Todella ristiriitaiset fiilikset Saara Aallosta. Hämmentävää!
Toisaalta tykkään hänestä ja hänen laulunsa saa mut liikuttuneeseen tilaan, mutta toisaalta taas hänen laulamisensa kuulostaa kylmältä ja huutamiselta. Joissakin kohdissa hänen lauluissaan on se tunne, mutta toisissa taas ei.
Eli toisaalta tykkään, toisaalta en. Outoa.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Ok, ap ei varmaankaan pidä esim. klassisesta laulusta jos korkealta ja kovaa on hänelle epämieluisaa.
Itse ainakin tykkään, mutta ei Saaralla riitä ääni oikein vaan siirtyy huutamaan tietyssä kohtaa. Eron huomaa just tuossa kun on kuunnellut klassista laulamista jonkun verran. Muut sitä ei ehkä huomaakkaan. Silti toivon että pärjää.
Laulusta puuttuu hienosäätö, tyyli. Vetää esitykset läpi kovalla työllä ja urheiluhengellä, ei osaa tulkita.
Vierailija kirjoitti:
En ole kyllä koskaan kuullut Saaran laulavan epävireisesti. Voisiko joku linkata esityksen jossa niin käy?
Ajattelin juuri samaa. Siinä mielessä saaran laulusta voi nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se näyttää niin kärsivältä laulaessaan, häiritsevää.
Kun on niin mukava ja iloisista asioista kertova biisikin.
Korkealta ja kovaa voi laulaa ilman että se kuulostaa siltä että joutuu pinnistelemään.
Vierailija kirjoitti:
Korkealta ja kovaa voi laulaa ilman että se kuulostaa siltä että joutuu pinnistelemään.
Siitä jostain kohdan 3.00 jälkeen alkaa naisen osuus, jos ette jaksa koko kappaletta.
Vierailija kirjoitti:
Eli Saara ei oikeasti ymmärrä mitä ihmiset haluavat kuunnella ja toisaalta hän ei myöskään ole halunnut markkinamiehiä mukaan, koska on halunnut itse päättää kaiken.
Suomessa hänet olisi pakotettu tusinaiskelmäpoplinjalle laulamaan suomeksi, eli ehkä ihan hyvä, että piti kiinni siitä omasta visiostaan… Katso vaikka, miten lähes yhtä lahjakkaalle Diandralle on käynyt. :(
Muutama kommentti Saaran ABBA-esityksestä
- Saara ei yllä alkuperäisesityksen sävelkorkeuteen
- kamala "Virve Vicky Rosti"-vibraato
- lisää puuteria peittämään poskien kuopat
Vierailija kirjoitti:
Miksi se näyttää niin kärsivältä laulaessaan, häiritsevää.
Eikö teitä tämän kommentin alapeukuttajia häiritse Saaran lauluilmeet? Aika harva laulaja näyttää laulaessaan tuolta. Ei ole mitään kaunista katsottavaa.
Saaran Abba oli minusta kamala, anteeksi. Chandlier toimi kuin häkä, mutta tämä ei, minulle. Ehkä johtuen et biisi minulle tärkeä, enkä voi eläytyä kun ihminen julkisesti aktiivi homo. Suututti esitys. Älkää ampuko, mutta lavasteet & asukaaos lisäksi, niin ei ei ei. Oli tuskaisa joo, mutta biisi minusta ei ole noin täydellisen tuskaisa, vaan viesti lähinnä kohdassa, rules must obey jne, jotenkin se realismi että teet mitä vaan, elämä on. Se jäi pois, ja esitys minusta kökkö.
Erikoisin artisti ikinä, kun on onnistunut saamaan ihmiset suorastaan syyllisyyttä potien pohtimaan, miksi eivät erityisemmin tykkää, vaikka pitäisi. On lanseerannut sellasen ikuisen väärinymmärretyn ihmelapsen roolin itselleen ja kaikkien täytyy sen vuoksi suhtautua häneen kannustavan kärsivällisesti ja kannustaen.
Taiteilijat ovat kummajaisia taviksista sillä taiteilija näyttää todellisuudesta kokonaan uusia puolia ja saa vastustusta aina alkuun ihmisissä. Nykyään on musta- valkoinen maailmankuva ja yhä vaan mustavalkoistuu se ihmiskuva. Tosiasiassa olemme päivittäin ristiriitaisia omassa toiminnassamme ja vain illuusio on " ehyestä" käytöksestämme.
Jokainen lapsia kasvattanut tietää miten sitä omaa käytöstään ihmettelee juuri siksi ettei olekaan niin tietoinen omista motiiveistaan kuin itse luulee. Murrosiässä lapset huutavat julki ne aidoimmat motiivimme päin näköä, erittäin terävänäköisesti.
Olen samaa mieltä. Aluksi pidin sitä tosi rasitavana ja sellasena, että sitä oli tosi vaikea katsoa - lapselliset jutut, ei ymmärrä milloin muut vaivaantuu ympärillä ja tietynlainen teennäisyys esim. tekonauru ja sellanen esittäminen vaikka haastatteluissa. Ja kun popparista puhutaan niin se Saaran oma ulkoinen tyyli oli jotenki ihan all over the place. Vähän sellanen pissistyyli, joka oli muotia joskus vuonna 2007 - liika kaikkea.
Sitten yllätyksekseni aloin jo ihan kannustaa Saaraa, mutta sen lauantain vähän överiksi menneen omavalintabiisin jälkeen ymmärsin, että ehkä ne on siellä X Factoryssä ihan oikeasti puuttunu niihin ongelmakohtiin ja sanonu Saaralle, että hei et tuu pärjäämään, jos et paranna näitä, koska ihmiset ei lämpene sulle.
Vierailija kirjoitti:
Saaran Abba oli minusta kamala, anteeksi. Chandlier toimi kuin häkä, mutta tämä ei, minulle. Ehkä johtuen et biisi minulle tärkeä, enkä voi eläytyä kun ihminen julkisesti aktiivi homo. Suututti esitys. Älkää ampuko, mutta lavasteet & asukaaos lisäksi, niin ei ei ei. Oli tuskaisa joo, mutta biisi minusta ei ole noin täydellisen tuskaisa, vaan viesti lähinnä kohdassa, rules must obey jne, jotenkin se realismi että teet mitä vaan, elämä on. Se jäi pois, ja esitys minusta kökkö.
Anteeksi vaan, mutta huonoin perustelu ikinä millekään on "no kun se on homo". Tajuatko edes itse miten ääliöltä kuulostat?
Vierailija kirjoitti:
Erikoisin artisti ikinä, kun on onnistunut saamaan ihmiset suorastaan syyllisyyttä potien pohtimaan, miksi eivät erityisemmin tykkää, vaikka pitäisi. On lanseerannut sellasen ikuisen väärinymmärretyn ihmelapsen roolin itselleen ja kaikkien täytyy sen vuoksi suhtautua häneen kannustavan kärsivällisesti ja kannustaen.
Joo tämä!
Hahah mitähän te olisitte sitten tuumineet Michael Jacksonista tai princestä ja kuinka he oltaisiin tapettu jo alkumetreillä täällä Suomessa tai Freddie Mercurystä? Aidot taiteilijat ovat aina monitahokkaita. Ja muuten hyväntahtoisia koska vain se korkeatasoisuus innostaa heitä. Ja valtavan lytättyjä alkuun!
Itse ajattelen huilestuneena kuinkahan monta Saaraa Suomessa onkaan jotka PYSTYTÄÄN LYTTÄÄMÄÄN JO IHAN KOULUSSA?
Tämä nimittäin kertoo meidän kulttuurista aika huolestuttavia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Itsellä sama. Disco-viikko ja chandellier ja nyt varsinkin abban kappale ihan huikeita vetoja, joita kuuntelen uudelleen ja uudelleen YouTubesta. Mutta ne muut kappaleet hirveitä myötähäpeä epävireyksiä, joissa muutama hyvä kohta. Sitten Saaran persoona on myös aika cringe. Esim. nyt viimeksi se paras kaveri jonka on tavannut kymmenen vuotta sitten ja viettänyt joka yö sleep overeita. Eli pikkusen kun ynnäilee niin Saara on tehnyt sitä kaksikymppisenä mitä itse kymmenen vuotiaana. Lapsellinen prinsessa öyhöttäjä feikillä liioittelevalla persoonalla.
Kavereiden kanssa ajan viettäminen on lapsellista? Mikä sitten ei ole lapsellista, se että antaa joka yö eri miehelle kuten sinä?
No sinä osoitit just olevas teistä kolmesta kaikista lapsellisin. Toinen sanoo mielipiteensä laulukilpailijasta ja sinä sanot, että toi kommentoija antaa joka yö eri miehelle. Ei oo sunkaan jutut kovin tasokkaita.
Mua ihmetyttää tää koko palstan kummallisesti virittäytynyt Saara-hypetys.
Jotkut ihmiset on niin tosissaan, niiku oma elämä olisi kiinni Saaran menestyksestä. Mä jotenkin ymmärrän ukkojen futis-, jääkiekko ja säbä-intoilua, mutta onks tää joku naisten juttu :)
Jossain vaiheessa on tullut mieleen, että olisiko tää ns. briteistä johdettua keskustelua. Kaikki dissaavat viestit on poistettu ja tullaan poistamaan. Jossain ketjussa oli sen verran maukasta kirjoittelua, ettei sellaista näe/kuule kuin paikan päällä :)
Kiva, että joku muukin kuuli Abban hienon biisin huutona. Minusta pilasi koko laulun, ja videolla oli suorastaan pelottavaa katsoa sitä naaman vääntelyä. Voittaa Loirinkin, jota pidän vääntelylaulamisen huippuna. Ne, jotka eivät osaa äänellään ilmentää laulun sanomaa, yrittävät tehdä sen irvistelemällä. Ja pahalta näyttää ja kuulostaa.