Onko tämä normaalia käytöstä mieheltä?
Hassua kysyä tätä tuntemattomilta ihmisiltä, mutta haluaisin tietää onko muilla samanlaisia kokemuksia.
Taustatietoa: Minä ja poikaystäväni olemme olemme seurustelleet vuoden, kavereita olemme olleet pidempään. Sitä ennen minulla oli suhde narsistin kanssa, joka jätti sielun aika rikkinäiseksi. Tämä kaverini, nykyinen poikaystäväni, tuki minua suhteen aikana.
En olisi halunnut alkaa seurustelemaan uudestaan niin nopeasti, mutta hän painosti niin kauan kunnes annoin periksi. Olin ihan onnellinen koska uusi mies vaikutti hyvältä tyypiltä. Mutta jo muutaman päivän päästä hän alkoi painostaa seksiin, vaikka olin sanonut että haluan edetä hitaasti ja tutustuen ensin toisiin. Hän ei kuullut kieltoja ja pyyntöjä lopettaa vaan tuli väkisin vaatteiden alle ja intiimialueille. Ehdin jo pelätä että hän raiskaa. Välikohtausten jälkeen hän muuttui aina takaisin lempeäksi ja mukavaksi omaksi itsekseen.
Tiedän että tämä ei kuulosta hyvältä, mutta kun on niin rikki sisältä, sitä selvästikin antaa paljon anteeksi että ei menetä sitä viimeistäkin läheistä ihmistä. Myöhemmin asiat menivät melko hyvin vaikka hän edelleen painosti asioihin joita en halunnu tehdä ja samalla syytti siitä että en välitä yhtä paljon kuin hän. Toisaalta hän tuntuu palvovan maata jalkojeni juurilla, toisaalta hän ei kunnioita minua. Sain selville että hänellä on taustaa huumeiden ja rattijuopumuksen kanssa, mutta nykyään hän elää ihan kunnollista elämää.
Hän päätti yllättäen mennä sukupuolitautitutkimuksiin, jonka yhteydessä hän myönsi ettei muista aiempien sänkykumppaneiden määrää eli tauteja voisi kyllä löytyä. Tämä puolen vuoden seurustelun jälkeen. Säikähdin että olen saanut häneltä jotain. Hän vain nauroi pilkallisesti kun kerroin huolesta ja piti minua tyhmänä. Hän ei koskaan näyttänyt tuloksia, sanoi vain että kaikki on varmasti ok..
Lopetin suhteen jo kerran mutta hellyin ja otin hänet takaisin. Minulla ei ole koskaan ollut muunlaista miehen mallia kuin väkivaltaiset ja dominoivat joten siinä kai syy miksi siedän tällaista. Tiedän että on olemassa paljon hyviäkin miehiä, siellä jossain.
Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Lue nämä ajatuksella. Ne kohdat, joista olet eri mieltä, osoittavat asiat joiden kanssa sinun on tehtävä töitä.
OMIEN OIKEUKSIEN LUETTELO
1. Minulla on oikeus pyytää haluamaani
2. Minulla on oikeus vastata kieltävästi pyyntöihin tai vaatimuksiin joita en voi täyttää
3. Minulla on oikeus ilmaista kaikkia- sekä kielteisiä että myönteisiä- tunteitani
4. Minulla on oikeus muuttaa mieleni
5. Minulla on oikeus tehdä virheitä ja olla epätäydellinen
6. Minulla on oikeus toimia omien arvojeni ja moraalikäsitysteni mukaan
7. Minulla on oikeus sanoa ei kaikelle, mihin en koe olevani valmis, mikä tuntuu vaaralliselta tai mikä loukkaa arvojani
8. Minulla on oikeus päättää omien asioideni tärkeysjärjestyksestä
9. Minulla on oikeus olla vastaamatta muiden käytöksestä, teoista, tunteista tai ongelmista
10. Minulla on oikeus odottaa muilta rehellisyyttä
11. Minulla on oikeus suuttua rakastamilleni ihmisille
12. Minulla on oikeus olla täysin oma itseni
13. Minulla on oikeus pelätä ja sanoa, että minua pelottaa
14. Minulla on oikeus sanoa: ”En tiedä”
15. Minulla on oikeus olla selittelemättä tai puolustelematta käytöstäni
16. Minulla on oikeus tehdä päätöksiä tunteideni pohjalta
17. Minulla on oikeus kaivata omaa tilaa ja aikaa
18. Minulla on oikeus olla leikillinen
19. Minulla on oikeus olla läheisiäni terveempi
20. Minulla on oikeus olla ympäristössä, jossa minua ei kohdella huonosti
21. Minulla on oikeus saada ystäviä ja viihtyä ihmisten seurassa
22. Minulla on oikeus muuttua ja kasvaa
23. Minulla on oikeus siihen, että muut kunnioittavat tarpeitani ja toiveitani
24. Minulla on oikeus saada arvokasta ja kunnioittavaa kohtelua
25. Minulla on oikeus olla onnellinen
(Bourne, 1999: Vapaaksi ahdistuksesta)
Kiitos, tämä on oikein hyvä :) Ajattelemisen aihetta varmasti jokaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua järkyttää, että jotkut ihmiset vaan alistuu tommoseen, ulkopuolelta se näyttää niin järjettömältä ja tämä ihminen olisi paljon onnellisempi itsekseen. Siksi en vain ymmärrä, miten joku voi vahingoittaa itseään noin.
Minullakin on mitä surkein itsetunto, tod.näk. paljon surkeampi kuin ap:llä, mutta silti en koskaan suostuisi tuollaiseen. Katsoin isäni ja äitini "suhdetta", ja sellainen väärä voimasuhde ällöttää ja kuvottaa mua. Ehkä olen saanut sen takia liiankin negatiivisen kuvan miehistä. Kuvottaa miten miehet käyttävät valtaansa naisiin, ja vihastuttaa naiset, jotka antavat sen tapahtua ja vielä odottavat passiivisina, että toinen muuttuisi. Ei osata asettaa rajaa siihen, mitä siedetään itseä kohtaan muilta. Ei voi odottaa, että toinen ottaa vastuun käytöksestään, vaan pitää itse lähteä kokonaan pois, jos toinen ei ole jo valmiiksi sellainen kuin suurin piirtein pitäisi. Miksei tätä ymmärretä?
Niin minäkin ajattelin ennen kuin se tapahtui itselle. En halunnut päätyä kuten kaikki suvun naiset mutta toisin kävi, vaikka en olisi uskonut. Mutta ei minulla mitään hätää ole, kyseessä on pelkkä lyhyt seurustelusuhde josta pääsee helposti pois. Olisin enemmän huolissani naisista jotka ovat olleet naimisissa monta vuosikymmentä huonon miehen kanssa eivätkä näe tilanteesta ulospääsyä.
Muiden tilanteen näkee usein selvemmin ja realistisemmin kuin omansa kun tunteet ovat pelissä.
Niin, siitä pääsee helposti pois, nyt. Alkaa käydä vain vaikeammaksi ja vaikeammaksi, kun turrut siihen ja kykysi katsoa tilannetta tarpeeksi objektiivisesti hiipuu ja hiipuu...
Jos se on helppoa, niin sittenhän voit lähteä pois tosiaankin nyt. Vai "katsellaan nyt vielä..."?
Vaikka muilla on huonommin, älä tuudittaudu siihen, että sinullahan tässä ei vielä ole läheskään ongelmaa. Älä vertaa siihen paskempaan vaihtoehtoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua järkyttää, että jotkut ihmiset vaan alistuu tommoseen, ulkopuolelta se näyttää niin järjettömältä ja tämä ihminen olisi paljon onnellisempi itsekseen. Siksi en vain ymmärrä, miten joku voi vahingoittaa itseään noin.
Minullakin on mitä surkein itsetunto, tod.näk. paljon surkeampi kuin ap:llä, mutta silti en koskaan suostuisi tuollaiseen. Katsoin isäni ja äitini "suhdetta", ja sellainen väärä voimasuhde ällöttää ja kuvottaa mua. Ehkä olen saanut sen takia liiankin negatiivisen kuvan miehistä. Kuvottaa miten miehet käyttävät valtaansa naisiin, ja vihastuttaa naiset, jotka antavat sen tapahtua ja vielä odottavat passiivisina, että toinen muuttuisi. Ei osata asettaa rajaa siihen, mitä siedetään itseä kohtaan muilta. Ei voi odottaa, että toinen ottaa vastuun käytöksestään, vaan pitää itse lähteä kokonaan pois, jos toinen ei ole jo valmiiksi sellainen kuin suurin piirtein pitäisi. Miksei tätä ymmärretä?
Niin minäkin ajattelin ennen kuin se tapahtui itselle. En halunnut päätyä kuten kaikki suvun naiset mutta toisin kävi, vaikka en olisi uskonut. Mutta ei minulla mitään hätää ole, kyseessä on pelkkä lyhyt seurustelusuhde josta pääsee helposti pois. Olisin enemmän huolissani naisista jotka ovat olleet naimisissa monta vuosikymmentä huonon miehen kanssa eivätkä näe tilanteesta ulospääsyä.
Muiden tilanteen näkee usein selvemmin ja realistisemmin kuin omansa kun tunteet ovat pelissä.
Niin, siitä pääsee helposti pois, nyt. Alkaa käydä vain vaikeammaksi ja vaikeammaksi, kun turrut siihen ja kykysi katsoa tilannetta tarpeeksi objektiivisesti hiipuu ja hiipuu...
Jos se on helppoa, niin sittenhän voit lähteä pois tosiaankin nyt. Vai "katsellaan nyt vielä..."?
Vaikka muilla on huonommin, älä tuudittaudu siihen, että sinullahan tässä ei vielä ole läheskään ongelmaa. Älä vertaa siihen paskempaan vaihtoehtoon.
Kyllä, on parasta lähteä pois nyt, olet oikeassa.
Päätin erota huomenna.
Sun käytös ei ole normaalia. Ei kyllä miehenkään, mutta itsepähän sitä janoat.
Vierailija kirjoitti:
On se kuitenkin jännämies. Kiltimpi mies ei voi ikinä taata sinulle samanlaista tunteiden vuoristorataa. Voit lukea vuosikymmenen päästä aloituksesi ja jatkat silloinkin samaa rataa.
No niin naistenvihaaja-uli, eiköhän se katkerointi riitä :D
Minä aion ottaa kokemuksista opiksi ja elää tasapainoisemman ja onnellisen elämän. Yksin on hyvä jos ei kilttiä miestä tule vastaan. Toivottavasti sinä uli-uli pääset eroon katkeruudesta jännämiehiä kohtaan ja olet joskus onnellinen.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kuitenkin jännämies. Kiltimpi mies ei voi ikinä taata sinulle samanlaista tunteiden vuoristorataa. Voit lukea vuosikymmenen päästä aloituksesi ja jatkat silloinkin samaa rataa.
Minä aion ottaa kokemuksista opiksi ja elää tasapainoisemman ja onnellisen elämän. Yksin on hyvä jos ei kilttiä miestä tule vastaan. Toivottavasti sinä uli-uli pääset eroon katkeruudesta jännämiehiä kohtaan ja olet joskus onnellinen.
-ap
Vihaat ihan itse itseäsi. Et ota opiksi, etkä pysty olla yksin. Isäsi jätti sisimpääsi aukon, jota vain jännämiehet voivat kutkutella. Olet arvoton ja tiedät sen sisimmässäsi. Tätä et pysty muuttamaan ikinä itsessäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Vihaat ihan itse itseäsi. Et ota opiksi, etkä pysty olla yksin. Isäsi jätti sisimpääsi aukon, jota vain jännämiehet voivat kutkutella. Olet arvoton ja tiedät sen sisimmässäsi. Tätä et pysty muuttamaan ikinä itsessäsi.
Voin muuttaa. Enkä ole arvoton. Olen hyvin kaunis ja lahjakas nainen, olen vain sairaalloisen ylikiltti ja empaattinen. Kukaan ei ole täydellinen.
Jos noiden kommenttiesi tarkoituksena oli saada minulle "paha mieli" niin ei kyllä onnistunut :D Olet vielä typerämpi kuin tämä elämässäni ollut mies, kommenttisi menee siis tunkiolle.
Oksettavaa, kuinka paljon noita haaskalintuja löytyy. :(
Vaikutat Ap kivalta ja nuorelta ihmiseltä. Tulin surulliseksi aloitusviestistä. Ehkä sinun kannattaisi yrittää hakeutua terapiaan jotta pystyisit muuttamaan tapojasi ja ajatteluasi. Tapaamasi miehethän ovat olleet hirviöitä.
Vierailija kirjoitti:
Oksettavaa, kuinka paljon noita haaskalintuja löytyy. :(
Vaikutat Ap kivalta ja nuorelta ihmiseltä. Tulin surulliseksi aloitusviestistä. Ehkä sinun kannattaisi yrittää hakeutua terapiaan jotta pystyisit muuttamaan tapojasi ja ajatteluasi. Tapaamasi miehethän ovat olleet hirviöitä.
Kiitos :)
En tiedä lukeeko tätä enää kukaan mutta koska kommentoijat käyttivät ystävällisesti aikaansa minulle vastaamiseen, haluaisin kertoa, että jätin poikaystäväni tänä aamuna.
Nyt tehtävänäni on eheyttää itseni ja karistaa liikakiltteys pois. Terapia ei ole mikään huono idea, saisi erilaista näkökulmaa vääristyneeseen ajatusmaailmaani. Aion nyt nauttia sinkkuuden tuomasta vapaudesta ja mahdollisuuksista. Toivotan teille palstalaisille kaikkea hyvää ja etenkin terveitä ihmissuhteita!
-ap
Jes! Onneksi olkoon ja onnellista jatkoa elämääsi, josta Sinä päätät!
On ihan hirvean käsvattavaa olla joku vuoden parin jakso ihan yksin.