Siis mä en kestä mun ujoutta! Myöhästyin sitten töistä, kun en uskaltanut pyytää bussissa vieressä käytäväpaikalla istunutta väistämään. ;(
Ajattelin odottaa, että se lähtee ja kävellä sitten takaisin työpaikalle päin, mutta sepä olikin menossa ihan kaupungin toiseen päähän ja minäkin päädyin sitten hänen mukanaan sinne. Hävettää... :/
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Mua naurattaa niin meidän suomalaisten käytös xD Ei muissa maissa käydä keskustelua tälläisestä aiheesta xD
Niin, kaikissa muissa maissa kaikki ihmiset ovat niin täydellisiä.
Itse yritän aina olla se, joka painaa nappulaa, että on ainakin selvämerkki siitä, että olen jäämässä pois. Mut sekin on onfelma millon sitä nappulaa painaa, monesti rohkeuden kerääminen siihenkin on vaikeaa, jos joutuu kurottaa toista kohti. Tai painaa liian aikaseen/myöhään. Ja apua, jos joku painaa yhtä aikaa, hävettää hävettää hävettää
Vierailija kirjoitti:
Itse yritän aina olla se, joka painaa nappulaa, että on ainakin selvämerkki siitä, että olen jäämässä pois. Mut sekin on onfelma millon sitä nappulaa painaa, monesti rohkeuden kerääminen siihenkin on vaikeaa, jos joutuu kurottaa toista kohti. Tai painaa liian aikaseen/myöhään. Ja apua, jos joku painaa yhtä aikaa, hävettää hävettää hävettää
Onko sinulla sellaista, että käsi ei ikään kuin toimi? Että yrität nostaa kättäsi, mutta mitään ei tapahdu, jos olet peloissasi?
Minulla on tapana ottaa hattu käteen ja vääntää siitä hikeä irti ja hokea minä minä minä jäisin nyth.
Olen hyvin pieni mies ja minulla on kaino ääni. Joskus ääneni murtuu kun rutistelen hatustani hikeä nenä punaisena. Usein asetan penkille bussikorttini tai hattuni ettei kukaan tajuaisi istua vierelleni. Joskus ihmiset ovat epäkohteliaita ja alkavat heiluttaa bussikorttia naamani edessä vaikka teeskentelen etten näe tai kuule heitä. Sitten joudun ottamaan korttini ja vapauttamaan paikkani, jolloin joudun jälleen päätepysäkille :/
Ujo Marttu
Jaa ujoutta? Päässä on jotain pahasti vialla, jos AP:n tarina olisi totta.
Marttuli kirjoitti:
Minulla on tapana ottaa hattu käteen ja vääntää siitä hikeä irti ja hokea minä minä minä jäisin nyth.
Olen hyvin pieni mies ja minulla on kaino ääni. Joskus ääneni murtuu kun rutistelen hatustani hikeä nenä punaisena. Usein asetan penkille bussikorttini tai hattuni ettei kukaan tajuaisi istua vierelleni. Joskus ihmiset ovat epäkohteliaita ja alkavat heiluttaa bussikorttia naamani edessä vaikka teeskentelen etten näe tai kuule heitä. Sitten joudun ottamaan korttini ja vapauttamaan paikkani, jolloin joudun jälleen päätepysäkille :/
Ujo Marttu
Todella epäkohteliasta varata paikkaa jolla ei istu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sanoit myöhästymisen syyksi?
En sit menny töihin tänään ollenkaan, kun en kehdannut tulla sinne myöhässä ja selitellä. :/
Just piti tulla kysymään, että miten sä pystyt käymäään töissä tolta ujoudeltas...
Sivusta: ongelma voi rajautua koskemaan esim. joitain tilanteita tai joitain ihmisiä, joilla on jotain yhteistä jonkun traumaattisen tai ikävän kokemuksen kanssa. Tai se voi rajautua tiettyihin tunnetiloihin tai tiettyyn paikkaan. Esim. minä pystyn handlaamaan vuorovaikutustilanteet töissä oikein hyvin, mutta työn ulkopuolella en kaikissa tilanteissa kykene samaan.
Ja olen yrittänyt rentoutumista, verenpainelääkettä, alkoholia, etukäteisharjoittelua, kuvittelemista että olen eri ihminen, kuvittelemista että mikään ei haittaa ja millään ei ole merkitystä...
Vierailija kirjoitti:
Marttuli kirjoitti:
Ujo Marttu
Todella epäkohteliasta varata paikkaa jolla ei istu.
Siinä istuu Hattu.
Ehkä seisot tästä lähtien, ja lähellä ovea? Seisominen tekee hyvää.
Miksi tää ei vois periaatteessa olla totta? Itselläni on ohut ja heikko ääni, joka peittyy liikenteen ja moottorin meluun, joten mulle ikkunapaikalta poistuminen on aina pieni ahdistuksen paikka. Toki aina olen ajallaan ulos päässyt, ja monesti pelkkä seisomaannousu on jo ihan riittävä viesti, jota monimoni muukin käyttää.
Ei ole tullut aiemmin mieleen, että joku aikuinen ihminen on niin ujo ettei uskalla sanoa, jos haluaa pois ikkunapaikalta. Täytyypä paremmin laittaa merkille noita "poistumisvalmisteluja".
Voin uskoa tapauksen hyvin jos on taipumusta sosiaalisten tilanteiden pelkoon.
Kaikenlaisia asioita on mahdollista pelätä vaikka syytä ei ole.
Itse pelkään kaikenlaisia asiakaspalvelutilanteita, esim ruokakaupan kassalle meno tuntuu välillä siltä että en pysty siihen, pelko on kasvanut liian suureksi.
Sivusta: ongelma voi rajautua koskemaan esim. joitain tilanteita tai joitain ihmisiä, joilla on jotain yhteistä jonkun traumaattisen tai ikävän kokemuksen kanssa. Tai se voi rajautua tiettyihin tunnetiloihin tai tiettyyn paikkaan. Esim. minä pystyn handlaamaan vuorovaikutustilanteet töissä oikein hyvin, mutta työn ulkopuolella en kaikissa tilanteissa kykene samaan.