Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitteko yskiä/aivastaa hihaan?:) t heikko immuunipuolustus ja jatkuvasti kipeä

Vierailija
29.11.2016 |

En haluis nipottaa mut toivoisin että ihmiset huomioisi toisensa niin ettei yskittäis/ aivastettais käsiin. Pöpöt leviää käsien kautta ja seuraava saa ne kätellessä/ tavaroiden ym kautta. Itse oppinut yskimään paidan sisään tai hihaan. Myös niistämisen jälkeen olis kädet hyvä pestä.

Miksikö valitan? Minulla on huono vastustuskyky koska suolistosairaus ja astma.olisi mukava kun voisi käydä ihmisten ilmoilla sairastumatta :) sekin kun maksaa yhteiskunnalle. Vitamiinit ym on jo käytössä. Toivottavasti kukaan ei viestistäni ota nokkiinsa :) kirjoitin tämän koska olen varma että on muitakin joilla huono vastustuskyky.

Hyvää loppuvuotta kaikille :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän räkämällit mieluummin käteeni kuin hihaani. Vastustuskyvyttömät saavat sitten sairastua.

Vierailija
2/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Ihmisiä seuratessa julkisilla paikoilla, en yhtään ihmettele, miksi flunssat leviää. Pärsitään paljaisiin käsiin  tai ilmaan, syljetään räkää maahan,  josta se tarttuu jonkun onnekkaan kengänpohjaan ja sitä kautta kotiin jne. Ei yhtään mitään tapoja. Hyi. Pahin on, kun lähikaupan myyjä kröhii ja aivastelee paljaisiin KÄMMENIIN ja sitten niillä näpeillä alkaa taas vetää ostoksiani lukupäätteen läpi. Hyi helvetti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on minulle itsestäänselvää ja normaalia huomaavaisuutta muita kohtaan. Toki suurimmalle osalle ei ole, vaan räkivät täysin estoitta jopa kaupan paistopisteellä ja hedelmä/vihannesosastolla.

Vierailija
4/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina. :)

Vierailija
5/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ap millään purkkivitamiineilla vastustuskykyä saa.

Vierailija
6/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan tiedä ketään työnantajaa jonka mielestä olisi mukavaa maksaa sairausajan palkkaa. Eikä työkavereillekaan kovin kivaa että joku aina pois töistä, jonkunhan ne työt tehtävä ellei sijaista saa.

Vierailija
7/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus! Meillä jo lapsetkin (8 & 5) tietävät tämän! Ja nuorempi näistä syntyi itsekin kilon painoisena keskosena, jolloin infektioiden välttely oli hyvin pitkään hyvin tärkeää pienten keuhkojen vahvistuttamiseksi.

Monet ihmiset pärskivät täysin pidäkkeettä jopa toisten päälle, tai korkeintaan käsiinsä. Missä maalaisjärki??

Vierailija
8/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-vitamiini + sinkki kyllä isoina määrinä auttaa flunssaan. Mutta siis pitää vetää lyhyitä kuureja ja reippaasti yli suositusten. Vastustuskyvyn lisäämiseen minulla on toiminut kurkuma, joillekin toimii hunaja. Oletko muuten ap juuri (vuoden sisällä) muuttanut uudelle paikkakunnalle? Ihmisen immuunipuoustuksella nimittäin kestää käsittääkseni 1-2v sopeutua uuteen ympäristöön. Tai muutoin ympäristö vaihtunut? Onko stressiä? Nukutko hyvin? Kaikki tällaiset vaikuttavat.

Mutta joo, aivastaminen / yskiminen hihaan tms. on kyllä ihan normaalia toisten huomioimista.  Voin sanoa, että on rasittavaa, kun oma puoliso pärskii ympäriinsä kotona suojaamatta mitenkään.

Vierailija
9/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä ap millään purkkivitamiineilla vastustuskykyä saa.

Ei tietenkään pelkät purkkivitamiinit vaan monipuolinen ravinto, lepo ja liikunta esimerkiks on jo käytössä :) ravintoterapeutin kehoituksesta kuitenkin jo vuoden syönyt vitamiineja ja omega3t aloitin juuri :)

-ap

Vierailija
10/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyytäisin samalla, että voisitteko olla räkimättä maahan, sekä suun kautta että niistämättä nenää maahan/ilmaan? Nimittäin pöpöt leviää, kengänpohjissa ja lemmikkien tassuissa ja lasten vaatteisssa yms. joka paikkaan. Sen kurkussa olevan klimpinkin voi ihan nielaista, sinä nielet nuhaisena muutenkin litroittain räkää päivän aikana huomaamattasi, niin ei se yksi klimppi siihen mitään tee, mutta jos et kertakaikkiaan pysty, niin sylje vaikka räkäluutuun, älä maahan.

Ihan normaalisti minulla vastuskyky toimii, mutta kaikilla ei toimi + kyseiset asiat on muutenkin todella kuvottavia, se räkiminen/nenän niisto maahan/ilmaan, yööööök, ihan nousee ärtymys jos näkee/kuulen vastaantulija tekevän sellaista.

Vierailija
11/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lasten vanhemmat, pitäkää räkäluutuja mukana, älkää pyyhkikö lapsen räkänenää paljain sormin ja muka heitä sitä räkää maahan. Kuvottavaa, niin kuvottavaa. Siat.

Vierailija
12/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pyytäisin samalla, että voisitteko olla räkimättä maahan, sekä suun kautta että niistämättä nenää maahan/ilmaan? Nimittäin pöpöt leviää, kengänpohjissa ja lemmikkien tassuissa ja lasten vaatteisssa yms. joka paikkaan. Sen kurkussa olevan klimpinkin voi ihan nielaista, sinä nielet nuhaisena muutenkin litroittain räkää päivän aikana huomaamattasi, niin ei se yksi klimppi siihen mitään tee, mutta jos et kertakaikkiaan pysty, niin sylje vaikka räkäluutuun, älä maahan.

Ihan normaalisti minulla vastuskyky toimii, mutta kaikilla ei toimi + kyseiset asiat on muutenkin todella kuvottavia, se räkiminen/nenän niisto maahan/ilmaan, yööööök, ihan nousee ärtymys jos näkee/kuulen vastaantulija tekevän sellaista.

Miten nenä niistetään ilmaan..?

Vierailija
13/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sanat. Tällä hetkellä päällä keuhkokuume, korvatulehdus ja poskiontelontulehdus.

Vierailija
14/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma ei ala pyöriä teidän ympärillä, vaikka olisitte moniallergisia ja vastustuskykynne on huono.

Vierailija
15/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nenä niistetään ilmaan..?

Pistetään toinen sierain tukkoon ja tuhautetaan voimallisesti toisesta räät ulos, ilman että on paperia tai mitään muutakaan edessä. En ole kokeillut, mutta useasti olen tällaista tapahtumaa todistanut, yksi läheisempi ihminenkin tuota teki. Hyi.

Vierailija
16/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla loppuivat vuosittaiset flunssat, kun lopetin silmien hieromisen likaisilla käsillä. Käsissähän on kasa pöpöjä, jotka tarttuvat yleisten tilojen ovenkahvoista, tuolin selustoista, rahasta jne. Toinen seikka että ravintolassa tai kahvilassa käydessä aloin varomaan, etten vahingossakaan nuolaise sormiani syödessä. Eli ei pöpöjä limakalvoille!

Vierailija
17/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla loppuivat vuosittaiset flunssat, kun lopetin silmien hieromisen likaisilla käsillä. Käsissähän on kasa pöpöjä, jotka tarttuvat yleisten tilojen ovenkahvoista, tuolin selustoista, rahasta jne. Toinen seikka että ravintolassa tai kahvilassa käydessä aloin varomaan, etten vahingossakaan nuolaise sormiani syödessä. Eli ei pöpöjä limakalvoille!

No noihan on ihan itsestäänselvyyksiä. Ja kyllä ne flunssat silti aina välillä iskee, vaikka mitä tekisi.

Vierailija
18/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengityssuojain?

Vierailija
19/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samaa mieltä! Näköjään nuo perusjutut näyttäis olevan ihan äärettömän vaikeita juurikin aikuisille ihmisille.. Totta helvetissä ne flunssat ja muut pöpöt leviää kun kulovalkea, kun mielummin yskitään vaikka kaupan hyllyille ihan surutta hirveätä räkäyskää. Kyllä mua ainakin kiinnostaa sekä oma että muiden terveenä pysyminen ja pidän huolta ihan normaalista hygieniasta näiden asioiden kanssa ja ihmettelen ettei se ole muillekkin itsestäänselvyys. Noh, ihmiset tuppaa ajattelemaan vain itseään. Oli pakko mennä sanomaan yhdelle keski-ikäiselle akalle kaupoilla että viitsiskö vähän miettiä kanssaolijoita, kun yski ihan kammottavaa limayskää kaupoilla muiden naamoihin ja niskoihin ja pyyhki räkää käsiinsä ja toki ne kädet räkäisinä hiplasi kaikki paikat ja tuotteet mestoilla läpi. 

Lähinnä ajattelen koska täällä joukossa tosiaan kulkee niitä ihmisiä joilla vastustuskyky on alentunut roimasti esimerkiksi jonkun perussairauden tai vakavan sairastumisen myötä, vaikka itse en heihin kuulu ja flunssassakin olen ollut viimeksi monta vuotta sitten..

Vierailija
20/20 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mä teenkin,että jos ei ole paperia,aivastan ja yskin hihaan,mutta sitten mua itseäni ällöttää kun ajattelen,että nyt ne pöpöt on vaatteissa.Yleensä pidän aina nenäliinaa tai  mitä tahansa pehmeää paperia mukana juuri siksi,ettei tarvitse levittää pöpöjä käsiin/ilmaan.