Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ai vuokrakämpässä ei tarvii ostaa mitää ite?

Vierailija
29.11.2016 |

Siis kunnallisella asuessa? Yksityisellä puolella tajuun mutta että joku voi asuu vuosikymmenii kunnan asunnossa eikä joudu ostaa jääkaappi tai hellaa. Soittelee vaa talkkarille ja taas on uusi kodinkone. Muiden on ihan mietittävä mistä rahat ku liesi hajoo, nää tilaa uuden kun yks levy ei pelitä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on vuokralla asumisen harvoja hyviä puolia.

Vierailija
2/15 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko yllärinä? Toki jos sen lieden itse hajottaa, sen myös joutuu korvaamaan, mutta muuten menee vuokranantajan piikkiin. Omassa asunnossa kannattaa kysellä vakuutusyhtiöstä mahdollista kotivakuutuksen korvausta. Kaikki eivät voi valita omistusasumista, mutta vuokralle pääset ap:kin varmasti asumaan. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu vaan kato, siinä taas yksi ero siihen asuuko omassa vai vuokratussa asunnossa. Vuokralainen ostaa itse uudet kodinkoneet vain siinä tapauksessa jos on tarkoituksella vanhat rikkonut yms. Muuten vuokraisäntä tai emäntä ostaa.

Vierailija
4/15 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kunnallisella asuessa? Yksityisellä puolella tajuun mutta että joku voi asuu vuosikymmenii kunnan asunnossa eikä joudu ostaa jääkaappi tai hellaa. Soittelee vaa talkkarille ja taas on uusi kodinkone. Muiden on ihan mietittävä mistä rahat ku liesi hajoo, nää tilaa uuden kun yks levy ei pelitä.

Niin, jos sinulla on omistusasunto ja katsot samankaltaisten samalla alueella olevien asuntojen vuokria, vähennät keskimääräisestä vuokrasta yhtiövastikkeen ja laitat erotuksen kuukausittain talteen erilliselle tilille niin sieltä varmaankin löytyy tarvittaessa rahaa vaihtaa liesi ja jää vielä ylikin esimerkiksi kymmenen vuoden asumisen jälkeen.

Vierailija
5/15 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Vittu. Oikeestikko? Valtio maksaa vuokran ja taloyhtiö koneet? Käy vaihtaa lamput ja korjaamassa rikkimenneet ovet yms. Kämppä remontoidaan aina kun joku muuttaa ja siivotaan. Siis mitä ne tekee ite?

Vierailija
6/15 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ne tekee ite?

Maksaa vuokraa.

Yleensä siitä helposta elämästä joutuu maksamaan. Mä maksan oikein mielelläni siitä, että oikeastaan ainoat asiat, joka tarvii tietää, on huoltoyhtiön puhelinnumero ja vuokranantajan tilinumero.

Vierailija
7/15 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi Vittu. Oikeestikko? Valtio maksaa vuokran ja taloyhtiö koneet? Käy vaihtaa lamput ja korjaamassa rikkimenneet ovet yms. Kämppä remontoidaan aina kun joku muuttaa ja siivotaan. Siis mitä ne tekee ite?

Maksavat vuokraa, josta tuo kaikki luettelemasi maksetaan. Ei kukaan tappiolla asuntoja vuokraa, ei edes kunta. 

Vierailija
8/15 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No bisset ja pizzat joudut ite ostaan.

Vierailija
9/15 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla maksa valtio, eikä kaupunki vuokraa. Itse maksan. Oletko 15v?

Vierailija
10/15 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lamput joutuu vaihtamaan ihan itse ( ja maksamaan ).

Hirveä menoerä :D.

Vierailija
11/15 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ne tekee ite?

Maksaa vuokraa.

Yleensä siitä helposta elämästä joutuu maksamaan. Mä maksan oikein mielelläni siitä, että oikeastaan ainoat asiat, joka tarvii tietää, on huoltoyhtiön puhelinnumero ja vuokranantajan tilinumero.

Helppo elämä ja joustava muuttaminen ovat ehdottomasti vuokra-asumisen hyvät puolet. Jos naapuriin muuttaa kusipää, niin voit kuukauden varotusajalla pakata kamasi ja lähteä muualle. Samoin jos saat töitä toiselta puolelta kaupunkia, maata tai maapalloa, niin voit helposti irtisanoa kämppäsi, eikä tarvitse alkaa raskaaseen myyntiprosessiin.

Tottakai omistusasujana kerryttää omaisuutta siihen asuntoon ja vastike on vuokraa matalampi, mutta toisaalta pitää myös sitoutua lainaan, jolloin on tavallaan pakko olla jatkuvasti töissä. Vuokra-asujana voi ottaa vaikka vuoden vapaata ja lähteä asumaan ulkomaille, eikä tarvitse välittää Suomessa juoksevista maksuista.

Eli omistusasumiseen kannattaa lähteä, mutta vasta silloin, kun elämä on kohtalaisen tasaista ja vakiintunutta. Toki omistusasujakin pystyy muuttamaan ja joskus se käy nopeastikin, mutta se on kuitenkin kankeampaa ja aikaa voi palaa asunnon myynnissä kauankin, joten nopeiden liikkeiden onnistuminen ei ole yhtä varmaa kuin vuokra-asujana.

Itse olen sitä tyyppiä, joka haluaa pitää mahdollisuudet auki, joten vuokra-asuminen sopii minulle hyvin ja harkitsen muutosta tähän vasta jos  löydän mielekkään työpaikan, josta saan säännölliset tulot ja elämä on muutenkin mallillaan, enkä kaipaa muualle. Tähän asti aina on jotain puuttunut ja tykkään vaihtaa maisemaa, joten olen tyytyväinen vuokralla asumiseen. 

Vierailija
12/15 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan yksityiselläkään puolella vuokralla asuva itse helloja ja jääkaappeja joudu ostamaan (pl. tahallisesti rikotut). Ne on niitä vuokra-asumisen iloja.

Vierailija
13/15 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan yksityiselläkään puolella vuokralla asuva itse helloja ja jääkaappeja joudu ostamaan (pl. tahallisesti rikotut). Ne on niitä vuokra-asumisen iloja.

Mutta ei niitä myöskään uusita ihan joka malliston vaihtumisen yhteydessä. Vasta kun ovat tosiaan aataminaikaiset.

Vierailija
14/15 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei niitä myöskään uusita ihan joka malliston vaihtumisen yhteydessä. Vasta kun ovat tosiaan aataminaikaiset.

No ei kunnallisellakaan? Vai mitä oikein kuvittelet? Mulla vaihdettiin muuttaessa hella joka oli yksinkertaisesti rikki ja tehtiin pintaremppa koska edellinen asukas oli ilmeisesti polttanut täällä sisällä pari vuosikymmentä (tapetit olivat muutekin tahraiset ja huonokuntoiset). Tääkö muka on kohtuutonta?

Vierailija
15/15 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä maksa. Vuokranantaja ei osta eikä korjaa sähkösyöppöä jääkaappia vaikka ovi roikkuu vinossa ja tiivisteet ovat kovettuneet. Muita pienempiä asioita en viitsi edes kysyä. Ei edes ulko-oven lukkoa korjannut vaan laittoi laskun minulle.