Toimeentulotuki ja vuokran kohtuullistaminen?
Sain päätöksen sossulta asuntoni vuokran kohtuullistamisesta. Muutin pari kuukautta sitten pakottavien syiden takia yksiöön, vuokra 880e/kk. Ilmeisesti sossu oletti että tässä ajassa olisin saanut etsittyä edullisemman asunnon. Näin ei kuitenkaan yrityksestä huolimatta ole käynyt. Olen työkyvytön ja tällä hetkellä kuntoutuksessa. Tiedän asuntoni olevan kallis, mutta työttömänä edullisemman asunnon löytyminen ja kaupungin asuntojonon pituudesta riippuen tilanne on epätoivoinen. Onko päätöksestä mahdollista valittaa? Aika lailla ahdistaa ajatus että pakollisten menojen jälkeen minulle jäisi käteen alle 200 euroa kuukaudessa..
Kommentit (9)
Mulla jää kk laskujen jälkeen käteen 70e, älä valita
Anteeks vaan mut miten oot noin kalliiseen yksiöön edes päätyny?!?
Kaveripariskunta asuu Helsingissä samanhintasella vuokralla kaksiossa.
VVO;n yksiö kyseessä. Halvempaa etsitty mutta melkein vuoden etsinnän jälkeen ei muuta ole tarjottu.
Vierailija kirjoitti:
VVO;n yksiö kyseessä. Halvempaa etsitty mutta melkein vuoden etsinnän jälkeen ei muuta ole tarjottu.
Missä päin mahdat asua? Mulle ei kukaan asuntoa tullu tarjoamaan, itse sain sen ettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin mahdat asua? Mulle ei kukaan asuntoa tullu tarjoamaan, itse sain sen ettiä.
Pk-seudula asun. Itse olen minäkin etsinyt, ei ole käynyt mielessäkään että kukaan tulisi asuntoa tarjoamaan. Työttömänä ja työkyvyttömänä valitettavasti et ole se kaikista paras vaihtoehto vuokranantajalle, vaikka asiat olisikin muuten kunnossa.
Motivaatio paranee nyt. Uusi asunto löytyy nyt kun ei ole enää maksajaa
Eikö ne voi hankkia sulle uutta?