Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä sama vanha juttu. Miten laitatte rahaa sukulaislasten joululahjoihin, jos yhdessä perheessä esim. 1 lapsi ja toisessa 4?

Vierailija
29.11.2016 |

Ostaako 1-lapsinen perhe samanarvoiset lahjat näille neljälle esim. 4x20€ ja tämä 1 lapsi saa ko. perheeltä vastavuoroisesti myös 20 euron lahjan? Vai tasataanko jotenkin, esim. neljälle lapselle yhteinen 20 euron lahja tms?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys. Saman arvoiset lahjat kaikille.

Vierailija
2/66 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat säästää niin osta yhteinen lahja esim. lautapeli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan veljen viidelle vähän halvempia lahjoja kuin he ostaa meidän yhdelle. Toki mulla siis menee lahjoihin kaikkiaan enemmän rahaa mutta ei sentään viisinkertaisesti.

Vierailija
4/66 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, yhteisiä lahjoja tuossa tapauksessa. Esim. edellä mainittu lautapeli on hyvä ratkaisu.

Vierailija
5/66 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei osteta lahjoja muiden perheiden lapsille. Kummilapset saa lahjat, muuten vanhemmat ja isovanhemmat huolehtivat lahjojen hankkimisesta.

Vierailija
6/66 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tapaa tuo sitten olisi reilua? Jos sisaruksillani on ollut varaa hankkia suurperheet ja meillä on varaa vain kahteen lapseen niin miten mä olen velvollinen rahoittamaan sisarusten perheiden jouluja?

Vierailija
7/66 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostaisin kaikille viidelle samanarvoiset lahjat.

Vierailija
8/66 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta kuin kummilapsille lahjat. Muutkin sisarusteni lapset saa kummeiltaan ja kaikki toki isovanhemmilta. En näe syytä, miksi kaikkia veljenlapsia pitäisi lahjoa?

Vierailija
9/66 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille lapsille saman arvoinen lahja

Vierailija
10/66 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole tuota kyllä ikinä edes miettiny siltä kantilta että jäänkö kakkoseksi rahallisesti. Tosin en kauhean kalliita lahjoja osta. Kummilapsiin panostan enemmän.

Vierailija
11/66 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu ei ole pelkkää lahjaa ja ostamista. Toivoisin että sukulaiset tämän ymmärtäisivät

Vierailija
12/66 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kovin erikokoiset perheet niin paras ratkaisu tosiaan on että vain mahdollisia kummilapsia muistetaan. Muuten menee kiusalliseksi puolin ja toisin.

Vierailija
13/66 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tapaa tuo sitten olisi reilua? Jos sisaruksillani on ollut varaa hankkia suurperheet ja meillä on varaa vain kahteen lapseen niin miten mä olen velvollinen rahoittamaan sisarusten perheiden jouluja?

Ohis, mutta eihän tuossa mistään sinun rahoitusvelvollisuudesta ole kyse vaan tasapuolisuudesta. Jos ei ole varaa ostaa lahjaa kaikille, niin älä osta kellekään. Tai osta sen verran halvat, että on varaa ostaa kaikille.

Vierailija
14/66 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lopettaa se sukulaislapsille lahjojen ostelu, jos mielessä painaa vaan se, että saako samalla summalla lahjoja takaisin kuin ostaa. 

Vierailija
15/66 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et olekaan. Parempi sopia että vanhemmat ostaa vain itse lahjoja, kummilapset voi toki huomioida.

Vierailija
16/66 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä lasta, minun siskollani yksi ja mieheni siskolla ei yhtään. Molemmat siskot ovat yhden meidän lapsemme kummeja, me puolestaan minun siskoni lapsen. Jokainen ostaa pienehkön lahjan omalle kummilapselleen, siinä se. Tämä on meidän aloitteestamme lähtenyt eli olemme itse ehdottaneet, että ostavat "vain" kummilapsilleen, eivät missään nimessä kaikille.

Vierailija
17/66 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjojen arvo saa olla pienempi, kunhan lapset saavat saman arvoiset lahjat. Ei niin että vanhin saa kalliin ja nuorin halvan. Ei tarvitse ostaa neljälle 20€ lahjaa vaan voit ostaa neljälle 10€ lahjan. Tai ostat yhteisen lahjan joka on kalliimpi kuin yhden lapsen lahja.

Vierailija
18/66 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lopettaa se sukulaislapsille lahjojen ostelu, jos mielessä painaa vaan se, että saako samalla summalla lahjoja takaisin kuin ostaa. 

Kaikilla ei ole sitä ylimääräistä rahaa ihan kamalan paljon. Mulla on sisarusten lapsia yhteensä 9 kpl, ei työttömyyskorvauksilla kovin ihmeellisiä lahjoja osteta noin monelle.

Vierailija
19/66 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjojen arvo saa olla pienempi, kunhan lapset saavat saman arvoiset lahjat. Ei niin että vanhin saa kalliin ja nuorin halvan. Ei tarvitse ostaa neljälle 20€ lahjaa vaan voit ostaa neljälle 10€ lahjan. Tai ostat yhteisen lahjan joka on kalliimpi kuin yhden lapsen lahja.

Mun mielestä pienille esim. vauvoille ja taaperoikäisille voi hyvin olla vähän halvempi, heille kun vaikka liukuri voi olla yhtä iloinen juttu kuin kouluikäiselle joku 30 euron  lahja, eikä pienet mitenkään sitä rahan arvoa vielä edes hahmota, siis että siitä jotain kateutta voisi tulla.

Vierailija
20/66 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole sitä ylimääräistä rahaa ihan kamalan paljon. Mulla on sisarusten lapsia yhteensä 9 kpl, ei työttömyyskorvauksilla kovin ihmeellisiä lahjoja osteta noin monelle.

Ei lahjoja tarvitse ostaa. Voit kutoa vaikka villasukat.

Villasukka parin hinnaksi tulee noin 4€, jos ei osta tarjouslankoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän