Todella ristiriitaiset fiilikset Saara Aallosta. Hämmentävää!
Toisaalta tykkään hänestä ja hänen laulunsa saa mut liikuttuneeseen tilaan, mutta toisaalta taas hänen laulamisensa kuulostaa kylmältä ja huutamiselta. Joissakin kohdissa hänen lauluissaan on se tunne, mutta toisissa taas ei.
Eli toisaalta tykkään, toisaalta en. Outoa.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Hahah mitähän te olisitte sitten tuumineet Michael Jacksonista tai princestä ja kuinka he oltaisiin tapettu jo alkumetreillä täällä Suomessa tai Freddie Mercurystä? Aidot taiteilijat ovat aina monitahokkaita. Ja muuten hyväntahtoisia koska vain se korkeatasoisuus innostaa heitä. Ja valtavan lytättyjä alkuun!
Ei niitä Suomessa olisi tapettu. Tuskin olisivat päässeet edes levyttämään.
Eiks Cristal Snow ole Suomen Freddie?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahah mitähän te olisitte sitten tuumineet Michael Jacksonista tai princestä ja kuinka he oltaisiin tapettu jo alkumetreillä täällä Suomessa tai Freddie Mercurystä? Aidot taiteilijat ovat aina monitahokkaita. Ja muuten hyväntahtoisia koska vain se korkeatasoisuus innostaa heitä. Ja valtavan lytättyjä alkuun!
Ei niitä Suomessa olisi tapettu. Tuskin olisivat päässeet edes levyttämään.
Eiks Cristal Snow ole Suomen Freddie?
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää tää koko palstan kummallisesti virittäytynyt Saara-hypetys.
Jotkut ihmiset on niin tosissaan, niiku oma elämä olisi kiinni Saaran menestyksestä. Mä jotenkin ymmärrän ukkojen futis-, jääkiekko ja säbä-intoilua, mutta onks tää joku naisten juttu :)Jossain vaiheessa on tullut mieleen, että olisiko tää ns. briteistä johdettua keskustelua. Kaikki dissaavat viestit on poistettu ja tullaan poistamaan. Jossain ketjussa oli sen verran maukasta kirjoittelua, ettei sellaista näe/kuule kuin paikan päällä :)
Luulenpa, että täällä on muutama fanattinen fani ja muutama lähipiiriläinen. Olen ollu viikon pois töistä keuhkokuumeen takia ja tää palsta on antanu suurta viihdettä. Tuntuu monilla menevän tunteisiin.
Kuuntelin Saaran ABBA-kappaleen ja sen jälkeen alkuperäisen version. Vaikka toivon Saaralle kisassa menestystä, niin silti olen sitä mieltä, että korkeat kohdat kappaleessa menee usein huutamisen puolelle. Niin, olen klassisen musiikin suurkuluttaja. Jos sillä nyt on mitään merkitystä
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen huilestuneena kuinkahan monta Saaraa Suomessa onkaan jotka PYSTYTÄÄN LYTTÄÄMÄÄN JO IHAN KOULUSSA?
Tämä nimittäin kertoo meidän kulttuurista aika huolestuttavia asioita.
Niinpä. Ja sen ymmärrän hyvin että jonkun ihmisen fanittamisesta tulee tärkeä juttu jota on kiva fiilistellä yhdessä muiden fanien kanssa, hyvän kautta. Mutta tämä että kulutetaan järkyttävätä määrät aikaa jonkun ihmisen lyttäämiseen. Mitä ihmettä, ihmisluontoa taas hirveimmillään... Välillä tulee mieleen että ihminen on kauhea eläin kun niikseen tulee.
Vierailija kirjoitti:
Mua askarruttaa se, ettei Saara oikein hallitse ns mediakuvaansa.
Ennen UMK:ta Saara mainosti uutta seksuaalisuuttaan ympäri Suomea, toivoi että seksuaalinen tasa-arvo toteutuisi myös UMK:ssa. Lesbokin saa osallistua kisaan :)UMK:ssa esitetty tylsä biisi ei tuonut voittoa. Saara haukkui että UMK ja sen tuomarit tuntuivat lähinnä "koulukiusaamiselta".
Nyt tapetilla on ollut "Suomessa ei ole mitään" -toteamus. Jonka korjaaminen meni aikas pepulleen,
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/452561-saara-aalto-avaa-suomel…
Ei ihmekään että tuntui koulukiusaamiselta, Saarahan sai 0 pistettä huolimatta siitä, että oli yleisön suosikki ja siihen päälle yksi tuomareista haukkui sen nimettömänä julkisella kirjoituksella netissä.
Siis jos mä en tykkää jostain artistista, en silloin kuuntele sen musiikkia ja vaihdan kanavaa kun se esiintyy enkä kiinnitä mitään huomiota muutenkaan. Mitä tämä oikein on että yritetään lytätä ihminen ja pilata kaikilta muiltakin ilo hienon kasvutarinan seuraamisesta? Minkälainen pikku paska tällaista oikein harrastaa ja MIKSI? Oletteko te niitä Saaran koulukiusaajia jotka yritätte oikeuttaa tekonne vain mistä tällainen oikein kumpuaa?
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin Saaran ABBA-kappaleen ja sen jälkeen alkuperäisen version. Vaikka toivon Saaralle kisassa menestystä, niin silti olen sitä mieltä, että korkeat kohdat kappaleessa menee usein huutamisen puolelle. Niin, olen klassisen musiikin suurkuluttaja. Jos sillä nyt on mitään merkitystä
Samaa mieltä. Let is go oli pahin, piti ihan naama irvessä kyykistää. Oi miten ihana Leona Lewis oli ja on edelleen. Se pääs hyvin korkealle ja pienellä äänellä. Tyylikäs laulaja.
Vierailija kirjoitti:
Siis jos mä en tykkää jostain artistista, en silloin kuuntele sen musiikkia ja vaihdan kanavaa kun se esiintyy enkä kiinnitä mitään huomiota muutenkaan. Mitä tämä oikein on että yritetään lytätä ihminen ja pilata kaikilta muiltakin ilo hienon kasvutarinan seuraamisesta? Minkälainen pikku paska tällaista oikein harrastaa ja MIKSI? Oletteko te niitä Saaran koulukiusaajia jotka yritätte oikeuttaa tekonne vain mistä tällainen oikein kumpuaa?
Yleistä keskustelua vaan. Älä ota niin henkilökohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskat se mitään yleistä keskustelua ole... Sittenkö on hyvä kun fanituskulttuuri on ihan mahdoton kun viittäkymmentä fania kohti on tarvitaan vain se yksi sekopää joka pilaa jutun isolta joukolta ihmisiä. Hokemalla uudestaan ja uudestaan kaikkea inhottavaa ja matalamielistä mitä vain keksii, vuosien takaa kaivaa vanhoja juttuja ihan kuin ihminen ei voisi kasvaa ja muuttua. Syy tällaiseen käytökseen on kyllä harvinaisen hämärän peitossa. Mitä sinä oikein saat tästä? Hyvän mielen kun kaikilla muilla on paha mieli? Siksi että sulla on niin paska mieli ja epistä että ihmiset on iloisia ja onnellisia? Etkö päässyt kirkkokuoroon ja nyt kostat sen Saaralle?
Vierailija kirjoitti:
No eikö otsikko jo paljasta sulle, että täällä pohditaan miksi Saarasta saa ristiriitaisia fiiliksiä. Siitä täällä puhutaan. Sinä valitsit ketjun ja päätit lukea sen. Myös sinä voit luoda ketjun, jossa ilmaiset otsikossa että täällä kehutaan.
Et sinä voi sanoa, että muut pilaa sulta hienon kasvutarinan seuraamisen. Täällä saa keskustella siksi "aihe vapaa".
Oma lemppari on Matt, mutta en minä valita niille jotka sitä arvostelee. Ihan sama mulle. Mä tykkään mistä tykkään ja muut tykkää mistä tykkää. En minä suutu siitä, että täällä palstalla on sanottu Mattista negatiivisia juttuja. Muilla on siihen oikeus. X Factor on kilpailu ja tätä se nyt on, jos haluaa tähdeksi.
Kiusaaminen on sitä, että haukutaan että ootpa, ruma, läski, tyhmä jne. Kai sitä saa puhua niistä asioista jotka häiritsee esiintymisen suhteen. Tämä kisa loppuu pian ja en usko, että ihmiset jaksaa sen jälkeen puhua Saarasta.
Saara Aallon lauluhommelit ovat omasta musiikkigenrestäni niin kaukana kun olla ja voi. Mutta itse seuraan mielenkiinnolla hänen matkaansa, ja pidän peukkuja.
Miksi ei vaan voi olla "kannustamassa"? ja olla tyytyväinen, että tuolla maailmassa on yksi suomalainen lisää, siinä hyvin harvassa joukossa, jotka kansainvälisesti menestyy, tai voisi menestyä? ..Urheilijoita taitaa suunnilleen kaikki olla, ehkä muutama muusikko, ja tietenkin miehiä.. Kuuluisia menestyneitä tai tunnettuja naisia ei pahemmin taida olla??
Ja josko se Saara tosta pääsis ponnahtamaan sitten isommille areenoille? Olishan se hienoa, vaikkei edelleenkään omaan genreen osu. Mutta väliäkös sillä ? =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskat se mitään yleistä keskustelua ole... Sittenkö on hyvä kun fanituskulttuuri on ihan mahdoton kun viittäkymmentä fania kohti on tarvitaan vain se yksi sekopää joka pilaa jutun isolta joukolta ihmisiä. Hokemalla uudestaan ja uudestaan kaikkea inhottavaa ja matalamielistä mitä vain keksii, vuosien takaa kaivaa vanhoja juttuja ihan kuin ihminen ei voisi kasvaa ja muuttua. Syy tällaiseen käytökseen on kyllä harvinaisen hämärän peitossa. Mitä sinä oikein saat tästä? Hyvän mielen kun kaikilla muilla on paha mieli? Siksi että sulla on niin paska mieli ja epistä että ihmiset on iloisia ja onnellisia? Etkö päässyt kirkkokuoroon ja nyt kostat sen Saaralle?
Sä käyt vähän kierroksilla. Tämä on ensimmäinen ketju johon itse osallistun tästä aiheesta. Ihan mielenkiinnosta, koska ilmeisesti kuulen hänen laulunsa jotenkin erilain kuin moni muu. Toivon todella että pärjää ja pääsee eteenpäin ja kehittyy, mutta mielestäni ei ole vielä lähelläkään täydellistä.
En mä saa tästä keskustelusta paljon mitään. Tapan aikaa, kun olen kotona sairaan lapsen kanssa. Todennäköisesti teen pian jotain muuta.
Pohdiskeltiin tätä eilen illalla. Myös käsikirjoitusta, draamaa, tulevia jaksoja ja tuotantokausia. Saara osaa laulaa ja esiintyä. Mutta..
Saara on "maahanmuuttaja", suuri suomalainen tähti joka on tullut "haastamaan" paikalliset. Se on ongelma. Saara voitto näkyisi varmasti seuraavan kauden esiintyjissä ja mainostajissa. Saaran voittoa on hankala kaupallistaa sikäläisillä brittimarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen kanssasi samaa mieltä. Ihmettelen suuresti tätä muitten ihmisten lyttäämis meininkiä, enkä tarkoita tällä pelkästään Saara Aaltoa.
Mutta jos nyt kuitenkin puhutaan kyseisestä tapauksesta, niin ihmeen henkilökohtaisesti jotkut ottavat koko tämän Saara Aalto homman. Musta kyllä moni negatiivisesti kirjoittava, voisi pikkasen miettiä mitä suustaan päästää. Vaikka kuinka on julkkis, niin julkkiskin on ihminen, ja Saara Aalto ei ole tehnyt julkisuudessa mitään negatiivista, laulaa ja esiintyy vain. Ymmärrän paremmin kun ihmiset älähtävät esim. johanna tukiaisen eläinrääkkäyksestä. Mutta että tässä tapauksessa en lyttäämistä ymmärrä sitten ollenkaan. Miksi sitten seurata, jos artisti ei aiheuta mitään muuta kuin ärtymystä? En ymmärrä sitä pointtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö otsikko jo paljasta sulle, että täällä pohditaan miksi Saarasta saa ristiriitaisia fiiliksiä. Siitä täällä puhutaan. Sinä valitsit ketjun ja päätit lukea sen. Myös sinä voit luoda ketjun, jossa ilmaiset otsikossa että täällä kehutaan.
Et sinä voi sanoa, että muut pilaa sulta hienon kasvutarinan seuraamisen. Täällä saa keskustella siksi "aihe vapaa".
Oma lemppari on Matt, mutta en minä valita niille jotka sitä arvostelee. Ihan sama mulle. Mä tykkään mistä tykkään ja muut tykkää mistä tykkää. En minä suutu siitä, että täällä palstalla on sanottu Mattista negatiivisia juttuja. Muilla on siihen oikeus. X Factor on kilpailu ja tätä se nyt on, jos haluaa tähdeksi.
Kiusaaminen on sitä, että haukutaan että ootpa, ruma, läski, tyhmä jne. Kai sitä saa puhua niistä asioista jotka häiritsee esiintymisen suhteen. Tämä kisa loppuu pian ja en usko, että ihmiset jaksaa sen jälkeen puhua Saarasta.
No tämä nyt oli eka ketju mikä tuli vastaan mutta sama se on kaikissa ketjuissa. Mahtavan esityisen jälkeen menet mihin tahansa x factorin ketjuun ja siellä jauhetaan samoja kuluneita hokemia tismalleen samoilla sanoilla ja vuosien takaisia juttuja UMK-ajoilta, tulee itsellekin vain inhottava ja likainen olo vaikka haluaisi fiilistellä muiden kanssa. Että eikö nyt jossain voisi edes joskus sitä hyvää mieltä levittää eikä aina vain pahaa? Tai ainakin olla kirjoittamatta sadatta kertaa niitä omia ilkeitä ja asiaan kuulumattomia juttuja just silloin kun ihmiset on hyvällä mielellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen huilestuneena kuinkahan monta Saaraa Suomessa onkaan jotka PYSTYTÄÄN LYTTÄÄMÄÄN JO IHAN KOULUSSA?
Tämä nimittäin kertoo meidän kulttuurista aika huolestuttavia asioita.
Niinpä. Ja sen ymmärrän hyvin että jonkun ihmisen fanittamisesta tulee tärkeä juttu jota on kiva fiilistellä yhdessä muiden fanien kanssa, hyvän kautta. Mutta tämä että kulutetaan järkyttävätä määrät aikaa jonkun ihmisen lyttäämiseen. Mitä ihmettä, ihmisluontoa taas hirveimmillään... Välillä tulee mieleen että ihminen on kauhea eläin kun niikseen tulee.
Saaran faneilla on tämän palstan keskusteluissa ollut paljon muutakin kuin fiilistelyä "hyvän kautta". Muiden kilpailijoiden ylimielinen vähättely ja haukkuminen nyt ei kovin kummoista käytöstä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä käyt vähän kierroksilla. Tämä on ensimmäinen ketju johon itse osallistun tästä aiheesta. Ihan mielenkiinnosta, koska ilmeisesti kuulen hänen laulunsa jotenkin erilain kuin moni muu. Toivon todella että pärjää ja pääsee eteenpäin ja kehittyy, mutta mielestäni ei ole vielä lähelläkään täydellistä.
En mä saa tästä keskustelusta paljon mitään. Tapan aikaa, kun olen kotona sairaan lapsen kanssa. Todennäköisesti teen pian jotain muuta.
Täällä tuntuu olevan yksi erityisen fanattinen fani. Menee jutut jo todella agressiivisiksi ja kaikkeen pitää vastata jotenkin jo ihan pakkomielteisesti. Aloin jo miettimään, että onko se joku lähipiiriläinen tai joku superfani. Tuntuu ottavan todella henkilökohtaisesti sen, että Saara ei ole kaikkien makuun. Ei kukaan ikinä voi olla kaikkien mieleen.
Terveisin se jolla keuhkokuume. Toivottavasti teillä lapset paranee pian! :)
Miksihän Saara on myynyt kirkoille tuon Joululaulukiertueen, jonne ei kuitenkaan pääse..
http://www.v2.fi/uutiset/viihde/25295/Saara-Aallon-joulukiertue-jatkuu-…
Kyllä mä uskon että Saara paikkansa löytää, mutta paljon pitää vielä myös harjoitella. Tuon tason laulukilpailuun hän on hyvä, mutta jos tähtää esim. musikaaleihin, niin vaatii vielä harjoittelua. Mutta en sitä sano, etteikö olisi ainesta ja muut kilpailijat on huonompia.