Mies lupasi, että alan saada viikkorahaa 40 mutta ei maksanut kuin kerran
Olin jo ihan innoissani, että saan 40 viikossa. Asun siis ulkomailla ja täällä ei ole mitään tukia. Ei siis lapsilisiä tms. Olen kotiäitinä useammalle lapselle ja mulla ei ole muutamaan vuoteen ollut käyttörahaa. Nyt mies sitten heltyi ja toissaviikolla sain ekan taskurahan. Viime viikon maksu ei onnistunut jostain teknisestä syystä ja nyt kun kysyin siitä, niin ei vastaa.
Saan käyttää miehen rahoja ruokaan ja hän maksaa asumisen ja autot. Mä olen omista Suomen säästöistä maksanut lasten ja omat vaatteet (kierrätettyjä valtaosin) ja kun mihinkään ylimääräiseen en laita, niin kyllä sitä pärjää. Olin vaan niin innoissani, kun joulu on tulossa ja olisin saanut antaa lapsille muutaman kympin lahjaksi. Hekin ovat viikkorahaa vailla.
Että korpeaa.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
No lakkaa ostamasta vaatteita itselles ja kersoille. Kato piruuttas kuinka kauan menee että miestä alkaa hävettää. Ei kai sun säätötkään ikuisesti kestä.
Ei sitä kiinnostaisi. Korkeintaan se olisi merkki mun epävakaudesta. Kaikki mikä mussa ulospäin näyttää kummalta menee mun piikkiin. Kuten lasten kummallisuudetkin. Mähän olen reilun ja reippaan miehen vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Elätkö nyt sitä elämää mitä tyttönä haaveilit aikuisena eläväsi?
Mitä neuvoja antaisit 7-vuotiaalle, 13-vuotiaalle itsellesi jos voisit`?
En. Silloin 7 ja 13-vuotiaana tein oikeita asioita. Olen opiskellut, tehnyt uraa, ollut hyvässä ja mielekkäässä ammatissa. Jätin sen, kun uskoin että olen löytänyt ihmisen jolla on samat haaveet ja unelmat. Mutta miehen haaveet ja unelmat ovat a) rahaa b) rahaa ja c) lisää rahaa.
No mene itse töihin ja tienaa omat rahasi.
Ja 40 mitä valuuttaa? Ei kerro tuo luku yhtään mitään tuollaisenaan. Jos on euroissa vaikka 4000e niin aika hyvä viikkoraha..
Raha ei tuo onnea, tässä se jälleen kerran nähdään.
Ja tommonen äiti lapsilla. Äiti joka ei osaa suojella perhettä yhdeltä ukolta. Ihan sama kuin olisit se hirviö itse. Miksi edes suostuit tekemään lapsia tommosen kanssa? Miksi et ota mitään vastuuta, vaan surkuttelet kuinka toisella ihmisellä on muka kaikki valta?
Oletko oikeasti epävakaa, vai onko se miehen manipulointia saada sinut uskomaan niin, jotta et rohkenisi lähteä taistoon häntä vastaan? Erotatko edes itsekään mikään on manipulointia ja mikä ei?
Vierailija kirjoitti:
Narsisti.
http://www.narsistienuhrientuki.fi/
Olen näitä lukenut näitä ja tuo täydellinen empatianpuute on yksi isoimpia juttuja. Lisäksi kaikki mikä menee huonosti on mun syytä. Esim. yhdessä talossa sattunut vesivahinko oli mun syy. En ole nähnyt miehen koskaan itkevän kuin itsensä vuoksi, itsesäälistä. Ei taida olla sellaista ihmistä, jota ei olisi haukkunut selän takana. Kaikki pomot on olleet pöllöjä ja hän tietää kaiken aina paremmin...
Paljon näitä on. Musta tuntuu, että olen jonkun keskenkasvuisen koltiaisen kanssa. Paitsi, että monet lapset ymmärtävät jos kaveri pahoittaa mielensä.
Vierailija kirjoitti:
No mene itse töihin ja tienaa omat rahasi.
Ja 40 mitä valuuttaa? Ei kerro tuo luku yhtään mitään tuollaisenaan. Jos on euroissa vaikka 4000e niin aika hyvä viikkoraha..
Raha ei tuo onnea, tässä se jälleen kerran nähdään.
Kuule, olen ihan järkevä ja ajatteleva ihminen. Miehen kuukausituloista tuo raha on tässä maassa n. 0.4%. Ja tulot verojen jälkeen laskettuna. Mun mies on kovapalkkainen. Ja tätä työtä hänellä ei ollut vielä Suomesta lähdettyä, hän on tehnyt uraa ja minä hoitanut kotia.
En tarvitse mitään kyynistä raha ei tuo onnea! Kai minä sen nyt tiedän jos kuka. En ole rahan perässä mennyt vaan ihmisen, jonka ajattelin ihan toisenlaiseksi. Ja olikin silloin. Mihinkäs minä lapset pistän siksi aikaa kun käyn siivoamassa toimistoja tai kauppoja? Päivähoitoon? Palkkaan hoitajan? Ai saakeli, ei riitä mun tulot siihen tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Ja tommonen äiti lapsilla. Äiti joka ei osaa suojella perhettä yhdeltä ukolta. Ihan sama kuin olisit se hirviö itse. Miksi edes suostuit tekemään lapsia tommosen kanssa? Miksi et ota mitään vastuuta, vaan surkuttelet kuinka toisella ihmisellä on muka kaikki valta?
Oletko oikeasti epävakaa, vai onko se miehen manipulointia saada sinut uskomaan niin, jotta et rohkenisi lähteä taistoon häntä vastaan? Erotatko edes itsekään mikään on manipulointia ja mikä ei?
Kiitos. Juuri mitä tohtori määräsi. Toivottavasti sinulle tuli hyvä olo. Mulle ei. Itken täällä jo muutenkin omaa huonouttani tuhansien kilometrien päässä Suomesta, vailla tukiverkkoa ja mitään.
Mies ei ollut tällainen vielä silloin, kun lapset tekivät tuloaan. Tosin ei hän lasten hoitamiseen missään vaiheessa osallistunut ja mä pidin kunnia-asiana hoitaa, että toinen voi tuoda leivän pöytään. Ei tarvinnut herätä hänen kertaakaan öisin hoitamaan lapsia.
Mutta toivottavasti sulla on hyvä mieli. Sinä ja kaltaisesi ihmiset ovat heitä, joiden vuoksi en voi omalla nimelläni ja naamallani kertoa miten minulla oikeasti menee. Ei mua kukaan usko. Mitäs olen tällainen idiootti hyväksikäytettävä ja jalkarätti.
Jos sul ei oo sukulaisii sun muita ni miks et voi kertoo mis maas oot jne kukaa sua tunnista. Muutenki tää on niin sekavaa paskaa etten tajuu mikä oli homman pointti.
Kiitos kaikille niille, jotka kommentoivat asiallisesti. Jos mulla olisi joku muu paikka, missä kertoa niin menisin sinne pää kolmantena jalkana.
Lasten vuoksi mun pitää näyttää iloista naamaa ja itse asiassa he antavat valtavasti iloa ja energiaa. Seison vaikka päälläni, että saan heidät jaloilleen ja vahvoiksi ihmisiksi.
Joskus totuus on tarua ihmeempää. Kun alatta huutaa provoa tai arvostella toista... Ehkä joskus voisi vain pysähtyä ja kuunnella, antaa toisen puhua.
Jos joku nyt sanoisi mulle, että olen hyvä ja arvokas ihminen itkusta ei tulisi loppua. Mä olen pisteessä, jossa myötätunto on sellaista luksusta mitä en kestäisi. Olen ollut hyvin pitkään yksin.
Vierailija kirjoitti:
Olin jo ihan innoissani, että saan 40 viikossa. Asun siis ulkomailla ja täällä ei ole mitään tukia. Ei siis lapsilisiä tms. Olen kotiäitinä useammalle lapselle ja mulla ei ole muutamaan vuoteen ollut käyttörahaa. Nyt mies sitten heltyi ja toissaviikolla sain ekan taskurahan. Viime viikon maksu ei onnistunut jostain teknisestä syystä ja nyt kun kysyin siitä, niin ei vastaa.
Saan käyttää miehen rahoja ruokaan ja hän maksaa asumisen ja autot. Mä olen omista Suomen säästöistä maksanut lasten ja omat vaatteet (kierrätettyjä valtaosin) ja kun mihinkään ylimääräiseen en laita, niin kyllä sitä pärjää. Olin vaan niin innoissani, kun joulu on tulossa ja olisin saanut antaa lapsille muutaman kympin lahjaksi. Hekin ovat viikkorahaa vailla.
Että korpeaa.
No tiedät mitä tehdä sisko. Se on vaan yksi hetki ja sitten kaikki on ohi.
Olet huono suihinotossa.en minäkään maksa tyhjästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Juuri mitä tohtori määräsi. Toivottavasti sinulle tuli hyvä olo. Mulle ei. Itken täällä jo muutenkin omaa huonouttani tuhansien kilometrien päässä Suomesta, vailla tukiverkkoa ja mitään.
Mies ei ollut tällainen vielä silloin, kun lapset tekivät tuloaan. Tosin ei hän lasten hoitamiseen missään vaiheessa osallistunut ja mä pidin kunnia-asiana hoitaa, että toinen voi tuoda leivän pöytään. Ei tarvinnut herätä hänen kertaakaan öisin hoitamaan lapsia.
Mutta toivottavasti sulla on hyvä mieli. Sinä ja kaltaisesi ihmiset ovat heitä, joiden vuoksi en voi omalla nimelläni ja naamallani kertoa miten minulla oikeasti menee. Ei mua kukaan usko. Mitäs olen tällainen idiootti hyväksikäytettävä ja jalkarätti.
Minulla ei ole hyvä mieli, vaan raivostuttaa. Olet aika samanlainen kuin äitini. Monesti pyysin jättämään isän, mutta ei siitä siihen ollut. Valitti kyllä kovasti. Onneksi isä lopulta kuoli. Ja nykyisestä ukostaankin valittaa ja kerjää sääliä ja saa sillä minut stressaantumaan, vaikka en voi tehdä asialle mitään, jos sillä ei ole omaa tahtoa lähteä. Nyt vain odotan, että sen uusi ukko kuolee, mutta äiti on niin huonossa kunnossa sen juoppomiehensä kanssa eläen, että varmaan kuolee ensin itse. Sori mutta tämä asia on mulla liian henkilökohtainen, jotta voisin aidosti ymmärtää sinua ja ottaa empaattisemman asenteen täältä raivon ja katkeruuden sekamelskasta.
Toivon aidosti, että saat voimia päästä siitä ukosta eroon, että voit ottaa ohjat omiin käsiisi, kuten hänkin niitä ohjia häikäilemättömästi käyttää. Sellaisia ihmisiä tulee aina olemaan, joten valitettavasti jää heikkojen äitien vastuulle yrittää pelastaa itsensä ja lapsensa, koska kukaan muu ei sitä tee. Älä usko mitä hän sinulle itsestäsi sanoo, älä anna hänen heikentää sinua. Onhan sinulla ystäviä, joilta saat realistista palautetta itsestäsi? Jos ei, niin yritä jotenkin päästä ihmisten ilmoille, että saisit voimia tuon tilanteen ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille niille, jotka kommentoivat asiallisesti. Jos mulla olisi joku muu paikka, missä kertoa niin menisin sinne pää kolmantena jalkana.
Lasten vuoksi mun pitää näyttää iloista naamaa ja itse asiassa he antavat valtavasti iloa ja energiaa. Seison vaikka päälläni, että saan heidät jaloilleen ja vahvoiksi ihmisiksi.
Joskus totuus on tarua ihmeempää. Kun alatta huutaa provoa tai arvostella toista... Ehkä joskus voisi vain pysähtyä ja kuunnella, antaa toisen puhua.
Jos joku nyt sanoisi mulle, että olen hyvä ja arvokas ihminen itkusta ei tulisi loppua. Mä olen pisteessä, jossa myötätunto on sellaista luksusta mitä en kestäisi. Olen ollut hyvin pitkään yksin.
Tietysti olet arvokas ihminen, vaikka henkilökohtaisesta syystä minua raivostuttaakin kuulla elämästäsi. Se oma arvo on kuitenkin itse otettava, kukaan ei katso että onpa tuossa arvokas ihminen, että kohtelenpa hyvin. Kun miehesi kaltaisia ihmisiä ei vähääkään kiinnosta, miten arvokas olet. Sen täytyy kiinnostaa sinua itseäsi.
Minun mies eli "isi" aina takavarikoi minun rahat tilipäivänä. Joskus minä laitan piiloon vähän rahaa, ettei isi vie niitä ja jotta meillä on kuun lopussa varaa ruokaan. Isi ottaa minun kaikki rahat, jotka saa, ja menee pelaamaan rahapelejä. Kavereilleen hän sanoo, että hän on meidän perheen pää ja tuo leivän pöytään ja me olemme hänen seurakuntansa. Kotona hän vähän lyö, jos suuttuu, mutta kun tulee vieraita, hän on kiltti.
Hän pakottaa minut lainaamaan sukulaisiltani rahaa. Meillä ei ole puhelinta, jotta en voi soittaa apua jos isi lyö. Ajamme siis pitkän matkan autolla lainaamaan rahaa. Kun saamme lainaan vähän rahaa, teemme autolla pitkän lenkin. Ruokaan jää vähän rahaa. Onneksi lapset saa koulussa ruokaa.
Isi kuoli, nyt minulla on mies joka lyö minua enemmän kuin isi. Isi ei juonut, tämä mies juo ja huutaa ja minäkin juon. Se on sen miehen syy, koska en voisi selvin päin kestää sitä. En ole alkoholisti. Lapseni eivät koskaan näe minua selvin päin, mutta en ole alkoholisti toisin kuin mies. Soitan lapsilleni ja valitan, kuinka tämä mies kiusaa minua. En yritä päästä hänestä eroon, jotta saan muilta sääliä, kun olen uhri.