Itsepalvelukassalla olisi helppo huijata?
Esim vihannekset ja hedelmät laittaisi halvimman mukaan, samoin paistopisteen tuotteet.
Kommentit (278)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne on valvottuja vaikka siinä ei ketään paikalla olekkaan.
Itsepalvelukassoilla on aina yksi työntekijä.
Sillä itsepalvelukassalla, jolla minä käyn, pystyisi kyllä huijaamaan juuri noin. On siinä yksi työntekijä viittä kassaa kohden, mutta ei se ikinä ole tullut tutkimaan, ostinko juuri niitä omenoita joiden hintalappu pussissa on.
Tai jättää joku pussukka maksamatta, eipä sitäkään huomaisi.
No voithan varastaakin vaikka työntämällä suklaapatukan hyllyjen välissä taskuun ja jättämällä sen maksamatta. Sama asia. Tietenkin varastaa voi aina, kaikkialta, eri asia onko se fiksua.
Olen miettinyt tuota samaa. Vaikka kaupassa ja noilla kassoilla on kamerat, mutta mietin että tosiaanko siellä tarkastellaan jonkun yksittäisen ostajan liikkeitä että ottaa noita ja noita omenoita ja tuollaista se näytti kassalla.
Tunnistaako ihmiskassa eri punaiset omenalajikkeet pussin läpi? Tai Pirkka-banaanin Chiquitasta jos ottaa tarrat irti?
Vierailija kirjoitti:
Siinä joku vaaka systeemi joka hälyttää jos laitat kassiin jotain mitä et ole käyttänyt lukijassa
Ihan samalla tavalla voitte normaalikassallekin viedä väärällä koodilla punnitut omenat. En minä ainakaan jaksa tarkistaa, onko asiakkaan omenapussissa nyt oikeesti halpis idarediä vai kalliimpaa red deliciousta.
T. Kassamyyjä
Olen joskus onnistunut ostamaan hedelmiä kampaviinereinä normaalikassalta, huomasin kun ihmettelin miten maksoi ostokset niin paljon.
eikös se joku oltu bongattu heviosaston kameroista kun oli väärin tuotteen punninnut? joku vanha pappa ja sai sitten syytteet rikoksesta. on siellä siis joku joskus valppaana eli kannattaa miettiä hetki ennen kun sitä persettään raapii siellä tyhjillä käytävillä
Vierailija kirjoitti:
Tunnistaako ihmiskassa eri punaiset omenalajikkeet pussin läpi? Tai Pirkka-banaanin Chiquitasta jos ottaa tarrat irti?
No ei varmaan, mutta noilla itsepalvelukassoilla voi toimia varmaan vielä räikeämminkin. Tyyliin ostaa mangoa lantun hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
eikös se joku oltu bongattu heviosaston kameroista kun oli väärin tuotteen punninnut? joku vanha pappa ja sai sitten syytteet rikoksesta. on siellä siis joku joskus valppaana eli kannattaa miettiä hetki ennen kun sitä persettään raapii siellä tyhjillä käytävillä
Joo ja säästö siinä olisi ollut tyyliin n. 0,80 euroa. Sakkoja pappa sai sitten yli 1000 euroa!
Näin muistan tapauksen menneen.
Vierailija kirjoitti:
Sen huomaa helpommin. Kun kassalle saapuu, se punnitsee korin sisällön, ja jos ei pakkaustasolle saavu viivakoodinlukimen kautta sama määrä tavaraa kuin korissa oli, kassa kyllä urputtaa eikä päästä maksamaan. Samoin jos pakkaustasolle pistää tavaran ennen kuin alkaa lukea viivakoodeja niin valitusta tulee.
Vierailija kirjoitti:
Sillä itsepalvelukassalla, jolla minä käyn, pystyisi kyllä huijaamaan juuri noin. On siinä yksi työntekijä viittä kassaa kohden, mutta ei se ikinä ole tullut tutkimaan, ostinko juuri niitä omenoita joiden hintalappu pussissa on.
Entä onko kukaan kassa koskaan tarkistanut, että onko pussissa olevat kaikki 4 omenaa punnittu vai vaan kolme?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen huomaa helpommin. Kun kassalle saapuu, se punnitsee korin sisällön, ja jos ei pakkaustasolle saavu viivakoodinlukimen kautta sama määrä tavaraa kuin korissa oli, kassa kyllä urputtaa eikä päästä maksamaan. Samoin jos pakkaustasolle pistää tavaran ennen kuin alkaa lukea viivakoodeja niin valitusta tulee.
Mistä se sen punnitsee? Minä roikotan sitä koria toisessa kädessä ja lastaan toisella.
Vierailija kirjoitti:
No eipä sitä kyllä todennäköisesti huomaisi se taviskassakaan.
Eiköhän noilla itsepalvelukassoilla ole kamerat, joten jälkikäteen pystyvät kyllä tarkistamaan kuvasta mitä ostettu ja yhdistämään siihen mistä on maksettu. Voi parin euron säästöstä tulla kallis maksu, kun tulee sakko ja itselle merkintä petoksesta.
Onhan esim. ihmisiä jäänyt kiinni rötöstelystä hevi-osastolla.
Tietääkseni myös vartijat ja jossain myös siviiliasuiset tyypit valvovat kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä onko kukaan kassa koskaan tarkistanut, että onko pussissa olevat kaikki 4 omenaa punnittu vai vaan kolme?
Hintalappu-viivakoodiin taitaa jotenkin koodautua tuotteen paino? Eli jos viivakoodin mukaan omenoita on 300 grammaa mutta pakkaustasolle ilmestyy 400 gramman ostos, niin veikkaan että jotakin saattaa näkyä sen kassoja valvovan myyjän silmissä. En tosin ole kokeillut.
Onko se nyt niin, että varastetaan jos tulee tilaisuus? Luulin, että se liittyi vain yhteen elämäntapaan ja normaalit ihmiset käyttäytyy normaalisti aina.
Kyllä ne on valvottuja vaikka siinä ei ketään paikalla olekkaan.