Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ope-oppilassuojaikäraja 18. Miten entiset oppilaat?

Vierailija
27.11.2016 |

Koulussa suojaikäraja on 18. No, voiko seksisuhteen aloittaa 16-vuotiaan viime lukuvuonna ysillä olleen nykyisen lukiolaisen kanssa?
Epätietoinen ope

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä et ole enää lain tarkoittamassa auktoriteettiasemassa nuoreen nähden, jos et enää työskentele hänen opettajanaan. Joten sanoisin, että on sallittua.

Vierailija
2/7 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä jos lukion opettaja saa uuden oppilaan jonka kanssa hän on edellisenä keväänä ollut sängyssä kun oppilas oli jo 16 eikä opettaja tiennyt saavansa häntä oppilaakseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä jos lukion opettaja saa uuden oppilaan jonka kanssa hän on edellisenä keväänä ollut sängyssä kun oppilas oli jo 16 eikä opettaja tiennyt saavansa häntä oppilaakseen?

Ai saatana paska mäihä olis. Periaatteessa olis mahdollista toi. Pitäis vaan olla coolisti, vaikka näkisi koko ajan silmien edessä sen hetken kun tuli teinikissan naamalle.

Vierailija
4/7 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ois laillista niin sairasta silti.

Vierailija
5/7 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ois laillista niin sairasta silti.

No minä olin ensimmäistä kertaa lukiossa sijaisena 19-vuotiaana pari päivää. Että jos minulla olisi silloin ollut 17-vuotias poikaystävä siellä oppilaana niin olisin ollut rikollinen pedofiili. En itse sanoisi että se niin kovin sairasta olisi ollut.

Vierailija
6/7 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ole kiellettyä olla suhteessa yli 18-vuotiaan vaikka lukiolaisen kanssa jos on ope-oppilassuhde? Ihan kuin olisin tällaisen jutun nähnyt.

Vierailija
7/7 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ole kiellettyä olla suhteessa yli 18-vuotiaan vaikka lukiolaisen kanssa jos on ope-oppilassuhde? Ihan kuin olisin tällaisen jutun nähnyt.

Kiellettyä noin työsuhdetta ajatellen, eli oppilaitos työnantajan ominaisuudessa voi puuttua asiaan varoitusmenettelyn kautta. Rikosoikeudellinen asia se ei ole kun oppilas on täysi-ikäinen.