Mie niin vedin herneet nokkaan, pikkujouluista!
Siis voi helvetin kevät! Ei ihme ettei meille saada sijaisia!!! Niin tänään siis ilmestyi pikkujoulukutsu toimiston pöydälle, jossa kysyttiin sitovat ilmoittautumisen. Perässä isolla teksti VAIN kuukausipalkkalaisille 😠.
Näinhän tämä hoidetaan, eikö vain!!!
Kommentit (31)
No jos mietit työnantajan kannalta niin rajaa ei ole niin helppo vetää. Rahaahan palaa pikkujouluihin jos sinne pitää kaikki apulaiset ja 10 h/viikkolaiset kutsua.
Normikäytäntö. Meillä pikkujoulut vaan vakituisille.
Vierailija kirjoitti:
Siis voi helvetin kevät! Ei ihme ettei meille saada sijaisia!!! Niin tänään siis ilmestyi pikkujoulukutsu toimiston pöydälle, jossa kysyttiin sitovat ilmoittautumisen. Perässä isolla teksti VAIN kuukausipalkkalaisille 😠.
Näinhän tämä hoidetaan, eikö vain!!!
Lisään vielä että kutsu ei koskenut edes niitä muutamaa, jotka ovat uskollisesti käyneet viime vuoden sijaistamassa 😠
Ap
Itsehän en harjoittelijana saanut mennä edes sosiaalitiloihin, puhumattakaan mistään pikkujouluista.
Ilmoita siellä töissä, että tuo kutsu on törkeää syrjintää ja työntekijöiden eriarvoistamista.
Miksihän sitten ei kutsuttu henkilökohtaisesti. Ihan nimi kirjeen päälle, kyllä ne kuukausipalkkaa saavat varmasti tiedetään. Yhteishengen kannalta olisi ollut parempi karsia tarjoilusta, ei jouluruokia, vaan juomaa ja naposteltavaa ja kaikki mukaan.
Ei saatana. Henkilöstöpäällikkönä en kehtaisi tuota ikinä. Jos ei ole rahaa ottaa kaikkia mukaan, sitten ei järjestetä. Piste.
Ei noin saa tehdä! Työntekijöitä ei saa kohdella eriarvoisesti. Meillä oli ekat pikkujoulut, ja sinne oli kutsuttu kaikki vahtimestareista pääjohtajaan, vakkarit, määräaikaiset, tarvittaessa töihin tulevat. Ja kivaa oli!
Tuttua!
15 vuotta sitten olin eräässä sairaalassa töissä, määräaikaisena Helsingin kaupungilla.
Kaupunki tarjosi jouluruuan sairaalan ruokalassa vakkareille.
Vaikka en nyt sen ruuan perään niin ollut, niin tuli silti vähän kurja olo kun pomo jakeli niitä lippuja mitä vastaan ruuan sai, ja jäin ainoana ilman.
Pomon syy se ei ollut, pahoitteli asiaa ja ihmetteli itsekin käytäntöä?!
Meillä kyllä pikkujoulut on aina maksettu itse. Mutta olenkin opettaja, jolle ei mitään työelämän etuja työnantajan mielestä kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Miksihän sitten ei kutsuttu henkilökohtaisesti. Ihan nimi kirjeen päälle, kyllä ne kuukausipalkkaa saavat varmasti tiedetään. Yhteishengen kannalta olisi ollut parempi karsia tarjoilusta, ei jouluruokia, vaan juomaa ja naposteltavaa ja kaikki mukaan.
Nimenomaa! Vielä pitää oikein hieroa suolaa silmiin, kun kutsut ja ilmottautumiset olisi voitu hoitaa sähköisestikin! Minuu niin vituttaa suoraan sanottuna näiden puolesta! Itse en aio kyllä mennä, varmaan haukkuisin pomon idiootti läskiperseeksi, niin kiehuu.
Ap
Itellä sama yhdessä aikaisemmassa paikassa. Tuli kyllä tosi tärkeä ja arvostettu olo.. Noo enpä kauaa kyseisessä paikassa viihtynytkään. Voivat pomot yhdessä miettiä syitä porukan suurelle vaihtuvuudelle.
Pidän itsestään selvänä, ettei minulle ne yhteiset pikkujoulut kuulu. Oon aloittanut vasta elokuussa ja ei mulle oo mitään kaverisuhteita muodostunut työkavereiden kanssa. Juhlikoot vakkarit keskenään. Ei ne mulle kuulu.
Eikö tuo nyt aika yhdentekevää? Eipä niissä pikkujouluissa mitään hohtoa ole kuitenkaan, useimmat jättävät menemättä joka tapauksessa.
Olen ikäni tehnyt erilaisia pätkiä. Ja juu, tuo pikkujoulukäytäntö erottaa kyllä selkeästi hyvät ja huonot pomot toisistaan. Pikkujoulukustannukset ovat yhtä tyhjän kanssa verrattuna siihen, mikä merkitys sillä on työyhteisölle. Ja varsinkin niille osa-aikaisille. Sairaassa työyhteisössä vakkarit ilahtuvat tuollaisesta eriarvoistamisesta, terveessä taas paheksuvat. Juhlat kuuluvat kaikille jotka ovat töitäkin tehneet yhteisten töiden eteen.
Meinaatko tehdä keikkoja jatkossakin tuohon paikkaan?
Pikkujouluissa, pikkuhousuissa
pikku kännissä, hampaat nännissä
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita siellä töissä, että tuo kutsu on törkeää syrjintää ja työntekijöiden eriarvoistamista.
Mitä suotta vaivata kutsujaa tai työnantajaa, mikäli on pikkujoulun järjestävä taho ja kutsuja.
. Keräät tarvittavat todisteet tuosta syrjinnästä ja valitat suoraan jonnekin asiaa hoitavaan virastoon.
Vielä huomattavasti tehokkaampi, mikäli omaat jonkun sellaisen piirteen, mitä voi soveltaa mihin tahansa vähemmistöön. Vaikkapa vain yhden tai useamman.
Vastaa vähän samaa kuin menisit sohimaan kepillä ampiaispesää nurkan takaa. Kiva katsoa mikä vaikutus on.
Meillä pikkujoulut vaihdettiin joulubonukseen pari vuotta sitten, melkein kaikki ovat tuohon tyytyväisiä muutamaa nillittäjän lukuunottamatta. Ehdottakaa tätä omissa firmoissanne.
Kivan kuuloista!