Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vegaanius olisi paras vaihtoehto koko maailman ruokavalioksi?

Vierailija
28.11.2016 |

Pastetkaas tähän kunnon PUOLUEETTOMIA tutkimuksia siitä, että vegaaniruokavalio olisi maailman ruokavalioksi paras vaihtoehto.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskin kaikki puolueettomat tutkimukset vegaaniruokavalion terveellisyydestä sekasyöjän ruokavalioon verrattuna ovat tervetulleita.

Vierailija
2/33 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ap:lle dokumenttia "Cowspiracy". Dokkarissa kuullaan sekä lihantuottajien, ympäristönsuojelijoiden että tutkijoiden mielipiteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vegaanien aivot ovat sekasyöjän aivoja pienemmät, tämä tutkimus esiteltiin Tiede-lehdessä.

Vierailija
4/33 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan moniallergisena pysyisi vegaaniruokavaliolla terveenä tai edes hengissä.

Vierailija
5/33 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ap:lle dokumenttia "Cowspiracy". Dokkarissa kuullaan sekä lihantuottajien, ympäristönsuojelijoiden että tutkijoiden mielipiteitä.

Cowspiracy, tuo vegaanien pyhä dokumentti. Täynnä jonkun jenkkihipsterin propagandaa eikä yhdellekään väitteelle ole esittää tieteellisen tutkimuksen tuloksia :)

Vierailija
6/33 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan moniallergisena pysyisi vegaaniruokavaliolla terveenä tai edes hengissä.

Sama täällä, mutta vegaaniushan parantaa kaiken allergioista syöpiin :D

Vierailija
7/33 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin typerä väite, maailma pelastuisi jos olisi vähemmän vegaaneja ja niillä olisi vähemmän lapsia ja maailmassa oli muutenkin vain 1 miljardia ihmistä olisi kaikki vielä hyvin = maapallo kestäisi sen.

Nyt kulutus on 2-3 maapalloa per vuosi !!!

KUKAAN EI PUHU SIITÄ LAPSIA ON LIIKAA JA SYNTYVYYS ON LIIAN ISO JA IHMISTEN MÄÄRÄN VÄHENTÄMINEN OLISI AINOA OIKEA VAIHTOEHTO.

Vierailija
8/33 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo heittää hutkimusta kun ei ole todisteita, että vegevalio olisi parempi kuin lihavalio. Se siitä.

Vierailija
9/33 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi ihan itse etsiä tutkimuksia ja pureskellakin niitä tykönään.

T. Sekaani

Vierailija
10/33 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin se olisi eettisin vaihtoehto. Minulle tuossa on jo perustetta kerrakseen, jos tutkimuksia haluaa rinnalle niin kyllä niitä googlaamalla löytää. Tuossa vaikka ensimmäinen tulos, käsittelee terveyshyötyjä:

http://ajcn.nutrition.org/content/89/5/1627S.full

Vierailija
11/33 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit "koko maailman". Koko maailmaa ajatellen vegaanius todella olisikin paras vaihtoehto, tällä ihmismäärällä.

Vierailija
12/33 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kohta kylmää vettä niskaan vegaaneilta, mutta olin ennen kasvissyöjä sekä puolisen vuotta vegaani, ja tämä on minun mielipiteeni vegaaniudesta:

1. Vegaanius ei auta tällä hetkellä maailmassa eläviä eläimiä. Tunnetut vegaanit esim. YouTubessa kertovat kuinka monta eläinhenkeä säästyy kun jätetään eläintuotteet pois, mutta tosiasiassa tämä on totta vain jos suurin osa ihmisistä ryhtyy vegaaneiksi mikä on todella pitkä prosessi, ja vaikutukset näkyvät pitkän ajan kuluttua. Mielestäni paljon parempi olisi ryhtyä aktiivisesti vaatimaan parempia oloja nyt olemassa olevalle eläimille. Tofun ostaminen kaupasta ei auta yhtään mitään, kun lihankulutus nousee vuosittain ja nykyiset tuotantoeläimet kärsivät.

2. Vegaanius käy joillekin, mutta ei kaikille. Tähän vaikuttaa mm. veriryhmä. O-veriryhmä tarvitsee eläinproteiinia, mutta esim. A pärjää melko hyvin kasvisruoalla.

Jokainen syökään mitä haluaa, mutta mietitään kuitenkin planeettaammekin. Järkivalinnoilla, ei tunteilla.

Vierailija
13/33 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän vegaaniutta parhaana ekologiselta kannalta, en niinkään mieti terveellisyyttä. Hitsi, hirveet saasteet, vedetään röökiä, alkoholia, sokeria, eläinrasvoja, mutta vegaanius on se kamalin asia terveydelle! Itse olen sekasyöjä kyllä, mutta ärsyttää toi vegaaniviha.

Vierailija
14/33 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kvg

Vierailija
15/33 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin vegaanien aivot ovat sekasyöjän aivoja pienemmät, tämä tutkimus esiteltiin Tiede-lehdessä.

Juupajuu

Vierailija
16/33 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei se tietenkään kaikille sovi.

Ap:lle sanoisin, että tutkimusten lukeminen toki kannattaa, mutta viime kädessä vegeilyn terveellisyys selviää kokeilemalla itse. Esimerkiksi itse olen syönyt keväästä saakka lähes täysin vegaanisesti ja verenpaineeni on laskenut korkeasta normaaliksi. Näytän kuulemma myös hoikemmalta (ilmeisesti turvotus on vähentynyt).

Sekasyöjänä söin vähän mitä sattuu ja olin laiska laittamaan ruokaa. Nykyään suunnittelen ostokseni tarkemmin, laitan ruokaa usein ja mietin oikeasti, mitä tulee syötyä. Myös karkinmässytys on omalta osaltani vähentynyt. Nykyään herkuttelen lähinnä tummalla suklaalla ja maidottomilla letuilla, ja niilläkin melko harvoin.

Vierailija
17/33 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait tuohon mitään tutkimuksia edes tarvi, lehmä syö PÄIVÄSSÄ 60kg kasveja, ihminen söisi muutaman kilon/päivä, maitolehmä juo 150l vettä/päivä, ihminen 3 litraa. Lehmät teurastetaan 4-5 vuoden iässä, maitolehmät elävät pidempään (teurastetaan jos tulee jotain vaivaa/eivät tuota tarpeeksi maitoa).

Mitä tutkimuksia tuossa tarvitaan, hommahan on pelkkää matematiikkaa.

Sekin olisi kyllä jo hyvä alku, että vähennettäisiin lihansyöntiä, edes punaisen lihan syöntiä, ei tarvitse kenenkään hypätä suoraan veganiiksi. Ja hyönteiset osaksi ruokavaliota, hyönteisissä on kolme kertaa enemmän proteiinia kuin naudanlihassa, ja ne syö huomattavan paljon vähemmän ruokaa "teurasikään" kasvaessaan kuin esim. lehmä.

Vierailija
18/33 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ap miten paljon yksi lehmä piereskelee elämänsä aikana puhumattakaan siitä paskamäärästä jota paskovat ja josta myös erittyy metaania samoin kuin  niistä pieruista.. Vastaus on että paljon ja koko karjan päästöt on pahempi ongelma kuin liikenteen päästöt. Metaani on hiilidioksidin ohella paha juttu ilmaston kannalta

Sama juttu (pierut&jätökset) pätee muuhunkin karjaan ja en muista oliko maailmassa pelkästään lehmiä 70 miljardia vai oliko toi 70 miljardia koko karja johon kuuluu possut ja lampaat ym. Mutta jokatapauksessa karjaa on maailmassa ihan liikaa vain lihateollisuuden takia ja niiden suolikaasut/paska pilaa tän maailman.

Pitää huomioida myös miten paljon noi elukat syö rehua jota viljellään niitä varten, kun sen maa-alan voisi käyttää vaikka ihmisten ruuan kasvattamiseen. Myös metsiä raivataan paljon jotta saadaan lisää laiduntilaa karjalle. Pelkkää huonoa tuo lihan syönti tekee maailmalle :/

Vierailija
19/33 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että eläinperäiset tuotteet ovat ainoita, jota voit syödä.

Kerro, mikä sinulle ei sovi, niin katsotaan onko väitteessäsi perää.

Vierailija
20/33 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan kohta kylmää vettä niskaan vegaaneilta, mutta olin ennen kasvissyöjä sekä puolisen vuotta vegaani, ja tämä on minun mielipiteeni vegaaniudesta:

1. Vegaanius ei auta tällä hetkellä maailmassa eläviä eläimiä. Tunnetut vegaanit esim. YouTubessa kertovat kuinka monta eläinhenkeä säästyy kun jätetään eläintuotteet pois, mutta tosiasiassa tämä on totta vain jos suurin osa ihmisistä ryhtyy vegaaneiksi mikä on todella pitkä prosessi, ja vaikutukset näkyvät pitkän ajan kuluttua. Mielestäni paljon parempi olisi ryhtyä aktiivisesti vaatimaan parempia oloja nyt olemassa olevalle eläimille. Tofun ostaminen kaupasta ei auta yhtään mitään, kun lihankulutus nousee vuosittain ja nykyiset tuotantoeläimet kärsivät.

2. Vegaanius käy joillekin, mutta ei kaikille. Tähän vaikuttaa mm. veriryhmä. O-veriryhmä tarvitsee eläinproteiinia, mutta esim. A pärjää melko hyvin kasvisruoalla.

Jokainen syökään mitä haluaa, mutta mietitään kuitenkin planeettaammekin. Järkivalinnoilla, ei tunteilla.

Hauskaa, että puhut järkivalinnoista ja sitten höpötät veriryhmän vaikutuksesta ruokavalioon. Nyt pyydettiin puolueettomia tutkimuksia eikä mitään homeopatian tasoista hömppää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme