikausia elokuvia?

Vierailija
9/23 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvassa läppärissä on enää tuota DVD-asemaa, jos siis meinasit katsoa elokuvia levyltä, muuten tuohon käyttöön riittää 300-400 € kone. "Koneiden hitaus" on jotakin muuta ongelmaa kuin prosessorin hitautta, kovalevy täynnä, netti on hidas, virustorjunta on raskas tai koneessa on jo virus tai muuta semmoista. Peruskäytöstä on turha maksaa ylimääräisiä satasia.

Vierailija
10/23 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso että koneessa on ssd-kiintolevy. Se tekee siitä nopean. Ja jos on tarkoitus pelata, siinä pitää olla oikea näytönohjain, ei siis "integroitu". Hyvän saa n. 600:lla.

Täällä hyvä valintakone. t. pro

Vierailija
11/23 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso että koneessa on ssd-kiintolevy. Se tekee siitä nopean. Ja jos on tarkoitus pelata, siinä pitää olla oikea näytönohjain, ei siis "integroitu". Hyvän saa n. 600:lla.

http://www.kannettavatietokone.fi/

Vierailija
12/23 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koneessa on Intel i3 tai i5 prosessori ja SSD, niin on riittävä tuohon hommaan.

Vierailija
13/23 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netissä surffailuun, koneella yksinkertaisten kouluhommien tekoon, YouTuben ja Netflixin käyttöön sekä toisinaan myös dvd-elokuvien katseluun. Haluaisin että kone olisi kuitenkin nopea.

Läppäri siis hakusessa. Olen kuullut että halvinta ei kannattaisi ostaa. Ennen olen niitä ostanut (parin sadan euron koneita siis) ja ovat aina liian hitaita. Minkä hintaluokan kone olisi sitten sopiva minun tarpeilleni?

Olen kyllä käynyt alan liikkeissä katselemassa ja kysymässä neuvoa, mutta en ollut tyytyväinen palveluun ja tuotteiden tyrkyttämiseen, niin löytyisikö palstalta apua? Itse en ymmärrä koneista juuri mitään ja liikkeeseen en enää kyselemään mene, koska tyhmää yritetään petkuttaa. :D Minulle mm yritettiin myydä melkein tonnin konetta ja kaikenlaisia ylimääräisiä lisäpalveluja ja -tuotteita joista en ymmärrä mitään.

Jos ostat Windows koneen niin tarvitset palomuuri ja virustorjunnan

Vierailija
14/23 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron nyt vain oman kokemukseni. Ensimmäiset neljä konettani olivat halpismalleja, windows käyttiksellä. Kaikkiin tuli vikaa ensimmäisen kahden vuoden sisällä. Takuut auttavat tiettyyn pisteeseen, mutta jatkuva korjauskierre ja väistämättä hidastuva toiminta pakotti vaihtamaan. Sitten ostin macbookin ja se kesti ensimmäiset viisi vuotta, kunnes sitten halusin itse vaihtaa kevyempään malliin. Kone toimii vieläkin, eikä uudessakaan ole ollut vikoja. Maksoivat itsensä takaisin, vaikka itsekin lähinnä surffailen netissä ja katson netflixiä.

Vierailija
15/23 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvassa läppärissä on enää tuota DVD-asemaa, jos siis meinasit katsoa elokuvia levyltä, muuten tuohon käyttöön riittää 300-400 € kone. "Koneiden hitaus" on jotakin muuta ongelmaa kuin prosessorin hitautta, kovalevy täynnä, netti on hidas, virustorjunta on raskas tai koneessa on jo virus tai muuta semmoista. Peruskäytöstä on turha maksaa ylimääräisiä satasia.

Väärin. Kyllä tuollainen nuhapumppu menee polvilleen ihan tavallisesta käytöstä jo.

Prosessori on elintärkeä osa konetta ja juuri se joka ensimmäisenä rupeaa huutamaan jos ei tehoa löydy.

Minulla tuollainen ei kestäisi edes nettiselailua. Minulla voi olla pari kolme selainta auki ja jokaisessa 10 sivua auki.

Vierailija
16/23 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

600 euron koneella ei tee yhtään mitään.

SSD levy tuon hintaisessa koneessa on niin pieni että ei sillä tee yhtään mitään.

Vierailija
17/23 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat tabletin ja läppärin yhdistelmän, niin Microsoft Surface Pro 3 Core i5-prossulla käytettynä. Näppis on irrotettavaa mallia. DVD:tä tuolla ei kyllä pysty katselemaan, pystyykö enää millään nykylaitteella vakiona?

Vierailija
18/23 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

600 euron koneella ei tee yhtään mitään.

SSD levy tuon hintaisessa koneessa on niin pieni että ei sillä tee yhtään mitään.

Et viittis vastailla kun oot pihalla!

Pienikin (128 GT) tekee koneesta nopean ja riittää taviskäyttäjälle kaikkeen. Jos tarvitaan varastoja ja arkistoja, ulkoinen kiintolevy on sitä varten.

Vierailija
19/23 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin koneen, jonka normaalihinta on 800-1000 €. Siitä kalliimmat on jo turhan järeitä pelikoneita (tai appleja), halvemmat taas perus muovista markettikakkaa. Ehkä 600-700 € hintaluokka sopii sinulle myös.

Koneen normaalihinta on se hinta mikä sillä on.800-1000 e:n hintaisen koneen normaali hinta on em. hinta. Jos 1000 e hintaisen koneen hinta painuu 600euroon niin se on koneen uusi normaali ja oikea hinta.

Jonain hullujen päivien mustana perjantaina (meni jo) koneen hinta voi olla epänormaalilla tasolla, muuten vaan kun kone jää vanhaksi ja on loppuunmyynti halvemmalla.

Vierailija
20/23 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneen hidastuminen ei johdu raudasta vaan windowsin rämettymisestä. Sen saa helpoimmin kuntoon uudelleenasennuksella esim. vuosittain.