Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kovin monilla on mahdollisuus roikkua Facebookissa työaikana?

Vierailija
28.11.2016 |

Minulla on kymmeniä kavereita, jotka päivittävät omia juttujaan pitkin päivää, joskus osallistuvat keskusteluihin, jotka kestävät tunnin, pari.

Miten ihmeessä se voi olla mahdollista? Onko vielä työpaikkoja, joissa ei tarvitse tehdä niska limassa töitä? Minä en ehdi edes tauoilla puhelimen ääreen.

Ja kyllä, olen ihan hyvin palkatulla alalla ja olen kateellinen, kun kavereille maksetaan palkkaa facessa olosta, monta tuntia päivässä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri on facekirppiksen ylläpitäjä. Hän tekee niitä hommia yli puolet päivän työajasta. Ja pomo maksaa, kun ei tiedä.

Vierailija
2/14 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan työelämä on sellaista. Puheet jostain jatkuvasta kiireestä ja stressistä ovat vahvasti liioiteltuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin moni kaveri seuraa koko päivän, mitä facessa tapahtuu ja kommentoi joka väliin. Ihmettelen joskus, kuka hänen työnsä tekee.

Vierailija
4/14 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia töitä tekevät, ketkä ovat tuntikaupalla ?

Vierailija
5/14 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan näyn paikallaolijat koko päivän, kun en sulje sovelluksia aina puhelimesta, jolla Käyn fb:ssä

Vierailija
6/14 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tässä kai takoitetaan niitä, jotka kommentoivat, jakavat linkkejä jne.

Vierailija
7/14 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia töitä tekevät, ketkä ovat tuntikaupalla ?

Mulla yksi jossain Microsoftilla tms, en ymmärrä niitä kuvioita. Tämä tyyppi on lähes koko ajan jossain keskustelussa.

Yksi kaupan alan esimies, kuitenkin pitäisi tehdä hallinnollisia töitä.

Opettaja.

Vierailija
8/14 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitsut ja kotiäidit roikkuvat somessa päivät pitkät. Se siitä työn vaativuudesta.

Vierailija
9/14 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajat.

Vierailija
10/14 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osallistu työpäivän aikana keskusteluihin, mutta voin kyllä käydä fb:ssa ja kirjoittaa jotain kommentteja. Olen tutkija ja yleisimmät työtehtävät tilastolliset analyysit ja tutkimusraporttien kirjoittaminen. Varsinkin jälkimmäisestä on pakko pitää välillä tauko, jonka aikana tekee jotain aivan muuta että voi katsoa tekstiä tuorein silmin. Joo, parempi olisi käydä vaikka kävelyllä mutta siihen menisi enemmän aikaa kuin lyhyellä fb-visiitillä.

Vierailija
11/14 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin yhdellä työpaikalla kyllä ehtinytkin usein aika paljon, vaikken täällä käynytkään. Joskus esim. luin melkein koko päivän kirjaa. Sekin työpaikka oli oikeastaan sellainen, jossa työpanokselleni olisi varmasti ollut enemmän tarvetta, sitä ei vain osattu käyttää ja hakeuduinkin toiseen työpaikkaan. Meni vähän ojasta allikkoon.  Viimeisessä ei todellaakaan olisi ehtinyt vauvapalstalla tai millään muullakaan hengailla, usein en ehtinyt edes syödä saati nyt jotain muita asioita hoitaa, vaikka teinkin jatkuvasti palkatonta ylityötä, jonka teoreettisesti olisi voinut saada vapaaksi joskus mutta en mä niitä ehtinyt käyttää. Nyt olen onneksi opiskelija taas, pitkälti siksi kun kyllästyin siihen rumbaan. Nyt olisi aikaa päivisinkin, mutten enää muutenkaan käy täällä usein.

Vierailija
12/14 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minulle siis maksetaan töissä myös Facebookin päivittämisestä. Samalla kun käyn työtehtävissä niin vilkaisen omankin tilin kun omat kaikki samassa käyttäjätunnuksessa. Minulle tulee myös henkkoht päivityksiin juttuja joita voin työssäni hyödyntää.

Vierailija
13/14 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni YLE on kehoittanut katselemaan ohjelmiaan työpaikalla työaikana. 

Varmaan julkisella ihan sama miten aikansa kuluttaa. Varmaan käy aika pitkäksi kun odottaa milloin "työ"päivä on loppunut. 

Vierailija
14/14 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerkeen olee jos on hiljasta. esim iltavuorossa ehtii tosi hyvin istuskella ja selaa naamakirjaa. Jos ei oo asiakkaita ni ei niissä iltahommissa kauaa mee ja sit onki tylsää ootella työpäivän loppua kun on hommat tehty mut viel ei voi lähteekkää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi