Onko täällä muita jotka noudattavat kurinalaista ruokavaliota?
Itsellä ei ostoskoriin tartu ikinä mitään herkkuja. Syön vain perusruokaa ja sillä mennään. Kahvikuppi on ainut nautintoni päivässä.
Miksi ostaa sellaista mitä keho ei tarvitse ja ei ole tarkoitettu kuulumaan kehoon? Täältä iso EI herkuille.
Onko muita?
Kommentit (27)
Haluatko pokaalin vai riittääkö mitali?
Syön kurinalaisesti vain makeaa. Olen alipainoinen.
Mikä kenellekin on herkkua. Minulle herkkua on esim. sushi, pastasalaatti ja ruisleipä.
Ooh! Kukaan ei varmasti ole yhtä hyvä kuin sinä! :D
Työnnätte ne pokaalinne nyt sinne ahteriin! Tässä toinen, joka ei ostele muuta kuin terveellistä ruokaa. Kahvikupillinen ja kaikkein tummin suklaapala on herkku ja sulkaakin vain sunnuntaina. EI HERKKUJA!
Vierailija kirjoitti:
Työnnätte ne pokaalinne nyt sinne ahteriin! Tässä toinen, joka ei ostele muuta kuin terveellistä ruokaa. Kahvikupillinen ja kaikkein tummin suklaapala on herkku ja sulkaakin vain sunnuntaina. EI HERKKUJA!
Sulkaa = suklaa :)
Ap syö siis pahaa ruokaa päivittäin, säälittävää. Ruoka on kuitenkin niin olennainen osa elämää, että itse haluan syödä vain maukasta ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ei ostoskoriin tartu ikinä mitään herkkuja. Syön vain perusruokaa ja sillä mennään. Kahvikuppi on ainut nautintoni päivässä.
Miksi ostaa sellaista mitä keho ei tarvitse ja ei ole tarkoitettu kuulumaan kehoon? Täältä iso EI herkuille.
Onko muita?
Olen pienituloisena tottunut siihen ja ihmettelen itsekin ettei ole edes kiusausta ostaa turhuuksia.Viime aikoina olen hieman löysännyt kun en niin tiukalla kuitenkaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Terveellinen ruoka on siis mielestäsi pahaa. Saattaa olla, että käsität terveellisen jotenkin väärin.
Mulla on päinvastainen periaate: syön herkkuja joka päivä, enkä oikein muuta kuin hyvää ruokaa syökään. Lisätään vielä, etten välitä makeasta - herkuttelen ihan ruoalla ja ehkä juustoa tai pähkinöitä jälkkäriksi.
Mielestäni varmin tie ylipainoon on se, että syö ruokaa, joka ei tyydytä aisteja. Sitten pitää napsia siihen päälle.
Kuka tai missä on määrätty, että mikä ruoka-asine kuuluu kehoon ja mikä ei?
Vierailija kirjoitti:
Sulkaa sunnuntaina, jesh!
Mulla sama mutta johtuu ruokayliherkkyyksistä ja allergioista eikä niinkään sädekehästä ;)
Pystyn hyvin noudattamaan halutessani vaikka kuinka kurinalaista ruoka- ja liikuntavaliota, mutta käytyäni riittävän kauan psykologin juttusilla totesin pystyväni elämään myös normaalisti.
Pitää tässä mainita, että sokeri/höttö-pössis on valittuina aikoina ihan parasta. Eiköhän me olla tämä " täys-kielto"-homma jo kokeiltu, ei toiminut yhteiskunnallisella eikä yksilötasolla...
Tuo on jännä juttu mitä ihmiset pitää herkkuna. Itse söin juuri seuraavasti: kourallinen pähkinöitä ja 1 tonnikalapurkki (veteen) ja 1 ananaspurkki sekoitettuna isoon kulhoon. Mielestäni oli aivan älyttömän hyvää ja nautin kovasti.
Nautin samoin mm. marjoista, hernekeitosta, höyrytetyistä kasviksista, kalakeitosta. Ne ovat parempia kuin karkit tai siiderit tai suklaa minulle.
Joten herkuttelen joka päivä.
Oon ollut joskus itekin tosi kurinalainen. Mutta oikeesti, ei mulla ole ollut mitään tarvetta kuuluttaa sitä ja yrittää keskustella siitä muiden kanssa.
Ennemminkin ärsyttänyt sellaiset herkkulakostansa jankkaavat tai sellaiset, jotka selittää, että "ruuan jälkeen otan lasin kylmää maitoa ja kaksi palaa tummaa suklaata, aijai kun on hyvää ja se riittää!" Niin vissiin kun pitää kahta suklaapalaa noin hehkuttaa.
Sädekehäsi häikäisee.