Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leskeneläke pitää poistaa, miksi tukisimme kuolemaa?

Vierailija
27.11.2016 |

t.kelan täti

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattele jos jätät kokoaikatyösi hoitaaksesi lapsia kotona, saatte niitä kolme ja nuorimmainen syntyy down-lapsena. Jäät vähän pidemmäksi aikaa kotiin ja urajuna kiitää ohi, joten menet matalapalkka-alalle pienillä tunneilla. Lapset on yläasteella kun syöpä korjaa lasten isän. Leskeneläke on kyllä tervetullut kun perheestä lähtee päätienaaja manan maille.

Vierailija
42/50 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että jos lapselta kuolee vanhempi niin sen pitäisi jäädä jäljelle jääneen vanhemman kanssa puille paljaille? Jos jäljelle jäänyt ei vaikka surun takia heti pysty töihin (ja palkallista saikkuahan siitä ei varmaan sun mielestä pidä antaa, vai?) niin leipäjonoonko sitten?

Mitä tekemistä leskeneläkkeellä on lapsen kanssa?

Leskeneläkettä voi saada vaikka ei olisi lapsiakaan. Jos on lapsia niin se on elossa olevan vanhemman vastuulla elättää lapset.

Ja jos molemmat vanhemmat kuolee, joutaa kuolla lapsikin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhutte vain naisista? Kyllä mieskin sitä saa.

Teoriassa kyllä, naisilla vain on taipumus elää pidempään.

Vierailija
44/50 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkivakuutus on sitä varten, että sillä saa muutaman vuoden aikaa järjestellä asiansa. Nykyaikana nainen saa ihan itse tienata eläkkeensä ja palkkakin on sama kuin miehillä, joten ihan hullu on koko leskeneläke. Samoin se on perustuslaillisesti arveluttava, koska syrjii ihmisiä siviilisäädyn perusteella. Leskeneläkettä saa ainoastaan jos on naimisissa, ihan sama vaikka yhteisiä lapsia olisi sata ja yhdessä olisi oltu 50 vuotta.

Se on ihan oma valinta, jos elää avoliitossa eikä mene naimisiin. Silloin valitsee sen, ettei halua myöskään leskeneläkettä itselleen/puolisolleen. Syrjintää se ei ole, vaan oma valinta.

Vierailija
45/50 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannatan poistoa!

Vierailija
46/50 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leskeneläkettä ei makseta kuin pienempituloiselle puolisolle.

Väärin. Isäni saa leskeneläkettä, vaikka hän saa isompaa eläkettä kuin äitini sai.

Vierailija
47/50 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse asiassa, jos mun mieheni kuolisi, saisin jota kuinkin saman eläkettä kuin nyt palkkaa nettona. Eläisin ihan hyvin tekemättä töitäkin, kun lapset on isoja ja velkoja ei enää ole. Eli, minä olen juuri sellainen, joka ei sitä tarvitsisi. 

Et ole tainnut tarkistaa miten leskeneläke maksetaan. Työssäkäyvän palkka vähentää sitä suoraan. Olikohan se noin 400 e brutto keskimääräinen leskeneläke per kuukausi?

Ei mene noin. Laskentakaava on kummallinen, siinä otetaan huomioon lesken tuleva laskennallinen eläke ja siitä lasketaan jokin prosenttiosuus, joka vähentää leskeneläkettä. Nykyistä palkkaa siinä laskelmassa ei ole ollenkaan. Itse saan leskeneläkettä 431€/kk. Palkkani on 2685€/kk. Bruttoja molemmat.

Vierailija
48/50 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin näiltä vanhoilta kääviltä joiden lapset ovat aikuistuneet 40-50v sitten silti nämä nostaa hirveitä lesken eläkkeitä.

Vierailija
49/50 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskeneläke on turha tulonsiirto miehiltä naisille. Minkä takia feministit eivät koskaan valita näistä naisia suosivista rakenteista, joita yhteiskuntamme on täynnä?

Vierailija
50/50 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskeneläke on jäänne siltä ajalta kun naiset eivät juurikaan käyneet töissä eikä heille kertynyt omaa eläkettä.Riittäisi että leskeneläkettä maksettaisiin 6 kk max, lisäksi mikäli kuollut henkilö olisi ollut töissä eikä ehtinyt saada omaa työeläkettään, työeläkelaitos voisi maksaa hautajaiskulut karttuneesta eläkkeestä.

Eronneet miehet ja naiset pärjäävät omilla tuloillaan, miksei sitten myös lesket ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän