Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rintasyöpään sairastuneet olitteko myös sädehoitojen ajan saikulla?

terhikki
29.11.2016 |

olen nyt 4 viikkoa syöpäleikkauseksen jälkeen ollut saikulla ja muutaman viikon päästä alkaa sädehoidot, olin kuvitellut että silloin käyn töissä , mutta työterveyslääkäri ehdotti sairaslomaa... miten yleensä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne hoidot väsyttävät aika paljon. Ja vieväthän ne aikaakin. 

Itse olisin sairaslomalla, jotta voisin nukkua riittävästi. Kehohan korjaa ja rakentaa itseään levossa, joten väsymykseen pitäisi vastata levolla tai jopa unella noin vakavassa sairaudessa. 

Vierailija
2/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole armollinen itsellesi, väsymys ja hajamielisyys jatkuvat vielä pitkään.  Ota aikaa ja levähdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä sädehoitoa anneta aikaa tiuhaan tahtiin, päivittäin?. Solunsalpaajahoidon aikana on "helpompi" käydä töissä, niitä usein annetaan muutaman viikon välein. Mutta joo yksilöllistähän hoito on ja se, kuinka rankkoja ovat.

Vierailija
4/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle taas sanoi lääkäri että sytostaattihoitojen aikana ei kukaan juurikaan jaksa käydä töissä vaikka ne 3,n viikon välein tuleekin, ovat kuulemma rankempia. mulle siis tulossa 4 viikkoa joka arkipäivä sädehoito

Vierailija
5/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sairaslomalla kaikkien hoitojen ajan, noin puoli vuotta. Mulle annettiin sytoja ja säteitä samanaikaisesti. 

Töissäkäynti olisi ollut tosi hankalaa, ei pelkästään oman väsymyksen ja huonovointisuuden takia, mutta myös koska pitää välttää tartuntoja. Ja mun työpaikalla olisi paljon hankalampaa kikkailla joka toinen päivä pois ja joka toinen paikalla, tai käydä joka päivä hoidoissa pari tuntia, kuin olla kokonaan pois. Ja kun ei yhtään voi tietää etukäteen mikä se vointi on, on ihan turhaa stressata jatkuvalla pähkäilyllä onko työkuntoinen vai ei. Eikä meillä sijaisiakaan voi jatkuvasti tilailla harva se päivä.

Vierailija
6/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasloma on ihan ehdoton juttu. Sädehoito on yllättävän uuvuttavaa ja kun menet töihin tarvitsee työnantajasi 100% työpanoksesi, joten sillekin on reilua että heillä on sijainen joka tekee työsi siihen asti kunnes oikeasti voit siihen taas keskittyä.

Nyt on sinun aikasi keskittyä tervehtymiseen! Ulkoile, joogaa , harrasta sinulle tärkeitä juttuja, vietä aikaa ystäviesi ja perheesi kanssa , syö monipuolisesti - pidä huoli itsestäsi!

<3

Vierailija
7/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

terhikki2 kirjoitti:

mulle taas sanoi lääkäri että sytostaattihoitojen aikana ei kukaan juurikaan jaksa käydä töissä vaikka ne 3,n viikon välein tuleekin, ovat kuulemma rankempia. mulle siis tulossa 4 viikkoa joka arkipäivä sädehoito

Milläpä kuulostaa, ehditkö tehdä työsi kun kerran ramppaat siellä sädepolilla?

Vierailija
8/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

serkku oli töissä kun kävi sädehoidoissa. mulla on duuni 6-14 ja 10-18, joten kuvittelisin että saisin aamu tai iltapäivä aikoja...

Vierailija
9/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorry en osaa ruotsia

Vierailija
10/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

terhikki kirjoitti:

olen nyt 4 viikkoa syöpäleikkauseksen jälkeen ollut saikulla ja muutaman viikon päästä alkaa sädehoidot, olin kuvitellut että silloin käyn töissä , mutta työterveyslääkäri ehdotti sairaslomaa... miten yleensä?

Satakuntalainen nainen joi havupuu-uutetta hoitojen aikana.Tukka pysyi päässä.Lääkäri oli kieltänyt luontaistuotteet mutta siitä oli pelkkää hyötyä.

Vierailija
11/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

terhikki kirjoitti:

Satakuntalainen nainen joi havupuu-uutetta hoitojen aikana.Tukka pysyi päässä.Lääkäri oli kieltänyt luontaistuotteet mutta siitä oli pelkkää hyötyä.

Mitä hittoa sä sönkötät, tätäkö kysyttiin?!

Vierailija
12/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

terhikki kirjoitti:

Mikä saavutus se on, että hiukset pysyy päässä? Jos on myrkkylinjalle lähtenyt, sen myrkyn yksi vaikutus on hiusten irtoaminen eli kumosiko havunpuu syton hyödyt samalla kuin haitat? Ja sädehoidossa ei irtoa hiukset muutenkaan. 

Minusta tuntuu, että tuo voi tukea henkilöä, joka olisi parantumassa muutenkin, mutta ei auta henkilöä, jonka elimistö on liian pahassa jamassa taudin kanssa. 

t. omainen kuoli ja kyllä tuotakin litkua kokeiltiin

Vierailija
13/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ole sijaista eikä sellaista mistään saa pari kolleegaa venyy ja paukkuu mun saikun ajan, joten uskon että vaikka kävisin vaan tekemässä aamun tai  iltapäivän se olisi heille avuksi. vakaa ajatus kun on palata töihin takas

Vierailija
14/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

terhikki2 kirjoitti:

mulla ei ole sijaista eikä sellaista mistään saa pari kolleegaa venyy ja paukkuu mun saikun ajan, joten uskon että vaikka kävisin vaan tekemässä aamun tai  iltapäivän se olisi heille avuksi. vakaa ajatus kun on palata töihin takas

Toivottavasti se kaikkein vaikain ajatus on tervehtyä, ettei mene oma vaivasi ja yhteiskunnan panos hukkaan sillä, ettet malta antaa elimistösi toipua koettelemuksistaan vaan pusket sitä. Kuuntele itseäsi tarkalla korvalla ja jos siihen jotenkin mahtuu työ niin siitä vaan. Itse en menisi. 

Vierailija
15/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

terhikki2 kirjoitti:

No ihan vapaasti, mutta älä oman terveytesi kustannuksella. Käy sekin aika rankaksi, kun ravaat joka päivä sairaalassa, odottelet siellä, saat hoidot ja samalla kaiken maailman pöpöt, ja sitten vielä yrität tehdä työtä täyspäiväisesti. Hullun hommaa mun mielestä, mutta omapahan on terveytesi. Kokemuksesta tiedän, että ei se sädehoitokaan ole mitään solariumissa makoilua, ja omat sivuvaikutuksensa siinäkin on.

Vierailija
16/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

terhikki kirjoitti:

Mikä saavutus se on, että hiukset pysyy päässä? Jos on myrkkylinjalle lähtenyt, sen myrkyn yksi vaikutus on hiusten irtoaminen eli kumosiko havunpuu syton hyödyt samalla kuin haitat? Ja sädehoidossa ei irtoa hiukset muutenkaan. 

Minusta tuntuu, että tuo voi tukea henkilöä, joka olisi parantumassa muutenkin, mutta ei auta henkilöä, jonka elimistö on liian pahassa jamassa taudin kanssa. 

t. omainen kuoli ja kyllä tuotakin litkua kokeiltiin

On se litku tukenut niitäkin jotka pahassa jamassa.Turun yliopistossa tutkittiin,voimakkaimpia tunnettuja antioksidantteja.

Vierailija
17/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hoitojen ajan sairauslomalla, musta ei olisi ollut töihin millään. Olin todella väsynyt ja huonovointinen, ja työ on sellaista, jossa keskittyminen ei saa herpaantua ja on oltava todella tarkkana.

Vierailija
18/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä kävin töissä sädehoitojen aikana. En ollut erityisemmin väsynyt. Lisäksi minulla oli vain 10 min bussimatka sädehoitoklinikalle, ja ajat pystyi hyvin sovittamaan työaikojen kanssa.

Näin siis minulla. Mutta yksilöitähän me ollaan kaikki. Kukin tehköön niin kuin itselle parhaiten sopii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi